וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירן דסאי הצעירה היא הזוכה בפרס ה"בוקר"

11.10.2006 / 13:51

הסופרת ההודית קירן דסאי בת ה-35, הצליחה במקום בו אמה נכשלה, והפכה לאישה הצעירה ביותר שזכתה אי פעם בפרס ה"בוקר", אחד מהפרסים הספרותיים הנחשבים בעולם

הסופרת ההודית הצעירה קירן דסאי זכתה היום ב50,000 ליש"ט בפעם הראשונה בה היא מועמדת, על ספרה "The Inheritance of Loss".אמה אניטה היתה מועמדת שלוש פעמים לזכיה בפרס ה"בוקר" הנחשב, ולא זכתה מעולם.

"מדובר ברומן נהדר שכוללת נדיבות ותבונה הומאנית, רכות קומית וחריפות פוליטית" אמרה הרמיון לי, ראש חבר השופטים בתחרות לעתונאים.

דסאי נבחרה מתוך רשימה של סופרים פחות ידועים מבדרך כלל, לאחר שהרבה סופרים נכבדים וותיקים לא נכנסו לרשימת המתמודדים הסופית על הפרס.

לי סיפרה כי "הזוכה נבחרה אחרי דיון ארוך ומשולהב", השופטים התחבטו בשאלה מי יזכה השנה במשך שעתיים "הבחירה הזאת בהחלט לא היתה פשרה", היא הוסיפה.

מעניין שהסופרת הצעירה הקודמת שזכתה בפרס היוקרתי היא ארונדהטי רוי, אף היא הודית, שזכתה בפרס בשנת 1997, חודש לפני יום הולדתה ה-36. הזוכה הצעיר ביותר בפרס היה בן אוקרי בן ה-32, שזכה בפרס בשנת 1991.

בספר הזוכה של דסאי מסופר על על שופט ממורמר שרוצה לפרוש מעבודתו בביתו המתפרק בהרי ההימלאיה. חייו מתהפכים בעקבות ביקורה של נכדתו היתומה.

השופטים אמרו שלדסאי שחונכה בהודו, אנגליה וארצות הברית, לקח שמונה שנים לכתוב את הרומן המעוצב במיומנות, דבר שהכניס אותה לעד להסטוריה כתף ליד כתף עם הסופרים הגדולים ביותר.

לספרה היה תחרות קשה עם ספרה של שרה ווטרס "The Night Watch" (ו!ת:הפייבוריט של השנה), ספרו של אדוארד סנט אובין "Mother's Milk", ספרה של קייט גרינווין "The Secret River", ספרה של אם.ג'יי היילנד, "Carry Me Down", וספרו של הישאם מטאר "In The Country of Men".

פרס הבוקר נוסד ב1969, ומחולק לספר שנבחר כטוב ביותר בכל שנה, ואך ורק לסופרים מבריטניה, אירלנד, או מאחת ממדינות חבר העמים הבריטי. הזוכים בפרס הופכים מיד לסופרים מפורסמים, והספרים שלהם, כתוצאה מכך, נכנסים לרשימות רבי המכר בעולם.

בעבר הוטחה ביקורת כנגד הפרס, על כך שהוא מחולק רק לספרים נפוחים ומליציים שאהודים בעיקר על האקדמיה הספרותית. מדי שנה הפרס גורם לשערוריה, והשנה היתה זו השמטת השמות הגדולים מהרשימה הסופית.

הספר הזוכה, "The Inheritance of Loss" יצא בעברית במהלך שנת 2007 בספריית עם עובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully