וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבל סאן יישאר בינתיים בארץ

דפנה ארד

25.9.2006 / 17:28

ביהמ"ש נתן ארכה של 45 ימים להסדרת שהייתו של הראפר הירושלמי. בסופם יוכרע אם יישאר בארץ או יגורש

בית המשפט המחוזי בירושלים קיים היום דיון בעניינו של ג'ואל קוינגטון, שידוע גם כ"רבל סאן" מלהקת ההיפ הופ הירושלמית קולולוש ולמשפחתו. בית המשפט נתן ארכה של 45 ימים נוספים לסידור המעמד של משפחת קוינגטון בארץ.

עו"ד שגיא תירוש המייצג את משפחת קוינגטון מסר: "במהלך 45 הימים הקרובים נגיש בקשות לפי שלושה מסלולים שיצדיקו את השארתם בארץ: הן היות האישה סטודנטית באוניברסיטה העברית, הן מהיות הבעל אמן, והן מהיות שהילדות נולדו בארץ. "אנחנו מקווים שלא תהיה דרישה מהמשפחה לצאת מהארץ כדי לנהל את הבקשות, למרות שזה הנוהל הפורמלי. אם יהיה צורך כזה נמצא את הדרך המתאימה."

הבוקר אורי וינוקור מלהקת קולולוש סיפר על חברו הטוב: "הוא רוצה להשאר ולהתגייר בארץ. אין לו בארצות הברית בית, אין לו איפה להיות, הוא משלם הרבה כסף להוצאות משפטיות, וגם לא יהיה לו איך לשלם על הטיסה הזאת מהארץ, שלא נדבר על זה שברמת העקרון אין שום סיבה שהוא יעשה את זה הוא עשה הכל כדי לקבל את הויזה והוא לא קיבל אותה. זה מאבק על צדק."

עו"ד תירוש מסביר איך התגלגלו העניינים עד לכה: "הבעיה הבירוקרטית התחילה בשנת 2000, ובני הזוג לא ידעו עליה על כך, וחלפו שש שנים עד שהגשנו את העתירה.

המשרד שלנו מכיר את הזוג הזה רק חודשיים-שלושה. הם היו קורבן של אי הבנת הדברים. בחמש השנים האחרונות הם שוהים לא חוקיים אך ורק בגלל בעיות פרוצדוריאליות, אבל מבחינת המערכת המשפטית אי ידיעת החוק לא פותרת מעונש."

מי זה רבל סאן?

חבר להקת "קולולוש" הירושלמית, רבל סאן, הוא ג'ואל קוינגטון שהגיע עם אשתו שושנה בשנת 1999 מארצות הברית. אט אט הם התאהבו בארץ ישראל, והחליטו לבנות פה את ביתם. שושנה נרשמה לאוניברסיטה העברית, ושניהם השתכנו בירושלים, ומקיימים אורח חיים יהודי. לזוג הצעיר נולדו שתי בנות חמודות שמעולם לא יצאו מהארץ.

אשרות התייר של הזוג פגו, ומכתבים ממשרד הפנים, עם הבקשה לעזוב במיידיות את ארץ הקודש התקבלו בדואר, אבל הם לא נכנעו. סצינת ההיפ הופ התגייסה לעזרתם, והקליטה שיר מחאה בשנה שעברה "פייט רבל סאן". עוד 45 ימים נדע מה יהיה גורלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully