וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעמים חלומות מתגשמים

דפנה ארד, מור שני

30.8.2006 / 15:45

האמן ניר הוד צייר את פיק ופנינה רוזנבלום בעירום. תמונותיהם יוצגו בתערוכה באומן 17 בתל אביב

הצייר ניר הוד צייר דיוקנאות של אשת העסקים פנינה רוזנבלום ושל המאסטרו צביקה פיק בעירום. התמונות יוצגו ביום שני, 4 בספטמבר במסגרת התצוגה "יד ראשונה, יד שנייה" במועדון האומן 17 בתל אביב, שנועדה לחבר בין עולם העסקים ועולם האמנות.

הוד נמצא כעת בניו יורק ומתכונן לתערוכה גדולה שלו שם. הוא הופתע לשמוע על דבר תליית רישומי העירום והצעתם למכירה בשבוע הבא, שכן הם צויירו על ידו לפני כשנתיים.

בשיחה עם וואלה! תרבות סיפר: "את פנינה רוזנבלום ציירתי יושבת ערומה על מעקה מחוץ לוילה, ואת צביקה פיק מאונן עם זין ענק. אין בזה משהו שבא לפגוע, פשוט להציג את הדימויים האלה שקשורים לתרבות המקומית. משהו ישראלי ולא מודע לעצמו".

להוד לא אכפת מהי דעתם של האובייקטים ביצירתו: "זה ממש לא משנה לי... האמנות שלי מעבר לדברים האלה. זה מה שיפה באמנות, כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. חוץ מזה, זו עבודה מצויינת שקשורה למיתוסים של ישראליות ופופ."

הוא מוסיף: "צביקה פיק הוא אייקון ענק. באיזשהו מקום הוא הקדים את זמנו - עוד באייטיז היו לו מניירות ואסתטיקה של כוכב רוק. הדימוי שלו ברישום שלי הוא מחמאה אדירה בשבילו. הצגתי אותו כמו מיק ג'אגר, או ג'ים מוריסון. כל אחד היה רוצה להיות רוקסטאר עם זין גדול".

פנינה רוזנבלום הופתעה לשמוע על הציור של הוד. היא מסרה בתגובה: "אני לא אחראית על פנטזיות של ציירים. שיהיה ברור שאף אחד לא צייר אותי בעירום. אם העבודה תימכר במטרה לגייס תרומה, אז לפחות שיגייסו מחיר גבוה".

צביקה פיק בחר שלא להגיב לידיעה.

"אז יהיה שם קצת פורנו רך"

אוצר האמנות אורי דסאו, שבחר את התמונות לתערוכה מסר לוואלה! תרבות: "הוד מציג ברישומיו את פיק באור אנדרוגני. זה לא חורג מעבודותיו הרגילות, בכל העבודה שלו יש עיסוק בסלבס, וציור כמרחב לפנטזיות. בהקשר הנוכחי היא מקבלת את המימדים של תרבות הטראש הישראלית".

הוא מוסיף: "מלבד הציורים של רוזנבלום ופיק, יהיו עוד הפתעות כי זו תצוגה בעלת כמה מוקדים במועדון. מוקד משמעותי שלה יהיה בשירותים בהשראת המיתולוגיה שלהם. ייתלו שם רישומים וצילומים של פורנו רך. רציתי לבחור דברים שמגיבים למקום עצמו, האומן 17. לכן בחרתי יצירות שמבחינת התוכן יוצאות מתוך עולם הידוענים הישראלי מצד אחד, ומצד שני עולם הסמים המקומי, והרגלי המין של באי המועדון, אז יהיה שם קצת פורנו רך".

האירוע יתקיים השנה זו הפעם השביעית, וייערך בחסות משרד עורכי הדין חזקיה-חכמון במסגרת פרויקט עסקים למען הקהילה הנועד לעודד יצירה מקורית ישראלית.

התצוגה נועדה בעיקר לחבר את חוג הסילון הישראלי עם עולם האמנות, כפי שנהוג בשאר העולם. דסאו מקווה ליצור סצינה של אספני אמנות עשירים. הוא אומר: "חוג הסילון הישראלי חסר מודעות לאמנות ואין לו יד ורגל בסצינת האמנות העכשווית. בזכות האירוע, האמנים המקומיים נחשפים לקהל שלא מגיע בדרך כלל לגלריות ולא קונה אמנות".

עוד יציגו בתערוכה האמנים אדם רבינוביץ', מיכל הלפמן, גיל מרקו- שני ורותי נמט, לצד אמנים נוספים. בתום הערב, שייפתח למוזמנים בלבד בשעה 20:00, תוכרז היצירה הזוכה, שתזכה את יוצרה במענק כספי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully