וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

74 סרטים ישראלים חדשים בפסטיבל חיפה

דפנה ארד

17.9.2006 / 16:00

הסרטים הישראלים יתחרו בינהם בשלל מסגרות. בנוסף יוקרנו 150 סרטים בינלאומיים מ-40 מדינות

בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-22 בחיפה, שייפתח ב-7 באוקטובר, יוקרנו 74 סרטים ישראלים חדשים במסגרות השונות (קולנוע עלילתי, תיעודי, דרמות טלויזיה, סרטים קצרים ועוד..). במסגרת הפסטיבל יתקיימו שני פאנלים העוסקים בתעשיית הקולנוע הישראלי: כנס לפיתוח דרמה וקו-פרודוקציות לקולנוע ולטלוויזיה וכנס "יוצרים ויצרים" עתידה של דרמת הטלוויזיה.

באירוע פתיחת הפסטיבל, יוענק השנה פרס למצוינות קולנועית לבמאי הישראלי ג'ד נאמן. נאמן, קולנוען, מורה ואיש רוח, ביים, בין היתר, את "מסע אלונקות", "מגש הכסף", "רחובות האתמול" וסרטים תיעודיים רבים. הוא היה ראש החוג לקולנוע באוניברסיטת ת"א וחינך דורות רבים של יוצרים ישראלים. לאחר 20 שנות דממה יצירתית, יוקרן בפסטיבל סרטו העלילתי החדש "נוזהאת אל פוהאד". כמו כן יוקרנו 3 סרטים תיעודיים שביים.

תחרויות וסרטים בינלאומיים בפסטיבל

חלק מהסרטים שיוקרנו ישתתפו בתחרויות בפסטיבל.
בתחרות הקולנוע העלילתי יתחרו שישה סרטים: "בשמים אחרים" של אריאל טלפלר, "מלנומה אהובתי" של יוסי מדמוני ודוד אופק, "אסקימוסים בגליל" של יונתן פז, "תנועה מגונה" של צחי גראד, "חופשת קיץ" של דוד וולך, ו"נוזהאת אלפואד" של ג'אד נאמן.

בתחרות הקולנוע התיעודי ישתתפו 16 סרטים, בינהם: "זועמים" של אייל איצקוביץ, "המורדים האחרונים" של רונן זרצקי ויעל קיפר, "שולץ האיום" של שירי צור, ו"אמא" של תמנע רוזנהיימר.

בתחרות לדרמות טלויזיה ישתתפו שש דרמות בינהן: "באותה קומה" של גדעון לצמן, "נגטיב" של לנה טוראל, "הימנית האחרונה של מכס בר" של אבידע לבני, תמונות מצחיקות של מיכאל טפליצקיו"מרחק נגיעה" של רוני ניניו. בתחרות לסרטים קצרים ישתתפו 41 סרטי סטודנטים, שיוקרנו בשלוש תוכניות. תכנית אחת תוקדש כולה לסרטי אנימציה.

בין הסרטים הנוכריים שיוקרנו: "כשהרוח נושבת" של קן לואץ', "במאי החתונות" של מרקו בלוקיו, "שכרון הכח" של קלוד שברול, "הצגת הרדיו האחרונה" של רוברט אלטמן, "אורות בין הערביים" של אקי קאוריסמקי, "פלנדרס" של ברונו דומו, ו"ימים של תהילה" של ראשיד בושרב.

מסגרת מיוחדת תוקדש השנה לקולנוע מן הבלקן, ויוקרנו בו סרטים מסרביה, קרואטיה, קוסובו, בוסניה-הרצגובינה, יוון, רומניה, בולגריה ומקדוניה. מסגרת נוספת תוקדש לקולנוע התיעודי האמריקאי העצמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully