וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומסברי מתכוננת ליום שאחרי הארי פוטר

מיכל רמתי

20.9.2006 / 12:22

מועד השקת הספר השביעי והאחרון בסדרת הארי פוטר טרם ידוע, אך בלומסברי מתחילה לתכנן קדימה. תוציא הוצאות מחודשות של הספרים הישנים במקביל לסרטים

הוצאת הספרים בלומסברי, שאחראית לסדרת הארי פוטר של ג'יי. קיי. רולינג, ראתה כמה שנים יפות על רקע הצלחתה המסחררת של הסדרה. מועד הגעתו למדפים של הספר השביעי והאחרון בסדרה טרם ידוע, אך בלומסברי מתחילה להתכונן לבאות לאחר מכן.

בין היתר, מתכננת החברה להמשיך לחלוב את הסדרה, הן באמצעות הוצאות מחודשות של הספרים הישנים יותר במקביל ליציאת הסרטים לאקרנים, והן באמצעות הוצאת אריזות של הסדרה בשלמותה. כמו כן, ישנם הסרטים עצמם, המניבים לחברה תמלוגים, ומוצרים נלווים.

עם זאת, בלומסברי, הוצאה מכובדת גם ללא הקוסם הצעיר, מתכננת גם שלל הוצאות של ספרים שאינם קשורים לסדרה. בסתיו הנוכחי, למשל, מתגברת ההוצאה את התחומים שאינם סיפורת: בין היתר, הוצאה של האלמנק החדש של שוט, אוטוביוגרפיה של המתאגרף אמיר קאן ואוסף נאומיו של שר האוצר הבריטי, גורדון בראון.

החברה גם פונה לתחום הטלוויזיה - לא הפיכת סיפורת לסדרות, אלא להיפך, שימוש בסדרות פופולריות לקידום ספרים. הדוגמה הבולטת לכך היא שני ספרי הבישול שתוציא החברה בסתיו - של יו פירנל-ויטינגסטול והסטון בלומנטל. כמו כן, מתכוונת החברה להשיק ספר שילווה סידרת BBC על בניינים בריטים שתושק באביב. החברה אף החתימה את רות באדג'ר, אחת המתחרות בתכנית "המתמחה", לשורותיה.

בלומסברי מעוניינת לנצל את 31 מיליון הליש"ט (כ-58 מיליון דולר) שהצטברו בקופתה, בין היתר, הודות להארי פוטר על מנת להרחיב את תחומי פעילותה. החברה ביצעה מספר רכישות באחרונה, והתרחבה לארה"ב ולגרמניה. כמו כן, מנצלת החברה את קופת המזומנים להשקעה בסופרים חדשים. במחצית הראשונה השקיעה החברה 31.2 מיליון ליש"ט בתחום זה, גידול של 39% לעומת המחצית הקודמת.

אתמול דיווחה החברה על רווח לפני מס בסך 4.2 מיליון ליש"ט (7.9 מיליון דולר) במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 5%, בהתאם לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה עלו ל-37.6 מיליון ליש"ט (71 מיליון דולר), עלייה של 6%. חטיבתה האמריקאית של בלומסברי רשמה גידול של כמעט 50% בהכנסות, ל-6.79 מיליון ליש"ט. למרות זאת, רשמה החטיבה האמריקאית הפסד במחצית הראשונה על רקע מעבר למשרדים חדשים וגיוס עובדים, אך החברה מצפה כי החטיבה תרשום רווח תפעולי בשנה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully