וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק

עומר בכר

10.9.2006 / 10:54

בדיוק כשהוא חשב שהדברים מתחילים להסתדר, תקף אותו הגרוע מכל. עומר בכר ממשיך לסבול בשבילכם

מאחורי הסורגים

שמישהו יתקשר למשטרה, כיוון ש"משפחה בהפרעה" נשדדה. לא רק שהיא הפסידה שלא בצדק את פרס האמי השנה, היא גם ירדה מן המרקע בטרם עת. מבין כל השחקנים בעלי התזמון הקומי המצוין שחשפה לנו הסדרה (גם אם מדובר בוותיקים שחוו כאן רנסנס), ניצב לו בגאון וויל ארנט. ארנט, שעד הסדרה היה ידוע יותר כבעלה של איימי פולר מ"סטרדיי נייט לייב" שיחק שם את הקוסם הלא מוצלח ג'וב והפך לאחת הדמויות המצחיקות-טרגיות (בכל זאת, איוב) שנראו בטלוויזיה. כשירדה הסדרה, חששתי כצופה לקריירה של ארנט.לשמחתי, טריילר חדש מציג את שובו של ארנט בסרט קומי חדש בשם "Let's go to prison".

הסרט מתאר את ניסיון ההישרדות של נלסון בידרמן הרביעי (ארנט) בביקורו הראשון בבית הסוהר. הטריילר מורכב מקולאז' של סצנות מהסרט, לצד צילומים שנראים כמי שצולמו במיוחד עבורו. למרות שהטריילר מצחיק (במיוחד הכתובית שאומרת: "מהיוצרים של הר ברוקבאק"), הוא לא מספיק טוב, ואני אסביר. מבחינה שיווקית, הוא אמנם עושה את העבודה - מצחיק מאוד כאמור, עם הרבה זמן מסך לוויל ארנט, שלמעריציו, כמוני, זוהי הבשורה הגדולה בסרט; אולם, הטריילר לא ממש תואם את הסינופסיס של הסרט כפי שהוא מופיע באתר הרשמי שלו.

לפי האתר, הסרט מספר על העבריין ג'ון לישנצקי וניסיון הנקמה שלו בשופט המנוח ששלח אותו לכלא, כאשר הוא נאלץ לצפות בבנו המעצבן (ארנט) ותלאותיו בכלא. כל זה לא ממש מופיע בטריילר, וחבל. עניין הנקמה, שהוא מרכז העלילה, נזנח ומשאיר את הטריילר ללא נרטיב. מדובר באסופה של קטעי סטנד אפ בנושא מערכת המשפט האמריקאית וסצנות קומיות מהסרט.
לזכות הטריילר יאמר שמאז "אוז" לא רציתי כל כך לחזור לכלא (כצופה, כצופה) והטריילר עורר אצלי שוב את הגעגועים למקלחות משותפות.

ציון טריילר: מצחיק, אך חסר בו מידע חיוני.
קהל יעד: מעריצי "משפחה בהפרעה" ומי שגברים בכתום עושים לו את זה.

חלום עליכם

מה רבה היתה השמחה כששמעתי על סרט חדש של הבמאי המוכשר מישל גונדרי. הבמאי של "שמש נצחית בראש צלול" ו"בלוק פארטי" (סרטו התיעודי של הקומיקאי דייב שאפל שמציג גם אצלנו), משגר אלינו בקרוב עוד סרט שנראה כמו קליפ. כבמאי שהחל את דרכו בצילום קליפים פורצי דרך והביא את הסוריאליזם הקולנועי לדרגת אומנות זהו אמנם לא צעד מפתיע, אבל מגונדרי נקבל בזרועות פתוחות גם סרט מתיחות תקופתי. הטריילר לסרטו החדש "מדע השינה", מעניק לנו הצצה אל עולמו הויזואלי המיוחד של הבמאי הצרפתי. כמו טים ברטון, גם גונדרי אימץ לעצמו סגנון ויזואלי מיוחד ומזוהה מאוד והוא אוהב להתעסק מאוד בקו הגבול המטושטש שבין דמיון ומציאות.

השחקן המקסיקני העולה גאל גארסיה ברנאל משחק את סטפן, אדם מוכשר ובעל חוש המצאות מפותח, שמתאהב בשכנתו החדשה סטפני (שרלוט גינזבורג). סטפן מנהל חיים כפולים, כשהמציאות מיטשטשת אצלו ומתחברת לחלומות, דבר שמקשה עליו מעט לנהל חיים נורמלים. הוא מתאהב בסטפני שמצידה לא ממש נאותה לחיזוריו, במה שלא נראה כסיפור אהבה שונה בהרבה מ"שמש נצחית", אבל בו בזמן כמעשייה קולנועית מודרנית, שכל מי שנותר בו שמץ של תום ילדותי חייב לראות. הטריילר מנסה להעביר מעט מסיפור העלילה וכמובן הרבה מהעולם הויזואלי של גונדרי ובכך עושה את עבודתו נאמנה. גם אם כאמור, הסרט נראה כמו חיקוי מעט דהוי של דברים אשר ראינו בעבר, הרי כך גם עובד החלום לא? חוץ מזה הוא מחקה את עצמו ולכן זה הופך ממיחזור לסגנון.

בטריילר עצמו יש שימוש רב במוזיקה. כאמן שעובד בשולי המיינסטרים, אין פלא אם כן שהוא עשה שימוש בשירים של הסטרוקס ודת' קאב פור קיוטי. סת' כהן הביע שביעות רצון.

ציון טריילר: לא מקורי אבל גם דאלי מיחזר את עצמו והאמנות מנצחת.
קהל יעד: רומנטיקנים, וסטודנטים בבצלאל שמחפשים נושא לעבודה הבאה.

כואב אבל תמשיך

אני יודע שזה ילדותי, חסר חן ולהודות בכך לא מעמיד אותי באור חיובי במיוחד, אבל אני חושב שג'וני נוקסוויל והחבר'ה מ"ג'קאס" (למה בעברית מתעקשים לכתוב ג'קאסס?) גאונים!
מאז ומעולם בדיחות סלפסטיק ובדיחות שירותים הצליחו להצחיק, כאשר החוכמה היא לא להראות אדם מחליק על בננה שהוטמנה לו (ב"מונטי פייטון בהוליווד" ישנו הסבר מלומד של החבורה ההיא למתודיקה של ההומור); החוכמה היא לעשות את זה בצורה מושכלת ולדעת את הגבול בין מצחיק, לסתם אידיוטי.

בעיניי, ג'קאס מצחיקים (החבורה של דירטי סאנצ'ז סתם מזעזעת). לשמחתי, דור שלם חושב כמוני ואין פלא שהסדרה והסרט שבא אחריה זכו להצלחה כה רבה. בקרוב יוצא ההמשך שזכה לכותרת המשנה המעולה, שחוגגת את הומור השירותים: "ג'קאס, נאמבר 2".

לא הרבה השתנה מאז הסרט הראשון ובזה בעצם כוחו של הסרט. בטריילר לעומת זאת, נעשה שימוש מושכל בכוחו האמיתי של הסרט, הפנייה לנוער וההתרסה נגד הממסד. בפרסום קוראים לזה "פרסומת מחסנת", כאשר מנצלים את חסרונותיו של המוצר בכדי להראות את מעלותיו. כך בטריילר, מדגישים כמה הביקורות שחטו את הסרט הראשון כשיצא לאקרנים בשנת 2002.

קריין רציני מתאר חלק מהביקורות הקטלניות ביותר שנכתבו על הסרט הראשון. שפל חדש, מגעיל, מזעזע ומראה עגומה לדקדנס החברתי, הם רק חלק מהסופרלטיבים שזכה להם הסרט. והקריין ממשיך, שלצערם של המבקרים, עשינו מספר 2.

מכאן והלאה ממשיכים במורד הגבעה (תרתי משמע) וחברי ג'קאס מראים לנו חלק ממה שצפוי לנו בהמשך. אנשים נופלים, אנשים חוטפים מכות ואחרים שסתם רצים בחוטיני ברחבי העיר.
המשך מוצדק? ניתן לוויכוח, מצחיק? בהחלט!

ציון טריילר: לא מחדש הרבה אבל מ-צ-ח-י-ק
קהל יעד: אנשים אינפנטילים שלא מתביישים בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully