וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם לוינשטיין: "נלחמתי על שמה הטוב של ישראל"

דפנה ארד

7.9.2006 / 11:01

בעיות בפסטיבל "אוליב" של יורם לוינשטיין. בתי ספר למשחק מפורטוגל וקרואטיה לא יגיעו לישראל בתואנות שונות. מתי יהיה פה שקט?

מאז היווסדו בשנת 1997 התארח פסטיבל "אוליב" לתיאטרון במדינות שונות באגן הים התיכון. השנה לראשונה יתקיים הפסטיבל בישראל, דבר שיצר הרבה בעיות.

בית ספר למשחק מקרואטיה, שכבר אישר את השתתפותו, הודיע במפתיע על ביטול הגעתו כי לטענת בית הספר אין הם יכולים מנקודת מבטם להעלות את המחזה ליזיסטרטה של "אריסטופנס", היות ולדעתם המחזה חייב להיות מוצג בקונספט של שלום.

בית הספר ביקש לגלות הבנה והתחשבות בעמדותיו. יורם לוינשטיין כתב למנהל המוסד מכתב אישי בו הוא מביע סלידה מרוח הדברים ובמקביל פנה אל שגרירות קרואטיה בישראל, שהצהירה כי היא מעוניינת בקשרי תרבות הדוקים עם ישראל ואינה שותפה למכתב.

משלחת השחקנים שהיתה אמורה להגיע מפורטוגל להשתתף בפסטיבל הודיעה גם היא בימים האחרונים על ביטול השתתפותה, מכיוון שמשרד החוץ של פורטוגל הוציא הנחיה לאזרחים לא לבקר בישראל. יורם לוינשטיין פנה לנספח התרבות של פורטוגל בארץ וביקש ממנו
להתערב בנושא, שלהפתעתו הביע עמדה זהה.

את פסטיבל "אוליב" לתיאטרון יזם יורם לוינשטיין יחד עם פרופ' ולדימיר יבטוביץ מאוניברסיטת בלגרד, כאשר מאחוריו עומד חזון יפה ליצירת קשר תרבותי בין המדינות השכנות באגן הים התיכון והבלקנים.

יורם לוינשטיין מסכם את הקרב על שמה הטוב של ישראל: "מי שלא בא מעודד שנאה ודעות קדומות. תרבות יכולה לפתוח אופקים ולשמש אלטרנטיבה לפוליטיקה ביחסי האנוש בין העמים. שגרירות קרואטיה נהגה בנו בצורה חמה ומדהימה ואנחנו אסירי תודה על העזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully