וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבלי סוכות לשירותכם

דפנה ארד

3.10.2006 / 8:57

לפסטיבלי סוכות הרגילים הצטרפו מתחרים שנדחו לסוכות בגלל הלחימה בצפון. קבלו הצעות לבילוי

קול המוסיקה בגליל העליון

כבכל שנה מציע הפסטיבל, שיתרחש בכפר בלום, בין התאריכים 7-12 באוקטובר, קונצרטים המשלבים את המוזיקה הקאמרית הרומנטית והקלאסית עם מגוון אירועי מוזיקה ייחודיים, חלקם בחיק הטבע.

הפסטיבל נפתח בחגיגה מוזיקלית גדולה ומרשימה בחיק הטבע, ביום שבת 7 באוקטובר 2006, בשעה 20:00 - מופע מחווה לתושבי הצפון בקיבוץ עמיר, עם התזמורת הסימפונית חיפה בניצוח נעם שריף ורפי קדישזון. סולנים: דוד ד'אור, קרן הדר, זהבה בן.

בין המופעים הצפויים, המחזה "הסערה" מאת שייקספיר. שיתוף פעולה ערבי-ישראלי, המלחין בשארה חל שכתב את המוזיקה המקורית, למתרגם והשחקן עמוס מוקדי, בהשתתפות שחקנית וזמרת ערביות ואנסמבל נגנים.

בבכורה נוספת בפסטיבל: המופע "השוטה שאהב לשיר" - יצירה מקורית של תיאטרון-מוזיקה. כמו כן תתקיים ההפקה הבימתית המיוחדת עם מחול - "ויולדי - ארבע העונות", בהשתתפות להקת המחול "קולבן-דאנס".

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו חזרות פומביות בשעות הבוקר, אליהן הכניסה חופשית.

פסטיבל מחול כרמיאל

הפסטיבל כולל יותר מ-80 מופעים ואירועים, לצד 70 שעות של מחול ללא הפסקה, בהשתתפות אלפי רקדנים, להקות מחול והרכבים שונים מהארץ ומחו"ל. מחירי הכרטיסים נעים בין 20 ש"ח ל- 99 ש"ח אך רוב המופעים בפסטיבל הם ללא תשלום.

הפסטיבל יפתח במופע 'שמרי לי על המנגינה', בהשתתפות 1,500 רקדנים, ביצירות מחול שנוצרו על פי לחנים של מלחינים ישראליים לדורותיהם.

בערב השני באמפיתיאטרון תעלה להקת הבלט הישראלי את יצירת הבלט 'דון קישוט' בכוריאוגרפיה של מריוס פטיפה. בערב השלישי יועלה המופע 'כרמיאל 2006' המופע המסורתי שינעל את הפסטיבל ובו מיטב יצירות המחול העממי שנוצרו במהלך השנה.

בהיכל התרבות תתארח קבוצת מחול מחו"ל: 'בלט ריגה' עם יצירה מרהיבה ואהובה של האחים גרים 'שלגיה ושבעת הגמדים' המיועדת לקטנים ולגדולים. כל זאת לצד הרקדות מבוקר עד בוקר, בכל ימי הפסטיבל בשיתוף ארגון המרקידים והיוצרים עם מיטב המרקידים.

פסטיבל חג היין בראשון לציון

בפעם ה-19 ברציפות את פסטיבל חג היין ישתלט על כל חלקה טובה בראשון לציון, בין התאריכים 9 - 14 באוקטובר. מחירי הכרטיסים ינועו בין 50-150 ש"ח.

במסגרת הפקות הפסטיבל יעלה מופע הצדעה מיוחד לכוחות הביטחון שיהיה פתוח לקהל הרחב בגן המושבה: תזמורת צה"ל תארח את בועז שרעבי, בקונצרט חגיגי של עיבודים ממיטב שיריו.

עוד בפסטיבל, הפקת המקור "תמיד עולה המנגינה", ערב שירי יאיר רוזנבלום, במלאת 10 שנים למותו, בהשתתפות מיטב האומנים שיבצעו משיריו. המופע ישודר בערוץ 10. עוד מופע מיוחד: גבי שושן, שרי ועוזי פוקס, במלאת 4 שנים למופע שלהם, יארחו את רותי נבון, מישל גוריאשווילי (כוכב נולד 4) ותזמורת הפילהרמוניק קלאב.

באירוע יתקיים גם "פסטילאדינו" פסטיבל זמר בינלאומי תחרותי לשירים חדשים בלאדינו בחסות הנשיא החמישי יצחק נבון (המכהן כיו"ר הרשות הלאומית לתרבות הלאדינו).

בפסטיבל הפקות מיוחדות נוספות: ערב שירי מולדת עם ראש העיר מר מאיר ניצן, הטיש הגדול מארח את ליאור ייני ורותי נבון, ובנוסף הופעות של שלומי שבת ופבלו רוזנברג, קרן פלס, דין דין אביב, דניאל סולומון, והפרוייקט של עידן רייכל.

פסטיבל מספרי סיפורים

כאילו שמעולם לא הומצא הבלוג, נראה שליותר ויותר סלבס כל שנה בוער לספר לכם סיפורים; להתוודות, לנסות להצחיק, להוריד אבן מהלב. מספר הסיפורים יוסי אלפי אוסף אותם כל שנה, ונותן להם במה מאז שנת 1993.

השנה, פסטיבל מספרי הסיפורים עומד להיות הגדול ביותר מאז הקמתו, האירועים יתקיימו בשלושה אולמות בתיאטרון גבעתיים בחול המועד סוכות, בין התאריכים 8-14 לאוקטובר. מחירי הכרטיסים ינועו בין 65-95 שקלים חדשים.

מלבד ערבי סיפורים וצ'יזבטים - יהיו מופעי סטנדאפ עם אלי ומריאנו, רשף לוי, וכמו כל שנה, עם בנו של יוסי אלפי, גורי. באירוע מחווה ל-70 שנה לקול-ישראל יתארחו כרמלה מנשה, מושיק טימור, ז'וז'ו אבוטבול ושמוליק רוזן, וידברו נוסטלגיה. אם תציקו להם מספיק אולי הם גם יחלקו איתכם לכלוכים ממסדרונות התחנה.

בערב סיפורי נשים סמדר שיר תשב עם אורנה יקיר, ענת ברזילי וסי היימן וכולן תקשקשנה ותצחקקנה. גם שולמית אלוני תארח את חנה מרון, תמר גולן ואורי אבנרי – שם בטח יהיו צחוקים.

טעמי ילדות בחולון

פסטיבל "טעמי ילדות" יתקיים בין 9-12 באוקטובר בפארק פרס בחולון. מחיר כניסה: 20 ש"ח. המסרים של הפסטיבל יהיו קשורים ליצירתיות הכרוכה באוכל, לתזונה נכונה ולתהליכי ייצור והכנה והכל באמצעים המפעילים את כל החושים: טעם, ריח, מגע, שמיעה והתנסות אישית. והכי חשוב:

בביתן "המאפיה של חנהל'ה" יוכלו הילדים לאפות לחמניות, בביתן הארוחה של דינו הדינוזאור יוכלו ילדים והוריהם להשתתף בסדנה שבה ילמדו להכין תוספות מעוצבות לשניצל בצורת דינוזאור, במטבח של אוליביה יכינו ילדים והוריהם בהכנת טעימות פסטה עם מגוון רטבים, במתחם "פיציפיצה" יכינו ויאכלו הילדים טעימות פיצה בטעמים שונים, במתחם "חוות החיו"ת תתקיים סדנה לפיסול חיות מצחיקות מבצק סוכר צבעוני, ועוד.

מלבד הביתנים וההפעלות יוכל הקהל לבלות במתחם משחקים ומתנפחים, בשוק אוכל מגוון עם מטעמים לילדים, במתחם בית קפה עם פינות ישיבה, וביריד דוכני אמנות עשיר וססגוני.

מוזות בסוכות בשהם

פסטיבל "מוזות בסוכות", המתקיים זו השנה השישית ביישוב שהם, נשען על המוטיב המרכזי של חג הסוכות במסורת היהודית - האושפיזין כמידי שנה, כל אחת מהסוכות מארחת עשייה מתחום אמנות אחר- תיאטרון, מחול, מוזיקה, אמנות ואומנויות, שירה ורוח ועוד.

בין האורחים הבולטים בסוכות השונות, ניתן למצוא את להקת קולבן דאנס, תיאטרון פסיק, תיאטרון פנים, סי היימן, ג'קי לוי ואריאל הורוביץ.

במתחם התיאטרון תוקם במת סוכה, בה יופיעו תיאטרון פסיק במחזה "מוריד הגשם", מחזה מקורי המבוסס על מדרשים מהאגדה היהודית, המתרחש בתקופת שלטון הרומאים לאחר חורבן בית שני, בשיתוף הקהל.

יופיעו גם להקת קולבן דאנס בקטעים מהמופע "ברווזר", ע"פ הברווזון המכוער מאת הנס כריסטיאן אנדרסן, מופע משעשע ואנרגטי, מלא פיזיות אתלטית והומור. קבוצת קמע תציג את המופע "אורחים בסוכה"- טיפוסים מהמיקרוקוסמוס הישראלי מגיעים לביקור.

מתחם המוזיקה הוא במת סוכה בה יתקיימו שני מופעים: מסע מוזיקלי עולמי עם ארז מונק, אלון קמפינו ואייל סלע.
ובאבא דידג' - דני מייזל, מוזיקאי, שחקן, אספן כלי נגינה, חובב מסעות וחוקר תרבויות מעניק אפשרות להתבטא מוזיקלית ולהתנסות בכל מגוון כלי הנגינה האותנטיים שקל לנגן בהם במפגש ראשון.

במהלך ימי הפסטיבל יקיימו אמני שוהם בתים פתוחים – תכשיטים, ציור, קרמיקה, פיסול ועוד.

פסטיבל צלילי ילדות

פסטיבל "צלילי ילדות" בתיאטרון חולון יקיים 22 מופעים במהלך שלושה ימים ויתרכז השנה באגדות לילדים המבוצעות בכל סוגי האמנויות הבמה: מחול, תיאטרון, מוזיקה וקולנוע.

שתי הפקות מחול של יוצרים ישראליים יועלו בבכורה מיוחדת בפסטיבל: "בארץ הפלאות" בביצוע קבוצת מחול "פרסקו" חולון על פי "אליס בארץ הפלאות" של לואיס קרול לכוריאוגרפיה של יורם כרמי ו"הריקוד של סינדרלה", בביצוע קבוצת "במה נימה יעקובי" למוזיקה של סרגיי פרוקופייב. זוהי הפקה מיוחדת המציגה את סיפור סינדרלה בגירסה עכשווית. בהשתתפות הרקדנית והכוריאוגרפית נימה יעקובי וזוכה תחרות "רוקדים עם כוכבים" אורון דהן שישתתף כרקדן ופסנתרן.

עוד בפסטיבל: "קונצרט מהסרטים" - מחזמר לכל המשפחה בהשתתפות רוני דואני. נסיכה מפונקת ועקשנית, טרובדור רומנטיקן, חבורת חיות חמודות המלווה אותו בנדודיו ברחבי העולם, בלש רודף בצע, אנשי חצר המלך החנפנים – כל אלה נפגשים בעלילה תוססת ומלאת הפתעות. זהו סיפור על חברות נפלאה, מזימות קטלניות וניצחון האהבה.

מופע הנעילה החגיגי הוא "הדור הבא" חוגג יום הולדת למוצרט -
במופע מיוחד תינתן במה לכישרונות צעירים, ילדים ובני נוער שבחרו להקדיש את מירב זמנם לנגינה ולמחול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully