וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן לואץ' קורא לחרם על ישראל

מור שני

27.8.2006 / 13:22

הבמאי הבריטי אמר כי יסרב לכל הזמנה מפסטיבל הסרטים בחיפה או מאירועים דומים בישראל במסגרת תמיכתו בפלשתינאים


אנשי התרבות הפלשתינאים זכו בסוף השבוע לתמיכה משמעותית, לקריאתם מהשבועות האחרונים להחרים מוסדות תרבות ישראליים - במאי הקולנוע הבריטי קן לואץ', שלפני שלושה חודשים זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן על סרטו "כשהרוח נושבת", העוסק במלחמת העצמאות האירית - הודיע כי הוא תומך בקריאה לחרם על המוסדות הישראליים, ואף אמר שהוא מפציר באחרים לעשות כן.

"הפלשתינאים קוראים לחרם אחרי 40 שנות כיבוש של אדמותיהם, הרס של בתיהם וחטיפה ורצח של אזרחיהם", כתב לואץ' בהודעתו, "אין להם כל תקווה מיידית שהדיכוי ייפסק. כאזרחים בריטים אנחנו חייבים להכיר באחריות האישית שלנו. אנחנו חייבים לגנות את ממשלת בריטניה וממשלת ארה"ב על תמיכתן בחימוש ישראל".

לואץ', שביים סרטים חשובים כמו "קס", "ריף ראף" ו"שירה של קרלה", תוקף גם את ממשלתו שלו ואומר: "כמו כן עלינו להתנגד לפעילות הטרור של ממשלות בריטניה וארה"ב במלחמות ובכיבושים הבלתי חוקיים שלהן". את המכתב הוא מסיים במשפט: "אי-אפשר להתעלם מבקשות החברים הפלשתינאים" ומכריז כי - למרות הזמנות בשבועות האחרונים - "אסרב לכל הזמנה מפסטיבל הסרטים בחיפה או מאירועים דומים לזה בישראל".

לואץ', יליד 1936, מצטרף בקריאה הזאת לפסטיבלי קולנוע בינלאומיים, שבעקבות פעילויות צבא ישראל בצפון ובדרום בשבועות האחרונים, ביטלו את השתתפות יוצרים ישראלים בפסטיבלים שלהם. פסטיבל הסרטים התיעודי של לוסאס, בצרפת, היה אמור השנה לייחד מסגרת לקולנוע התיעודי הישראלי ובעקבות הלחימה ביטל הקרנות של חלק מהסרטים שהוזמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully