וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החרם: סרטו של לואץ' יוקרן בפסטיבל חיפה

מור שני

29.8.2006 / 15:42

הנהלת פסטיבל הסרטים החליטה להקרין את בכורת הסרט "כשהרוח נושבת" בישראל, על אף קריאתו של הבמאי הבריטי לחרם על ישראל

הנהלת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, שיתקיים בסוכות, החליטה להקרין את סרטו של הבמאי הבריטי קן לואץ' -"כשהרוח נושבת"- בבכורה בישראל, למרות קריאתו להחרים את מוסדות התרבות הישראלים. כך נודע לוואלה! תרבות.

פנינה בלייר, מנהלתו האמנותית של הפסטיבל, מסרה בתגובה כי הצהרתו של לואץ' אינה משנה את ערכה האמנותי של עבודתו הקולנועית, וכי אין הפסטיבל מחרים או משתיק יוצרים.

הסרט "כשהרוח נושבת"("The Wind That Shakes The Barley") זכה בפסטיבל קאן האחרון בפרס דקל הזהב. הוא נרכש להפצה בארץ על ידי סרטי שני.

החברה מסרה לוואלה! תרבות כי הסרט כבר תורגם וייצא לאקרנים בישראל בחודש אוקטובר. הפנייה אל לואץ' להשתתף בפסטיבל חיפה לא באה מהנהלת הפסטיבל. אל לואץ' פנו סרטי שני שביקשו לארח אותו בארץ.

לואץ': אסרב לכל הזמנה מחיפה ואירועים דומים

לואץ' פרסם את החלטתו להחרים מוסדות תרבות ישראלים להגיע לפסטיבל חיפה באתר הקמפיין הפלסטיני לחרם אקדמי ותרבותי על ישראל, הנתמך על ידי גורמים אירים.

לואץ' כתב בהצהרתו: "אני תומך בקריאת הקולנוענים והאמנים הפלסטינים להחרים מוסדות תרבות בישראל הנתמכים על ידי המדינה, וקורא לאחרים לעשות כן... הפלסטינים מונעים להחרים את ישראל אחרי ארבעים שנה של כיבוש אדמתם, הרס בתיהם, חטיפת ורצח אזרחיהם"

עוד מוסיף לואץ': "בלתי אפשרי להתעלם מקריאת חברינו הפלסטינים. לפיכך, אסרב לכל הזמנה להשתתף בפסטיבל הסרטים בחיפה או באירועים מעין אלה."


בלייר מסרה כי הפקת הפסטיבל מתקדמת באופן חיובי, וכי עד עתה לא צצו בעיות נוספות עם במאים או מוסדות קולנוע מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully