וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי הטבעת

רותם דנון

19.9.2006 / 14:20

אוון ווילסון יודע אולי להרוס חתונות, אבל לא חיי נישואים. רותם דנון חשב ש'אתה, אני ודופרי' זה חרא סרט

אין דבר יותר עצוב מקומדיה גרועה, ו'אתה, אני ודופרי' (סוגריים ארוכים: המפיצים בארץ החליטו משום מה לקרוא ל-You me and Dupree – 'אתה, אני והוא'. אנחנו נתעלם בחינניות מההחלטה) - בהחלט נופל להגדרה הזאת. נופל? חמש דקות מתחילת הסרט הוא כבר צולל למטה במהירות מסחררת, ומתרסק לבור השיעמום שנכרה במשך 108 דקות מייגעות.

מאט דילון (מתסיס ההורמונים של האייטיז שהפך לפלקט מזדקן) מתחתן עם קייט הדסון (הביצית המקולקלת של גולדי הון), הוא עובד אצל אביה (מייקל דאגלס, בהפגנת משחק משועממת אך מדויקת למדי) וחולם על בורגנות שבעה. בדרך תקוע לו דופרי (אוון וילסון), החבר-שלא-התבגר, שבא לגור אצלם לאחר שפוטר מעבודתו. דופרי עולה לאשה על העצבים, הם מעיפים אותו ואז מחזירים אותו, או אז הוא עולה לחברו הטוב על העצבים, וזהו, פחות או יותר. אם זה נשמע לכם תיאור קלוקל של סינופסיס, חכו שתראו את הסרט (או שלא).

כמה מבאס שאוון וילסון ידע להרוס חתונות מעולה (ב'לדפוק חתונה'), אך ממש לא יודע לדפוק חיי נישואים. וברצינות, לראות את וילסון במשהו שהוא פחות מבינוני – זה באמת מבאס. יותר מזה, זהו פשע. התסריט הופך את וילסון, ההבטחה הקומית הלבנה הגדולה של המילניום הנוכחי, לנלעג וגם לשחקן פיזי מדי - כאילו הוא היה ג'ים קארי או מייקל ריצ'ארדס. החשש הכי גדול, אם כבר מזכירים את 'לדפוק חתונה' ההיסטרי - הוא מהקיץ של שני הכוכבים שלו: וינס ווהן ו-וילסון, שהם ללא ספק גם שני החברים הכי מצחיקים בחבורת ה"פראט פאק" (של האחים וילסון, בן סטילר, ג'ק בלאק ועוד), והשנה ניפקו שתי קומדיות דלוחות – 'דופרי' ו'הצד שלו, הצד שלה'.

'דופרי' מתחיל רע, נמשך רע ונגמר רע. לפעמים עדיף קומדיה גרועה, שיש בה סיקוונס אחד שמצחיק אותך – אבל באמת מצחיק אותך, לא מעלה חיוך מנומס או גיחוך. לכל היותר, הקונספט היה מחזיק סיטקום, בה דופרי היה יכול להיות אחלה דמות. אבל בסרטם של האחים אנתוני וג'ו רוסו - צמד שביים בעיקר טלוויזיה ומוכיח שלא תמיד צמדי אחים-יוצרים מצליחים בהוליווד – הקונספט הזה הופך לנלעג, עם אפס עניין בדמויות, קצב מקרטע, תסריט מייגע ומעט מאוד 'גגים' מוצלחים.

אגב, אם אתם באמת רוצים להשתעשע ומתעקשים לראות את 'דופרי' בקולנוע, יש לי משחק בשבילכם – ספרו את מספר הפעמים בו מופיע ה'בום' (המיקרופון התלוי) בפריים של הסרט. אני אישית ספרתי למעלה מ-30, מה שאולי גם הופך את הסרט למוצר הכי מרושל שיצא מהוליווד השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully