וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק

עומר בכר

3.9.2006 / 12:01

בלי עבר, בלי עתיד ובלי רחמים, עומר בכר בוחן את יחסי הציבור של עוד שלושה סרטים מסקרנים

פרח לב הזהב

סלח לי אבי כי חטאתי. אינני אוהב סרטים זרים מהמזרח הרחוק, שבמרכז עלילתם ניצב לו לוחם גיבור, שנלחם בכוחות האופל בעזרת חרבות וכלי נשק עתיקי יומין. כש"נמר דרקון" זכה באוסקר לסרט הזר, הלכתי לבדוק על שום מה ההתלהבות האינסופית ויצאתי מהסרט בהרגשה שהחמצתי משהו שאחרים רואים בו. ב"מחול הפגיונות" תחושת הדה ז'ה וו תקפה והבנתי שאין מנוס מהקמת ועדת בדיקה משולשת לחקירת האירועים, ניתוחם והסקת מסקנות מהירה והחלטית.

להלן תוצאות הבדיקה: הסרטים הללו מתהדרים בצילום מרהיב שכולל כוריאוגרפיה מדהימה לקרבות, צילומי מלחמה אסתטיים ופעלולים יפהפיים, שנותנים תחושת מעוף אמיתית והשתתפות הצופה בקרב עצמו. צילום, בימוי, סאונד, אפקטים, תאורה, נופים עוצרי נשימה וקאסטינג קולע. אך, ויש פה אך גדול (שצופה תמיד), העלילה מחורבנת. הנה אמרתי זאת. טקסטים נאיביים עד כדי פיגור קל, סיפור מסגרת בנאלי וצפוי ודרמטיזציה של אירועים שנצפתה לאחרונה בערוץ ויוה+. יכול להיות שזה נראה כך בעיניים מערביות ושזה עובד טוב באסיה, אבל בעידן הגלובלי של היום ידוע שהסרטים הללו מראש מכוונים להפצה בינלאומית. חוץ מזה, ראיתי סרט או שניים של טקאשי קיטאנו בכדי להבין שאסתטיקה לא צריכה לבוא על חשבון עלילה.

וכל ההקדמה הזו מביאה אותי לסרט החדש שיוצא בקרוב "Curse of the golden flower".הטריילר שלו, שהוא בעצם טיזר בן 45 שניות הוא טיזר טוב. כשאני אומר שהוא טוב, הכוונה היא לא שאני מבטל את כל הפסקה הקודמת שלי, אני עדיין חושב שהסרט יהיה גרוע לפחות כמו הקודמים שציינתי, אלא שהטיזר מראה למי שכן אהב את הסרטים הללו שגם ב"קללת הפרח הזהוב" הוא הולך לקבל עוד מאותו הדבר. ולכן זו הסיבה שהטריילר מצוין. הוא עושה מוכר את הסרט בצורה הכי טובה שיש. ממקסם את היתרונות ומעלים את החסרונות. הטריילר מורכב מתמונות מהסרט שכמובן מצולמות לעילא ולעילא וקטעי לחימה רבים המלווים בהלמות תופים מהירות וסוחפות. ללא קריינות מיותרת, ללא קטעי דיבור בשפה זרה ולא מובנת. רק הקליפ מהסרט וכתובית שמציינת שהוא של הבמאי ז'אנג יימו, הבמאי של "גיבור" ו"מחול הפגיונות". אולי בכל זאת ניתן לסרט צ'אנס.

ציון טריילר: מעולה. גורם לצופה לרצות לקום מהכיסא ולרכוש 2 כרטיסים + מנוי לחוג קונג פו.
קהל יעד: לאוהבי הז'אנר ואוהבי צילום.

חיל השריון

ואם כבר אומנויות לחימה ובלי כל קשר כלל, גם לצבי הנינג'ה יוצא סרט חדש. בניגוד לטרטלמאניה שאפפה את העולם בתחילת שנות התשעים, בעקבות סדרת הסרטים המצולמים, הפעם מדובר בסרט מצויר. לא שיש כל רע בסרטים הקודמים, את הראשון בתור ילד אהבתי מאוד. גם השני היה לא רע בעיני, למרות שיר הנושא של ונילה אייס ובשלישי כבר כולם הבינו שמדובר בסוס מת (נכון שמתבקש לכתוב צב, אבל אוי לבנאליות). הטריילר החדש מנסה להחזיר עטרה ליושנה ולכן הוא לוקח את הצבים לשנות האלפיים - ימי הגרפיקה הממוחשבת - אם כי בכל זאת שמרו כאן על המראה המצויר והפחות ריאליסטי. בכלל, בכל הטריילר יש תחושה שהמגמה היא להיצמד למקור מהקומיקס וכשעושים את זה התוצאה תמיד יותר טובה.

הטריילר עצמו מעוצב יפה ועשוי כתוכן נפרד מהסרט, דהיינו אין כאן שימוש בקטעים מהסרט, כי אם טריילר, שנוצר במיוחד בשביל קידומו. השקעה כזו תמיד מבורכת וגם הניסיון עולה יפה. הטריילר מתחיל בהצגת ניו-יורק בלילה ומבט ממעוף הציפור של גגות הבניינים עד שנעצרים על גג בניין מסוים, שם אנו נחשפים לראשונה לצבים וחוזים במשחק אור וצל מגניב. הבימוי של הטריילר מעניין ומעניק לנו הצצה אל הצבים ואל עולם הצללים שהם חיים בו בלילות ברחובות ניו יורק ולאחר שאנו כצופים רצים איתם אל עבר יעד לא ידוע, ישנה שבירת מתח בהפוגה קומית מתבקשת כיאה לסרט לכל המשפחה. הטריילר מלווה במוזיקה הולמת, המשרה עליו אווירת מתח וסיום הטריילר בלוגו של הסרט רק גרם לי כמעריץ ישן לחכות לו בלהיטות.

ציון טריילר: קוואבנגה!
קהל יעד: כל המשפחה ואנשים שמתגעגעים לניינטיז.

ילדים זה שמחה

אחד הטריילרים הכי מסקרנים שצפיתי בהם לאחרונה הוא לסרטו החדש של אלפונסו קוארון הבמאי של הסרט השלישי בסדרת הארי פוטר (והמוצלח מביניהם בעיני). הסרט נקרא "Children of men" והוא אמור לעלות לאקרנים בחו"ל בסביבות חג המולד. הטריילר אינפורמטיבי למדי ומעניק לנו הצצה אל הסרט, שטומן בחובו סיפור שנשמע על פניו מרתק.

הסרט מספר על עולם שבו נשים איבדו את יכולת הפריון שלהן. מדענים לא יודעים אם הסיבה היא ניסוי גנטי, זיהום או סיבה אחרת, אבל עתיד המין האנושי עומד בפני סכנה ממשית. בנוסף לכל, כאוס משתולל ברחובות ובחדשות מודיעים על פטירתו של האדם הצעיר ביותר בעולם.
קלייב אוון משחק אדם שכמעט ואיבד תקווה ומוצא אותה מחדש אצל ארגון מחתרתי, שמציג בפניו נערה בהריון שזקוקה לעזרה. הטריילר מתחיל בווייס אובר של הגיבור המספר לנו על הייאוש שלו מהחיים. מבזק חדשות מספר לנו על מותו של האדם הצעיר ביותר. כתובית המספרת על ציביליזציה תחת כאוס. מייקל קיין, שזוכה לאחרונה בעדנה מחודשת, מופיע כמעין מדען מטורף המסביר לקלייב אוון ולנו שאף אחד לא יודע מה הסיבה לחוסר הפריון.

בתמונה הבאה נחטף קלייב אוון ע"י ארגון מחתרתי שבראשו ג'וליאן מור ומציגה לו את הילדה ההריונית. היא מבקשת ממנו לעזור לו להעביר אותה בשלום למקום מבטחים. לאזור סודי שבו המוחות הגדולים של האנושות עובדים על חברה חדשה וטובה יותר.

מלבד הרעיון המעניין והנופים הבריטים, לקראת סוף הטריילר מתחילים לשיר להם סיגר רוס בשיר מלא תקווה, שמביא את הצופה לאחר 2 דקות בלבד למיני תחושה של קתארזיס עם רצון ללכת לעשות ילדים.

ציון טריילר: עם כאלה טריילרים, יש עוד תקווה לאנושות
קהל יעד: אנגלופילים ואנשים שאהבו את "12 קופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully