וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיה והמסחר

איל רוב

27.8.2006 / 14:05

האלבום החדש של ההאסלר ריק רוס נתן לאיל רוב השראה, לנסח את עשרת הדיברות של ההיפ הופ המסחרי

על הנייר, האלבום הראשון של ריק רוס במייג'ור אמור היה להיות תירוץ לעשות עוד כסף מהלהיט שלו, זה שלא ניתן להתנגד אליו, "Hustlin". יותר מכל עסקת סמים שהריץ בחייו, השיר הזה הכניס תעשייה שלמה לסחרור וכמעט למלחמת כנופיות בין הלייבל של דידי לזה של אירב גוטי, שהתחרו ביניהם מי יציע יותר כסף לבחור עב הבשר. מאות אלפי הרינגטונים שהורדו - עוד לפני שיצא הסינגל בצורה רשמית - רק הגבירו את מלחמת הבידים עליו ולבסוף, הגו'קר של התעשייה, אחד קוראים אותו ג'יי-זי קטף אותו ללייבל אותו הוא מנהל בינתיים ללא טעויות. סוף המשחק. עכשיו יוצא האלבום.

בואו נודה בזה, אלבומי היפ הופ טובים הם לאחרונה נדירים כמו להכיר מישהי בתל אביב שנראית טוב לאללה ולא הייתה אקסית של אף אחד ממעגל החברים הקרוב והיותר רחוק שלך. זה קורה פעם בשנה ובדרך כלל תמיד יש לבחורה הזאת חבר. קשה להאמין, אבל המצב בקומרשל היפ הופ הרבה יתר צפוף מהתנהלות האנושית הדביקה של הקיץ האחרון. כל הזמן יוצאים אלבומים לחצאי ראפרים, שאין להם מושג מהתרבות והכישורים שהיא דורשת אלא רק מברברים, בלי טיפת גרוב, על האסל פה, הברחה שם, חולצת טי לבנה וחדשה, ביצ'ס בלי בגדים, ג'ינסים של מעצבים וכרטיס מועדון בחנות של ג'ייקוב התכשיטן, זה ששם את כל הפלטינה עליהם.

אף אחד, כולל ג'יי-זי עצמו, לא ציפה מהאיש המפחיד הזה להוציא אלבום שמתקרב לטוב. אני בטוח שהמחשבה מאחורי "Miami Port" הייתה לפתוח חזית דאף ג'אם במיאמי, עיר שמזרימה לחברה המון כסף (וגם לחפות על העובדה שטריק דאדי כבר לא מספק את הסחורה). פנאן. אבל למה 20 קטעים למה? כי ככה עובדת התעשייה הזאת. חייבים את השיט הזה, כדי שהרוטס יוכלו להוציא את מה שהם עושים עוד פחות מחודש.

מתחת לאף

אז הנה מוגשות לכם עשרת הדברות של אלבום קומרשל עשוי לעילא ולעילא, שאפילו הגיע לפסגת הבילבורד ובטח יישאר שם גם בשבוע שאחריו:

1. קודם כל חייבים קרימינל. הכל תופס חוץ מאונס. אם אפשר לקבל אותו עם כמה כדורים ושורה של רציחות שעובדתית לא ניתן לקשר אותן לשמו, אבל יושבות יופי בליריקס, הרי זה משובח. רוס שאל את שמו מהאיש שהחזיק בליין הברחות הקוק הגדול ביותר בחוף המערבי וכפי ששם האלבום מרמז יודע גם יודע על להבריח, לחתוך, לערבב ולהעיף טונות של קוקואינה משובחת במיוחד, שמגיעה אתם יודעים ממי.

2. שירים על משלח ידו הקודם. כמה שיותר פרטים, סכומי כסף ואמות משקל. לפחות שלושה. שניים מתוכם למועדון, אחד סנטימנטלי. אצל רוס יש ארבעה כאלו. ליתר בטחון. מלבד השיר שהתחיל את הדיבור עליו "Hustlin", יש כאן שלושה להיטים, כולם תוקפים את אותו נושא מכיוונים אחרים."For the Low" וביתר שאת "Blow" עושים עבודה ו- "Pots & Pans" סוגר את זה יפה בבלדה סול-ית למדי, שמסבירה עד לאחרון הפרטים איך לפרק לבנת קוק.

3. מפיקים מהשורה הראשונה. קול ודרה, או לפחות Jazzy Phae. אם ממש משקיעים אפשר גם להביא אותה עם סקוט סטורץ' או סוויס ביטס. מעבר ללהיטים, חשוב לא לבזבז כסף על הפילרים עם מפיקים יקרים אלא לתת עבודה להומבויז שמסתובבים עם הטאלנט, ואחד מהם הביא את הלהיט הגדול ביותר שלו ממש במקרה. אצל רוס יש שניים של קול ודרה. פצצות של שירים, באמת. הרבה בזכות דרה שמצטרף לכרסתן בפזמונים ומכניס שם את האמא של הפ'אנקיות המרוצה מעצמה.

CSI מיאמי

4. לאור קורות החיים של הטאלנט, חייבים שיר עם המילה כלא בפזמון. משהו בשביל ההומיז בפנים, שיענה גם על הדרישה לקליפ בנוף הכלא. סוהרים לבנים עם שפם וקיסם, בראדרז בחבורות וגופיות לבנות , מכות בחדר אוכל, ידיים על החלון כשמדברים על הכוסית ומעבר לסורגים, כשמעבירים את הדופ. אקון חייב להיות בשיר הזה. חייב. "Cross that Line" הוא עוד וי בצד של רוס. תנחשו לבד מי שר לו את הפזמון.

5. שיר זיונים. כמה מלוכלך ככה טוב. אחרי "Get Low" הכל מותר. רצוי עם בחורה בפזמון שתרכך קצת ותכניס מימד ריאליסטי לפעלולי המיטה והביצועים.

6. רפרזנט לעיר ולעצמך. לא חובה אבל לעיתים קרובות, במיוחד כשפותחים זירה, רצוי להזכיר מי אתה ומאיפה באת. ככה תמיד תמכור יותר תקליטים, במיוחד עם העיר ממנה הגחת למשחק היא מיאמי. כולם רוצים לקנות משהו במיאמי. בעצם בכל ארה"ב. בגלל זה שומעים כל הזמן על שכונות, דווקא בבאנגרז של המועדונים. רוס שר על מיאמי אבל לא ממש מייצג אותה.

7. לפחות עוד שיר שנשמע בול כמו הלהיט של האלבום. מי שמוצא את ההבדלים בין "Huslin" לבין "Where's my Money" יזכה בחולצה ותקליט.

והכי חשוב, לא לשכוח את השרשרת

8. רמיקס ללהיט. חובה לארח לפחות ראפר אחד מהאיי ליסט ועוד אחד שבשנה באה יהיה כזה. כבוד הנשיא, ג'יי-זי ויאנג ג'יזי בפנים.

9. שיר תפילה בסוף האלבום. משהו בשביל ההורים. הנה - אחרי כל הקוק, הזונות, הרציחות הוא עדיין מתפלל לאלוהים בסוף היום ומודה לו שהפך אותו למליונר, לפחות לעכשיו. אלוהים מוכר. מוכר כמו מניאק.

10. שרשרת לא מהעולם הזה. הסעיף האחרון והכי קל לביצוע. בדרך כלל מגיע לבד, כשכל מה שצריך לתת עבורו, זה את המקדמה. המכוניות לעטיפה כלולות בפנים. רוס קיבל וואחד מקדמה לפי המדליון שהוא מחזיק באצבעותיו השמנמנות על העטיפה. כבוד. שרשרת זה הכי חשוב.

תתחילו לספור את הכסף כי זו ההזדמנות היחידה שלכם. רוס - עילג, משעמם ומשמים בנושאיו, מצליח עדיין להעלות חיוך ברגעים הטובים של האלבום, ויש כאלו. רובם להיטיים אבל גם כאלו מהפילרים כמו "Get Away" נשמעים לא רע. לאור העובדה שעוד שנייה יוצאים האלבומים של אאוטקאסט, מת'וד מאן, קיו טיפ, הרוטס, אוסף הקלישאות הזה עדיין לא ראוי להיקרא אלבום. סתם כמה שירים טובים ולהיט פצצות אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully