וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי פינק ישווק את ישראל בעולם

דפנה ארד

17.10.2006 / 16:19

יוצר הקומיקס הוותיק החל לעבוד על ספר חדש, בעקבות ביקוש לקומיקס שיתאר את החיים בישראל מנקודת מבט אישית. הספר יופץ ברחבי תבל

אורי פינק, המוכר לכל ילד כיוצר סדרת הקומיקס היציבה "זבנג", חתם חוזה בינלאומי להפצת ספר קומיקס שיתאר את החיים בישראל.

פינק חזר אתמול מפסטיבל הקומיקס "Igny" בצרפת, שם חבר לסוכנת חדשה שתקדם את הפרוייקט שהגה. הספר יתורגם בהתחלה לצרפתית ואנגלית, ויופץ בכל מדינה חובבת קומיקס.

במהלך הפסטיבל נוצרה התעניינות רבה בקשר לחוברת האחרונה של פינק, "חיזבאללה שואו", שהיוצר הוציא בעקבות מלחמת לבנון השנייה. "הצרפתים חשבו שהחוברת לא מאוזנת, ויותר מדי פרו-ישראלית. אבל נראה היה שהם התעניינו בחלקים האוטוביוגרפים שם, כמו בסטריפים בהם אני מתאר את ההתמודדות האישית שלי עם ימי המלחמה. הם רוצים לדעת איך זה לחיות בישראל."

בצרפת הופיע פינק בתוכנית טלוויזיה על קומיקס, וחתם על חוברות שלו יחד עם הקולגה הערבי שלו, פריד בוז'ילל. "ישבתי בפאנל שעסק בסופר-גיבורים, בלי לדעת מילה בצרפתית,אני חושב שהקומיקס הצרפתי הוא המשובח ביותר, למרות שקשה למצוא אותו מחוץ לצרפת.הזמינו אותי לכנס כדי לחקור את נושא הסופר גיבורים ברחבי העולם, ובכנס עלתה השאלה למה אין סופר-גיבורים צרפתיים, וזה נושא שמאוד מעניין אותי כי במהלך הקריירה שלי ניסיתי ליצור גיבורי-על צברים."

עוד שהיה נער צעיר ב-‏1978 הוציא את חוברות "סברמן", אותו הגדיר כסופר גיבור הישראלי הראשון, לאחר מכן תחת העתון מעריב פרסם סיפורים על הסופר גיבור "כוכב שביט", ובהמשך יצר את האנטי-סופר-גיבור "סופר שלומפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully