וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם התרבות נגד פרץ ואולמרט

דפנה ארד

10.9.2006 / 14:39

מכתבים זועמים נשלחו הבוקר לשר הבטחון, עמיר פרץ, ולראש הממשלה אהוד אולמרט בעקבות הקיצוץ בתקציב התרבות כחלק מהקיצוץ הרוחבי במשק.

לשר הבטחון עמיר פרץ, ולראש הממשלה אהוד אולמרט, נשלחו הבוקר מכתבים חריפים מאיגוד שחקני המסך (שח"מ) וממטה המאבק להצלת התרבות הישראלית.

במכתבים נאמר שהחלטת הממשלה לקצץ 9% בתקציב התרבות היא הפרת התחייבותם למפעל התרבות הישראלי.

קטעים מתוך המכתב שנשלח לראש הממשלה, אהוד אולמרט

"אנו מבקשים להביע בפניכם את מחאתנו על המילים הריקות, הפוליטיקה האינטרסנטית, אחיזת עיני הציבור וההפרה הבוטה של התחייבויותיכם, ערב הבחירות, לקדם את התרבות הישראלית ולהגן עליה מפני חרב הקיצוצים.

על במת כנס החירום להצלת התרבות מיום 16.12.05 נקראה, על-פי בקשתך, הודעה לפיה הורית לראש אגף התקציבים במשרדך "לפתוח בהליך הידברות עם נציגי מטה המאבק להצלת התרבות במטרה להגיע להסכמה על תקציב ראוי לתחום התרבות, אשר ייקבע בבסיס התקציב, וישים קץ לריטואל השנתי של הקיצוצים וגיוסי התקציבים הקואליציוניים".

והכל מלים מילים מילים - נאומים נבובים של ערב בחירות. אנו נכלמים לגלות עד כמה זולות המלים בעיניכם ועד כמה ריקות הבטחותיכם מתוכן וכוונה. משרד האוצר וממשלת ישראל לא עמדו בהתחייבותם כי הסכם שטרית-אולמרט-הבר אשר אושר ע"י הממשלה ביום 11.6.06, יכלול התחייבות של משרד החינוך לשפות כל קיצוץ רוחבי שיושת על תקציב התרבות.

כך חשפתם את תקציב התרבות שוב לריטואל שנתי של קיצוצים וגיוסי תקציבים קואליציוניים. כמו כן, נדהמנו להיווכח כיצד באמצעות אולטימאטום כוחני, פעלתם לניטרול שלושת חברי מפלגת העבודה החברים בועדת הכספים - חברי הכנסת אבישי ברוורמן, שלי יחימוביץ' ואורית נוקד- אשר פעלו ברוח עקרונות הקואליציה, וביקשו להתנגד לקיצוץ הרוחבי של 9% בין היתר בתקציב התרבות, לאור הרזרבות התקציביות העצומות העומדות לרשות האוצר."

קטעים מתוך המכתב שנשלח לשר הבטחון, עמיר פרץ

נזכירך כי, בכנס החירום להצלת התרבות מיום 16.12.05 בו נשאת דברים, התחייבת חד משמעית לחקיקת חוק תרבות אשר יגן על מפעל התרבות הישראלי, וזאת כחלק ממצע מפלגתך אשר התחייבה להעמיד את תקציב התרבות על סך של 900 מליון ¤ בשנה, ולהגדיל את התקצוב לתרבות לשיעור של עד 1% מתקציב המדינה.

נזכירך כי הצהרת באותו מעמד כי "עוני הוא לא רק מצב כלכלי אלא גם מחסור בתרבות ובחינוך. הכלכלה היא הלחם, אבל התרבות היא הטעם של הלחם". עוד הכרזת כי "מדינה בלי תרבות נוטלת מעצמה את הטעם לחיים ואני מתכוון לפעול בהתאם".

במסגרת מאבקנו נביא לידיעת ציבור שוחרי התרבות בישראל, המונה להזכירך למעלה מעשרה מיליון מבקרים בשנה, את אחריותך ואחריות מפלגתך לאסון התרבותי אשר עומד להתחולל עקב הקיצוץ, בין היתר במטרה לחשוף את שיטת הבטחות השווא ואחיזת העיניים ערב הבחירות – ידע הציבור וישפוט. "

עותקים מהמכתבים נשלחו לשר התרבות הספורט המדע והטכנולוגיה, אופיר פינס-פז, לשרת החינוך יולי תמיר, לשר המשפטים מאיר שטרית, למנכ"ל משרד התרבות הספורט המדע והטכנולוגיה איתן ברושי, לחברי ועדת הכספים של הכנסת, ולחברי הכנסת של מפלגת קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully