וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף על פי, כן

פיני אסקל

18.10.2006 / 9:53

"אסונות פלסטיים" הצליח להטריד באמת את פיני אסקל, שהחליט להשלים עם עצמו, ולוותר על שיפוץ הטוסיק

איך אתם עם סרטי אימה? לא, כי אני ופרדי קרוגר דווקא אחוקים (וסליחה על המילה השחוקה). כל מי שקשה לו עם הז'אנר אבל חשוב לו לדעת איך דברים באמת עובדים כשהאיש עם הסכין מתקרב – שימתח את העפעפיים לפני שהעיניים נעצמות מהפחד והגועל. זה לא חדש שיש אנשים שנפגעו משיפוצים קוסמטיים בצורה בלתי הפיכה, אבל בניגוד לפעמים הקודמות שנחשפנו לתופעת ההתרסקות הפיזית אחרי הגדלת חזה, הזרקת בוטוקס או סתם בניית אף סולד, 'אסונות פלסטיים' הורגת אותנו-הורגת אותנו. ובניגוד לסדרה של דנה ויס בערוץ 2, 'אסונות פלסטיים' הורגת אותנו עם קלאסה.

מה שהתחיל כפתרון לפרצופים מעוותים של חיילים במלחמת העולם הראשונה, הפך לפינוק עבור כל מי שידו משגת שינוי פלסטי-פיזיולוגי. שלושה אנשים – כל אחד מהם יותר מעוך מהשני – מספרים בפתיחות ראויה להשתפכות את סרט האימה הפרטי שלהם. כך פרדי קרוגר הגיע ודפק לי את החיים: הקרוגר שלהם הוא מנתח פלסטי. כוכבי הסרט היו אנשים נאים באופן יחסי. היה להם מי שיחבק אותם בתנוחת כפיות והעולם חייך אליהם. ואז הם החליטו למתוח את הקץ, לשדרג את הלוק, לפעול כנגד הטבע ולהתגרות בגורל, למרות הידע המוקדם שניתוח כזה עלול להביא לתוצאות בלתי הפיכות.

השלושה מעבירים שיעור שלא יסולא בפז, כולל הדגמות, חדירה לרגעים האינטימיים ביותר בחייהם, כולל מקלחת וחשיפת ישבן מכוער ועצום אחרי תפירה עם מסמרים. לא, הדוקו הזה אינו בוחל בכלים רגשיים כדי להמחיש לנו את מה שהיינו אמורים להפנים מזמן – תרבות השפע וההדוניזם דופקים לנו את המוח. מה קרה להם ולנו בשנים האחרונות? האם השואו הטלוויזיוני של היפים-יפות הוא החברה קדישא של המילניום השלישי? כל כך קשה לנו לשרוד עם קמט קטן, עפעף נפול, ציצים בדיכאון וכמה גרמים עודפים? נראה שכן.

אמנם סרט האימה הזה מתמקד בסיום טראגי עם אחוזים נמוכים יחסית (אין נתונים מדויקים לנזקי הניתוחים, זו השערה בלבד), אבל הוא בהחלט אינו מגזים עם הדרמה ומסחטת הרגשות המגמתית. אם אנשים מגיעים אל סף המוות, כורתים רגליים או אינם מסוגלים לנשום בזוויות מסוימות, אנחנו ראויים לפטיש בראש. בלי קריינות, עם הרבה קלוז-אפים, שלושה אנטי-גיבורים וקצב מסחרר של קוואצ'ים בלב, 'אסונות פלסטיים' הוא מסמך אנושי מזעזע, מטריד ומצמרר שיורק לנו בפרצוף ומזכיר שהגיע הזמן להביט במראה ולקבל בשמחה את אף הפיזה, הקמטים של גיל 65, הסנטר המידלדל והתחת הכפול, ואם לא נפנים – ישלחו אלינו שוב את דוקטור פרדי קרוגר.

"אסונות פלסטיים", יס דוקו, יום ג', 22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully