וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכים ישראלים בפסטיבל גירונה

מור שני

24.8.2006 / 11:08

שלושה סרטים ישראלים שנתמכו על ידי קרן "גשר" לקולנוע רב תרבותי זכו בפסטיבל הקולנוע בספרד

שלושה סרטים ישראלים הנופלים לקטגורייה של "קולנוע רב תרבותי" זכו בפסטיבל הסרטים בגירונה בצפון ספרד, כך הודיעה הנהלת הפסטיבל. הפסטיבל עצמו, הכולל את הענקת הפרסים ייפתח רק בסוף החודש.

הסרטים הישראליים התמודדו במסגרת תחרות של סרטים יהודיים שמתקיימת בפסטיבל מזה כמה שנים.

הסרט "וסרמן איש הגשם" של עידית שחורי בהפקת מוש דנון ויפעת פרסטלניק זכה בפרס הסרט הטוב ביותר. הוא מספר על חקלאי ניצול שואה שבא בחשבון עםפ אלוהים על שהפקיר את משפחתו במלחמה. הוא הוצג עד כה ב-15 פסטיבלים ברחבי העולם.

הסרט "סיפורו של אלוף" של דרור הבלר ובהפקת דוקי דרור שכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר. הוא הוקרן לראשונה בפסטיבל חיפה והוצג בפסטיבל אולסטר באירלנד. הוא מתעד את סיפורו של תושב בית שאן מיכאל לוי, הסובל מהלם קרב בעקבות אירועים בטחוניים. הוא מסתובב ביישוב עם מדים ודרגות קצונה, והוא האזרח היחיד בישראל שקיבל את אישור בית המשפט להתחזות לאלוף צה"ל.

הסרט "כמו דג בלי מים" של ליאון פרודובסקי ובהפקת יוחנן וולר ופרדי זיקרוט זכה לציון לשבח. הוא מספר את סיפורו של עולה חדש מארגנטינה שקושר קשרי אהבה עם מורתו הדתייה לעברית.

שלושת הסרטים נתמכו על ידי קרן גשר, התומכת בסרטים "רב תרבותיים" - סרטים של יוצרים ממגזרים הנמצאים בדרך כלל בשולי העשייה הקולנועית, או סרטים העוסקים בנושאים של פלורליזם ומפגש התרבויות בישראל. היא משתדלת לתמוך בסרטים של יהודים חרדים, ערבים ועולים חדשים.

הסרטים "וסרמן איש הגשם" ו"דג בלי מים" נתמכו גם על ידי רשת, שמיממנה 60 אחוז מעלות הפקתם, אך טרם שידרה אותם אצלה, או קבעה תאריך לשידור. מלבד אלו היא תמכה בעוד שני סרטים של קרן גשר השנה. כל אחד מהסרטים הללו הופק בעלות ממוצעת של 200 אלף דולר.

מנכ"ל קרן גשר, זיו נווה, אמרה לוואלה! תרבות כי הקרן תומכת בכ-8 סרטים בשנה. השנה היא קיבלה ממועצת הקולנוע תקציב של כ-1.3 מיליון שקל. בשנה שעברה קיבלה סכום דומה אך הצליחה להגדיל אותו עד לסכום של 8 מיליון שקל באופן עצמאי. היא החמישית והקטנה בגודלה בין קרנות הקולנוע הציבוריות בארץ.

"הקרן עוזרת ליוצרים שהם אינם במיינסטרים להגיע לבשלות הדרושה כדי להתמודד מול יוצרים אחרים בקבלת התקציבים מהקרנות הגדולות יותר" אמרה זיו.

בין יוזמותיה של הקרן ניתן למצוא את הסדרה "מעורב ירושלמי", שעונתה הראשונה שודרה בערוץ 10 ועונתה השנייה בקשת. בקרוב יתחילו צילומי העונה השלישית שתשדור גם היא בקשת. כמו כן תמכה הקרן בסרטים "אושפיזין" ו"סיסאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully