וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תהיה תרבות ביום א'

דפנה ארד

11.9.2006 / 10:48

ביום ראשון הקרוב ייסגרו כל מוסדות התרבות והאמנות ויבוטלו כל המופעים המתוכננים, בעקבות הקיצוץ המתוכנן בתקציב

פורום מוסדות התרבות החליט אמש לנקוט צעד מחאתי במאבק נגד קיצוץ תקציב התרבות. ביום ראשון הקרוב ייסגר יסגרו כל התאטרונים, והמוזיאונים, ויבוטלו כל הופעות המחול והקונצרטים. זאת ייעשה אם הממשלה, בישיבתה ביום שלישי הקרוב, לא תבטל את הקיצוץ בשיעור של 9% אשר גזרה על תקציב התרבות. לדברי מטה המאבק, מהלך כזה יהיה "הפרה בוטה" של ההסכם בין משרדי האוצר והתרבות.

מכתב בנוסח זה נשלח לשר האוצר אברהם הירשזון, לשר הבטחון עמיר פרץ, ולראש הממשלה אהוד אולמרט. במכתבים הזהירו מפני "אסון תרבותי אשר עומד להתחולל עקב הקיצוץ".

יו"ר המועצה לתרבות ואמנות, ד"ר חיים פרלוק, אמר לוואלה!תרבות הבוקר: "ממילא המוסדות יסגרו בעקבות הקיצוץ התקציבי. הממשלה רוצה להוריד לנו 40 מיליון שקל מהתקציב ואין סיכוי שנעמוד בקיצוץ נוסף. זה אסון לתרבות הישראלית."

בחודש יוני האחרון הממשלה החליטה להגדיל את תקציבי התרבות באופן קבוע מדי שנה עד לשנת 2010, בה התקציב יעמוד על 450 מיליון שקלים. תקציב התרבות לשנת 2006 נקבע ל-430 מיליוני שקלים. בעקבות הלחימה בלבנון, ממשלת ישראל עומדת לאשר קיצוץ רוחבי בשיעור של 9% בתקציבי כל משרדי הממשלה, לרבות תקציב משרד התרבות.

ד"ר פרלוק סיפר: "כינסנו ישיבה סוערת אתמול והיה כעס רב. אנחנו מרגישים שעיקרו אותנו. הסכמנו לרדת מ-470 מיליון שקלים ל-430, כי הבטיחו לנו שהתקציב יגדל מדי שנה בצורה סדירה וללא הפרעות.

"תרבות פועלת מראש כמה שנים קדימה, זה לא כמו להזמין ממכולת. המשמעות של תקציב חמש-שנתי יכול היה לחפות על הבעיה התקציבית של השנה, אבל רימו אותנו! זו פשוט היתה מין הבטחת בחירות שלא תיאמן".

בהעדר תגובה ראוייה למכתבים שנשלחו לקברניטי המדינה, התכנסו ראשי התאטראות בישראל, ותיכננו את השביתה, כאמור ביום ראשון הקרוב, בכל מוסדות התרבות. אז אל תשכחו לקחת בחזרה את הכסף על הכרטיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully