וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק

עומר בכר

27.8.2006 / 11:01

הוא שב מהמלחמה רק כדי לגלות שהיקר לו מכל כבר לא שלו. עומר בכר חוזר עם הטריילרים המבטיחים של השבוע

טנשיוס דייייי!

ג'ק בלאק מתאמץ. מאז הפציע אלינו כמטאור בשמי הוליווד אי שם בסוף שנות התשעים, אנו רואים את פרצופו העגלגל אחת לכמה חודשים - בקליפ של הפו פייטרז, כחלק מלהקת הדאחקות שלו Tenacious D, ולעיתים בסרט הוליוודי לצד חברי ה-Frat Pack (הכינוי לחבורה של בן סטילר, וינס ווהן, וויל פארל, האחים ווילסון וכמובן ג'ק בלאק מיודענו).

לא שצרה עיני בהצלחתו. נהפוך הוא, שיבושם לו וימשיך להתבוסס בהומור ה"חשבנו שזה מצחיק פעם-פעמיים אבל בינתיים עברנו את גיל 17". הבעיה לדידי, היא שהוא ממשיך להוציא את תסכול המוזיקאי הכושל אותו הוא סוחב עוד מימיי "נאמנות גבוהה" ואת זה כבר ממש קשה לסבול.

בטריילר חדש לסרט על הלהקה שלו, קשה היה לי מאוד לצפות ולשפוט במונחים אסתטיים בלבד, מפאת העצבים שאני חוטף כשאני רואה אותו. בינתיים, עד שאני אשיג מספיק חתימות לפטיציה שהפצתי באינטרנט וקוראת להחרמת ג'ק בלאק, נאלץ לסבול את טנשיוס D עוד קצת ולראות אותו ממשיך לחקות בחוסר חן משווע את מיטלוף.

הטריילר מתחיל בקריינות המודיעה לקהל שיכין את עצמו לסרט הגדול של המאה.
לצד הצגת קטעים מהסרט שאמורים לשעשע ומורכבים בעיקר מבדיחות סלפסטיק שאינן מעלות בדל חיוך, ממשיך הקריין לתאר את הסינופסיס. מסעם של הצמד בעקבות "מפרט הגורל" שנראה כמו גולגולת שטנית בצבע ירוק זוהר והוא אמור להפוך אותם ללהקה הגדולה בעולם. בעצם מדובר בהפיכתו של השיר המצליח ביותר שלהם, "Tribute" (ובקליפ שלו דייב גרובל משחק את השטן) לסרט באורך מלא. במידה והסרט יצליח, לא אתפלא אם יחליטו להפוך קליפים נוספים של הלהקה לפיצ'רים. אולי בקיץ הבא, נראה את סרט האנימציה F**k Her Gently"".

לגבי פסקול, מיותר לציין שהטריילר שזור במיטב המוזיקה של הלהקה, כך שאם אהבתם את הדיסק, תוכלו לשלוף מהבוידעם את האייר גיטר ולתת בראש במהלך הטריילר.

ציון טריילר: משעמם, חובבני ואפילו לא מצליח להציג בדיחת סלפסטיק טובה אחת לרפואה.

קהל יעד: גרופים של הלהקה או של ג'ק בלאק. אל תתגאו בזה בבקשה.

טובים החבר'ה

ידוע שמרטין סקורסזה אוהב לביים סרטי פשע. בנוסף יש לו חיבה מוגזמת לליאונרדו דיקפריו. הוא מצידו יוצא עם בר רפאלי, שהיא ישראלית, ומכיוון שכל ישראל אחים, המשמעות היא שסקורסזה יהודי. אם שש דרגות הקרבה האלה נראו לכם מוגזמות, נסו לראות את המשחק של מאט דיימון בטריילר החדש לסרט "The Departed".

בטריילר מספרים לנו את סיפורו של שוטר צעיר (ליאו), שקיבל משימה לחדור לסינדיקט פשע ולהביא למעצרו של ראש הארגון המשוחק ע"י ג'ק ניקולסון. הטריילר מתחיל בווייס אובר (שמישהו באקדמיה ללשון ירים כבר את הכפפה הזו - קריינות-על?!) של ניקולסון, שמסביר לבחור הצעיר את עובדות החיים. אין הרבה הבדל בין שוטרים לפושעים כאשר אקדח טעון מכוון אל פניך. בהמשך מראים לנו את המעבר של ליאו מהאקדמיה לשטח תוך כדי הצבתו במשימה הסודית וקבלתו לארגון. הספקות שלו ושל ניקולסון לגביו, מעשי פשע, הרבה יריות, דם, מעט רומנטיקה וקאסט שחקנים מרשים למדי שרק במאי בסדר גודל של סקורסזה יכול להשיג.

מלבד ליאו הקבוע, וכאמור ג'ק ניקולסון, מופיעים גם מאט דיימון, מרטין שין, מארק וולברג ואלק בולדווין. לפחות במובן הזה הטריילר מציג טיעון שקשה להתווכח איתו. העריכה מעט בעייתית בעיניי, אולי בגלל שאני איטי ואולי בגלל סחרור הכוכבים שחוויתי, למעט דיקפריו וניקולסון, לא הצלחתי להבין מי הטובים ומי הרעים. מה תפקידו של מאט דיימון שמקבל לא מעט פריימים בטריילר והאם יש פה עניין של שחיתות משטרתית.כמו שאמר ג'ק ווייט: "אני חושב שהרחתי עכברוש" אבל מהטריילר זה לא ממש מובן.

הערה נוספת היא לגבי המוזיקה השזורה בטריילר. המוזיקה המקורית שהולחנה מצליחה להעביר את אווירת דרמת הפשע, אך באמצע הטריילר לפתע מושמע "Comftorbly Numb" של פינק פלויד בגירסא מוזרה שנשמעת כמו קאבר לא מוצלח ולא מובן. עם כל האהבה לשיר, מרגע שהסיזרס סיסטרס בחרו לחדש אותו, מקומו כהמנון מרגש פס מהעולם ומסקורסזה, שאותו לא ניתן להאשים בחוסר הבנה ואהבה למוזיקה, היינו מצפים ליותר.

ציון טריילר: מעורפל מעט, אבל רווי כוכבים כך שבכל זאת מעורר סקרנות.

קהל יעד: לחובבי כוכבים שהדחתו של פלוטו השבוע ממערכת השמש צרבה להם, הסרט נראה כפיצוי הולם.

באולינג להמבורגר

אני לא יודע לגביכם, אבל עם כל החשיבות שבעניין, סרטי דוקומנטרי המופצים בקולנוע לקהל הרחב ואמורים לעשות לנו "נו נו נו" עם האצבע, קצת יצאו לי מכל החורים. יתרה מזאת, נדמה שהשינוי העיקרי שמביאים אותם סרטים דוגמת "פרנהייט 9/11" ו"לאכול בגדול" הוא בעיקר לעומק כיסו של הבמאי ויעיד על כך נשיא ארה"ב המכהן זו הקדנציה השנייה ברציפות, למרות שפרנהייט הוא אחד מהסרטים הדוקומנטריים הרווחיים בכל הזמנים.

כנראה שהסאה גדשה על מישהו נוסף בהוליווד והוא החליט בניגוד לגישה הפאסיבית (ויש יאמרו תבוסתנית) שלי, לעשות מעשה. כך נוצר הרעיון לסרט המוקומנטרי "Fast Food Nation".
הטריילר הנהדר, מתחיל בכתובית שמציגה את הסרט כסרטו של ריצ'ארד לינקלייטר (הבמאי של "רוק בבית הספר", "סלאקר", "ווייקינג לייף" ו"דייזד אנד קונפיוזד"). לאחר מכן מופיעה כתובית המלצה על הסרט מפי הניו יורק טיימס ואנו רואים סניף של רשת המבורגרים פיקטיבית, אשר בין תמונות מהמטבח המלוכלך והעובדים המסכנים והמסוכנים לבריאות, מציגים לנו כתוביות שנראות כאילו הן מודפסות על קבלה של רשת ההמבורגרים. ובסוף הטריילר כותבים לנו את הסלוגן המצוין: "Do you want lies with that?".

באתר של הטריילר מצוין שבסרט מופיעים שחקנים כגון פטרישייה ארקט, איתן הוק (מהשחקנים הקבועים של לינקלייטר) ואפילו אבריל לבין וגרג קיניר. האחרון אגב, הוא היחיד שמופיע בטריילר – עניין מעט תמוה, כיוון ששיווק דרך כוכבי הסרט הוא הבסיס בדרך כלל לכל טריילר ויעיד על כך סקורסזה. יחד עם זאת, יש לציין שהמחסור בכוכבים לא גורע מהטריילר כלל והוא מצליח לשעשע ולסקרן בו זמנית בצורה יעילה למדי.

ציון טריילר: השם לא הבטיח הרבה אבל הטריילר המצוין טרף את הקלפים. יש למה לצפות.

קהל יעד: חובבי קומדיות עם מסר ומודעות וצמחונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully