וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביל הבריחה

צחי בירן

5.10.2006 / 12:40

אחרי התחלה מקרטעת לצחי בירן קשה בלי מנת ה"נמלטים" השבועית שלו. מזל שאתמול עלתה העונה השניה

בהתחלה היא נראתה והרגישה כמו עוד סדרה סטנדרטית על בית כלא. האם אפשר או מותר בכלל לנסות להעמיד סדרה שתתחרה בגדולתה של "אוז"? הפרקים הראשונים לא יצרו ציפייה לבאות (מלבד אצל מי שהתעניינו בעיקר בשחקן הראשי) או יצרו התמכרות מחייבת. אבל אז, בעידוד "שיחות ברזייה" נתתי ל"נמלטים" עוד צ'אנס ונכנסתי לעשרים פרקים בפנים, בלי אפשרות לשחרור בערבות.

היה קשה עד בלתי אפשרי לחכות שבוע (בגלל זה לא חיכיתי ו"דגתי" את הפרק מארה"ב) כדי לגלות איך תוכנית הבריחה המדהימה, שלא לומר דמיונית, בלתי סבירה או ניתנת לביצוע, יוצאת אל הפועל. תגידו בצדק, אין בן אדם שמסוגל לרקום תוכנית כל כך מפורטת, עד רמת הבורג וסיב הבגד, לפני שאפילו דרך במתקן הכליאה. בימים בהם צה"ל המפואר שלנו התקשה לתכנן לחימה של יום אחד קדימה, למה שנאמין שהמהנדס החתיך הזה הצליח? אין לי תשובה הגיונית לסוגייה הזו, אבל הרי זו תעשיית הבידור האמריקאית במלא הדרה, כשהיא מצליחה לגרום לנו להתמכר למשהו חסר הגיון לחלוטין. ביג מק מישהו?

בסיום העונה צפיתי די מזמן, במקביל לארה"ב, במחשבה שהעסק בכלל מסתיים בעונה אחת – החבר'ה בורחים – התוכנית המושלמת של מייקל (כן, אני קורה לו בשמו הפרטי, אשתי יודעת) עובדת – נתראה במקסיקו, אחלה סדרה. אבל לא, העסק נקטע באמצע מה שנראה כמצוד שלא משאיר לחבורה העליזה סיכוי, והופה, ב"קליף האנגר" הזה השאירו אותנו לחכות לעונה הבאה. אני חייב להגיד שבמקביל לציפייה קשה בנוגע ל"מה יקרה עכשיו?", קצת התבאסתי מכל העניין – או קיי אז תוכנית הבריחה המפורטת, ברמות מופרכות בעליל, הצליחה, אבל לאן ואיך ממשיכים מכאן? מה הקטע של סדרה ששמה באנגלית "הבריחה מהכלא", כשבעונה השניה הכלא נמצא רחוק רחוק מהנמלטים (הפעם, אגב, התרגום העברי נראה קצת יותר הגיוני) ואיך לעזאזל ממשיכים לספק לנו את החומר, שהפך אותנו למכורים לקעקועים של סקופילד?

אחרי צפייה במספר פרקים אומר לכם בנחישות וברגישות: העונה השנייה גדולה לא פחות, ואולי אפילו קצת יותר מקודמתה. למרות שנראה שלנמלטים אין סיכוי ממשי או תוכנית מילוט (אחרי שהמטוס של אברוצי הבריז) למייקל יש תוכנית ב' (או ט', אבל מי סופר?). החבר'ה מתפצלים כל אחד לכיוון אחד – פרנקלין ואברוצי רצים לפגוש את המשפחה, טי-באג יוצא לחפש נערות צעירות ופאטושיק (היי-ווייר) בעקבות מוחו ההזוי. דמות חדשה ומאוד מאוד מוצלחת היא התוספת של הסוכן האחראי מאהון. מדובר באיש נחוש וחכם לאללה, שאם לצטט את סקופילד, מתגלה כיריב ראוי. מאהון הוא אולי סוכן אף.בי.איי, אבל כדי ללכוד את סקופילד והחבר'ה הוא לא יהסס לנקוט בפעולות שנופלות בתחום האפור של החוק. חוצמזה לבן אדם יש שלדים בארון והוא לוקח את המרדף באופן מאוד מאוד אישי. כמו בעונה הקודמת, מה שאנחנו רואים וחושבים זה לא בדיוק מה שהולך לקרות וגם כשאנחנו בטוחים שכלו כל הקיצים, יכול להגיד לכם כבר כל מ"כ כליאה מתחיל – אז זהו שלא.

שתי הערות לסיכום: א. כל הכבוד ל-YES שלא נתנו לצופים מאותגרי האינטרנט והתרגום להמתין יותר מחודש וקצת אחרי ארה"ב – זאת בדיוק הדרך לשרוד את מהפכת ההורדות המטורפת.

ב. הדמות של האסיר עם המוח המחופף והמבט התואם, היי ווייר, היא לא פחות מגאונית, מצחיקה - ואם אפשר להמר כבר עכשיו – גם אם יתפסו את כל הנמלטים הוא יסיים את העונה חופשי ומאושר ביעד לפי בחירתו – לך תנסה לפרוץ למחשב שמנותק מהחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully