וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום המשפט בעניינו של רבל סאן

דפנה ארד

25.9.2006 / 10:08

הראפר הירושלמי עלול למצוא את עצמו ואת משפחתו מחוץ לארץ ישראל, אם גזר הדין של בית המשפט יכריע נגדו

היום בצהריים יתקיים משפטו של הראפר רבל סאן בבית הדין המחוזי בירושלים, במשפט יוחלט אם רבל סאן ומשפחתו יוכלו להשאר בארץ ולהמשיך בתהליך הגיור והעליה שלהם.

חבר להקת "קולולוש" הירושלמית, רבל סאן, הוא ג'ואל קוינגטון שהגיע עם אשתו שושנה בשנת 1999 מארצות הברית. אט אט הם התאהבו בארץ ישראל, והחליטו לבנות פה את ביתם. שושנה נרשמה לאוניברסיטה העברית, ושניהם השתכנו בירושלים, ומקיימים אורח חיים יהודי. לזוג הצעיר נולדו שתי בנות חמודות שמעולם לא יצאו מהארץ.

אשרות התייר של הזוג פגו, ומכתבים מפחידים ממשרד הפנים, עם הבקשה לעזוב במיידיות את ארץ הקודש הגיעו מדי פעם בדואר, אבל הם לא נכנעו. סצינת ההיפ הופ התגייסה לעזרתם, והקליטה שיר מחאה בשנה שעברה "פייט רבל סאן". היום יכול לנפול דבר.

"זה מאבק על צדק"

אורי וינוקור מקולולוש, מרגיש אי וודאות ודואג לגורל חברו ללהקה: "אני לא יודע מה יהיה. היום אמור להיות המשפט המכריע אם יתנו לו להשאר בסופו של דבר. המשפט עד היום בעצם נדחה ונדחה והיום זו הפעם הראשונה שמתקיים איזשהו דיון בנושא. אנחנו מביאים איתנו כמות של אנשים, הודענו לכל המעריצים ולכל המקושרים שלנו להגיע לבית המשפט, כי עורך הדין שלנו, שגיא תירוש, מהמשרד של יהושוע קריימר, אומר שזה יכול לעזור."

וינוקור מגלה שמלבד לנגן בלהקת היפ הופ, חברי הלהקה נהיו מומחים למשפט: "האמת היא שיצא לי מאוד להתעמק בעניין ולקרוא את כל העתירות ואת תשובת המדינה ומה שמצטייר מהכל שהמדינה מודה שמגיע לו להשאר פה. לפי כל הקריטריונים והיא עשתה פה איזה טעות בירוקרטית לפני שבע שנים. אני מאמין שאם השופט לא מסתכל רק על החוק היבש לגמרי הוא ימצא דרך להשאיר את רבל סאן פה ולזה אנחנו מקווים."

יש סיכון מסויים, שהמשפט יכריע נגד רבל סאן, והוא יצטרך לשוב לארצות הברית. וינוקור מרגיע, גם במקרה הזה - יהיה בסדר : "אם הוא ילך, הוא יחזור. המדינה אומרת כל הזמן שבגלל שיש בעיה בהליך שנעשה אז, הוא יצטרך לצאת ולחזור ולהסדיר את המעמד שלו מארצות הברית. התיק שלו נעלם מכל מיני בעיות בירוקרטיות והבעיה היא לא רק באשמתו. כדי לחזור הוא צריך לקחת את כל המשפחה שלו. ארבע נפשות לחוץ לארץ. זה די משוגע לבקש דבר כזה.

הוא רוצה להשאר ולהתגייר בארץ. אין לו שם בית, אין לו איפה להיות, הוא משלם הרבה כסף להוצאות משפטיות, וגם לא יהיה לו איך לשלם על הטיסה הזאת מהארץ, שלא נדבר על זה שברמת העקרון אין שום סיבה שהוא יעשה את זה הוא עשה הכל כדי לקבל את הויזה והוא לא קיבל אותה. זה מאבק על צדק. "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully