וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב בהנהלת אקו"ם

דפנה ארד

20.9.2006 / 17:55

נציג המוזיקאים הקלאסיים טוען לקיפוח מול המוזיקה הקלה. יו"ר האגודה, יענק'לה רוטבליט: "שלא יובילו אותנו לתהום"

מאבק בצמרת אקו"ם: "תחושות קיפוח" גרמו למלחין הקלאסי וחבר דירקטוריון העמותה, הדוקטור ארי בן שבתאי, לזמן אסיפה כללית של חברי אקו"ם, כדי להצביע על הצעת החלטה, בה הוא מבקש להקטין את הדירקטוריון. כרגע כולל הדירקטוריון שבעה אנשים, ובהם רוב מכריע של נציגים מז'אנר המוזיקה הקלה (רוק/ פופ). בן שבתאי, מלחין קלאסי, ונציג המוזיקאים "הרציניים" (הקלאסיים) מבקש לשנות את ההרכב לדירקטוריון שיורכב מחמישה אנשים בלבד, מתוכם שניים המייצגים את המוזיקה הקלה - תמלילן אחד ומלחין אחד, מלחין קלאסי אחד, סופר אחד ונציג אחד למו"לים.

בן שבתאי ניצל את זכותו ושלח לכל חברי אקו"ם מעטפה ובה הזמנה לאסיפה הכללית, וכן פירוט של הצעתו. אך גם יענק'לה רוטבליט, יו"ר הדירקטוריון, ניצל את זכותו – וצירף למעטפה מכתב משלו, עם רוח שונה לחלוטין. מיותר לציין, כי רוטבליט מייצג באקו"ם את סקטור המוזיקאים הקלים.

במכתבו של רוטבליט הוגדרה האסיפה שרוצה לכנס בן שבתאי "מיותרת ומסוכנת לאקו"ם". רוטבליט וחברי דירקטוריון נוספים קוראים עוד במכתב לסקטור המוזיקאים הרציניים, "שלא להצטרף לצעידה לתהום בעקבות נציגם בדירקטוריון... לצערנו, אנחנו קוראים לכלל החברים להופיע באסיפה המיוחדת, ולהצביע, כדי שלא לאפשר פגיעה קשה במבנה הדירקטוריון, ולגרום למחטף מסוכן של כספים והטבות סקטוריאליות... אנו מצטערים שעלינו להזעיקכם לאסיפה, אבל הסכנות הנובעות ממנה מחייבות אותנו לקרוא לכל החברים לבוא ולהשתתף."

המוזיקה הקלה היא מקור ההכנסות הגדול באקו"ם

אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, מחברים ומו"לים) היא מוסד ללא כוונת רווח, והאחראי המרכזי על גביית וחלוקת תמלוגי היוצרים והמבצעים בישראל. בעבר פרשו ממנה קבוצות של יוצרים ומבצעים, וייסדו ארגונים אחרים לגביית כסף – כמו תל"י, המאחד את רוב תסריטאי המסך. עם זאת, אומר בן שבתאי כי גם אם הצעתו לא תעבור, אין בכוונתו להוביל פרישה של "המוזיקאים הרציניים" מהאגודה. מבנה הנהלת אקו"ם נובע בין השאר ממודל ההכנסות של היוצרים. רוב רובם של אנשי אקו"ם הם מסקטור המוזיקה הקלה והכתיבה הקלה, מספרם גדול פי חמישה ויותר ממספר המוזיקאים הרציניים או הסופרים, והם תורמי ההכנסות הגדולות ביותר לאקו"ם.

גורם המקורב לבן שבתאי הסביר את מניעיו לכינוס האסיפה: "יש סקטוריאליות היסטורית באקו"ם. נלחמים כל הזמן על כוח ואנו מעונינים להשוות את הכוחות ולחסל את הבדלי המעמדות לטובת שוויון פנימי בדירקטוריון.

תגובת בן שבתאי: "זהו מכתב פנימי ואני לא חושב שזהו מעניינו של עם ישראל. במקום לפרסם עניינים פנימיים של אקו"ם, תדאגו להשמיע ברבים את העניין שצריך לשלם תמלוגים באופן ראוי".

יו"ר אקו"ם, יענק'לה רוטבליט, סירב להגיב לדברים.

גילוי נאות: הכותבת הנה חברת אקו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully