וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מן השפה ולפנים

אוהד קונום

29.8.2006 / 14:54

לילה אחד, בלי שום אזהרה, אוהד קונום מצא עצמו בולע בשקיקה את "גרון עמוק", קלאסיקה איכותית שלא נס ליחה

Deep throat,
Deeper than deep your throat
Deep throat
Don't row your boat
Don't get your goat
That's all she wrote
Deep throat

שיר הנושא של "גרון עמוק"

זה קורה בדקה ה-27 של הסרט, זמן קצר לאחר ש"ד"ר יאנג" (המגולם על-ידי הארי רימס) מגלה את הדגדגן בגרונה של "לינדה לאבלייס" (במקור – לינדה בורמן) וזוכה במציצה המפורסמת ביותר בתולדות הקולנוע. זה קורה, כמובן (אם מישהו מהקוראים טרם זיהה) ב"גרון עמוק". מדהים הדבר, שזהו עדיין (ביחד עם "Debbie does Dallas" האגדתי לא פחות) סרט הפורנו המפורסם ביותר בהיסטוריה. גם כיום, ספק אם יש חובב פורנו אחר שאינו יודע כי סרט בשם זה הופק. ואף על פי כן, מספר האנשים שראו אותו הולך וקטן, קל וחומר – שיעורם בקרב חובבי הסקס המצולם לסוגיו. השבוע צפיתי בו שוב, לראשונה מזה שנים רבות.

איך, וכיצד? ובכן, השבוע נשאבתי למנהרת הזמן, אל האתר הטוב ביותר שבו ניתן לצפות בסרטים הישנים, הקלאסיים, של שנות ה-70 וה-80, www.pornstarclassics.com. פגשתי שם הרבה חברים ישנים – ג'ון הולמס, שעזב אותנו לאנחות; רון ג'רמי השמן, המכוער, המצחיק וגדול האיבר, שהפך מפיק גדול; כוכבות-על של העבר כג'ינג'ר לין, מרילין צ'יימברז וסקה, בצד כאלו שכבר שכחתי שהתקיימו אי-פעם, כמו וייפר עם הקעקוע המדהים. היה חביב להיזכר, אך ביקורי לא התנהל באתר כצפוי. תחת שאשוטט מעט פה ומעט שם, מצאתי עצמי, באורח מדהים, צופה ללא הפסקה ב"גרון עמוק" – סרט הנמשך כשעה, ותוהה האם עמד במבחן הזמן אם לאו. דבר אחד ברור לחלוטין – איש אינו עושה עוד פורנו באופן הזה.

ראשית, יש כאן הרבה יותר קולנוע והרבה פחות פורנו מאשר בסרטים המופקים היום. כיתוביות הפתיחה מוקרנות במשך למעלה משלוש דקות, וכוללות מתן קרדיטים לבעלי תפקידים כמלבישה ועוזר צלם. לאבלייס, רימס, דולי שארפ (המגלמת את הלן, שותפתה לדירה הנימפומנית והגרושה של לינדה) ורוב האחרים עושים מאמץ כנה לשחק. הסקס, במונחים של הפורנו העכשווי, נאיבי. הניסיון לייצר הומור קיים בכל סצנה. "אכפת לך שאעשן בזמן שאתה אוכל?", שואלת שארפ מאהב תורן, שמבצע בה ליקוק כוס במיומנות שגם היא נעלמה מהעולם. "לא, כלל לא", הוא משיב. טוב, זו 1972, שנה שבה עישנו עדיין באוטובוס ובקולנוע, כולם הזדיינו עם כולם, ואיש לא שמע על האיידס זולת הקוף הירוק.

העלילה היא אחת היצירתיות בתולדות הפורנו: לאבלייס חותרת כל חייה לשווא להגיע לפורקן מיני, ולחוות סוף סוף את האורגזמה שבה תשמע קולות "פעמונים ופיצוצים" (ללא ספק, אמירה אירונית על פנטזיית אובדן הבתולין האמריקנית השכיחה). היא נועצת בחברתה הלן, המציעה לקיים אורגיה. מזיינים את לאבלייס בכוס ובתחת, אך ללא הועיל. בצר לה היא פונה לד"ר יאנג, ספק גאון וספק אידיוט הנוהג להקליט על טייפ סלילים את הערותיו בעת שהאחות מוצצת לו, או נדפקת על-ידו דוגי סטייל, והוא מגלה שהדגדגן שלה טמון דווקא בגרון. הפתרון לבעיותיה פשוט: עליה למצוץ עמוק, עמוק מאוד.

והו, איך היא מוצצת! מבחינה טכנית, הפורנו כיום מפותח יותר – השחקנים אתלטיים יותר, ההחדרות לא יאומנו, הפסיכולוגיה שונה. בפורנו העכשווי קיימת תת-סוגה לא רק למציצות עמוקות במיוחד, כי אם גם להיחנקות השחקנית מהן. ועדיין, 34 שנים לאחר שצולם הסרט, מעטות השחקניות המסוגלות להחדיר זין לעומק הגרון במיומנות של בולע חרבות בקירקס, כפי שידעה לעשות זאת לאבלייס.

גימיק מוצלח אחד עדיין לא מסביר הצלחה גדולה כל כך, אך הצלחתו של "גרון עמוק" הייתה פנומנלית. ב-1973, לא היה סרט קולנוע שנחשב יותר "קול" לצפות בו. מיני תביעות שמגישיהן ניסו לאסור את הקרנתו סיפקו אמתלות לתקשורת רעבת-מין לסקרו שוב ושוב. הוא הפך את הפורנו לאופנתי. הוא היה לתופעה בזכות עצמו, תופעה שהגיעה לשיאה עם הופעתה של לאבלייס בתוכניתו של ג'וני קרסון. שנים מאוחר יותר טענה, כי סצנות הסקס בסרט ניכפו עליה באיומי אקדח לאחר שסוממה. מפיקי ובמאי הסרט הכחישו זאת בתוקף, והאשימו את לאבלייס כי היא מנסה להחיות את תהילת העבר שלה. מצפייה בסרט, אגב, קשה מאוד לעמוד על האמת, שירדה עם לאבלייס אל קברה ב-2002, כאשר נספתה בתאונת דרכים.

לא תיכננתי להקדיש את כל הזמן שהקצבתי לאתר www.pornstarclassics.com לסקט אחד, אך זה מה שאירע לי – הוכחה, אולי, כמה טוב היה באמת הסרט הזה. המעט שראיתי מסביב לו באתר הותיר בי רושם מצוין, אבל את הציון אורגזמה, בהצדעה, אני מקדיש הפעם לסרט עצמו, סרט שהיה תחילתם של דברים רבים מאוד.

ציון: אורגזמה
פורמטים: MPEG ו-WMV
בתשלום: כן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully