וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסנתר חוזר

דפנה ארד

18.10.2006 / 13:27

קושניר וגלרון, אלאל ורביץ וגם מתי כספי בפסטיבל הפסנתר השמיני שיערך בתחילת נובמבר

"פסנתר בכיוון אחר" כך סיכם במשפט אחד המפיק האמנותי אודי דבוש את פסטיבל "הפסנתר מארח" שיערך בפעם השמינית בין ה-1 ל-3 ‏בנובמבר, במרכז סוזן דלל, שבנווה צדק.
בפסטיבל יופיעו גם אמנים שרגילים לסביבת הפסנתר, וגם כאלה שיעבדו את המוזיקה שלהם כדי שתתאים לאווירה המפסונתרת. כמו בכל שנה נוצרו שילובים מפתיעים, כמו למשל נורית גלרון שתופיע עם השחקן אבי קושניר" (3.11, 21:00).

המופעים המומלצים ביום רביעי

בערב הפתיחה של הפסטיבל תופיע בשעה שמונה וחצי בערב קורין אלאל במופע "אנטארקטיקה", עם שירים מהאלבום ההוא שיצא בשנת 1989. במופע תתארח חברתה, יהודית רביץ שהפיקה בזמנו את האלבום, ואלונה טוראל תלווה את קורין בפסנתר כפי שעשתה בהפקה של אנטארקטיקה.

באותה השעה אסף אמדורסקי יתן הצצה לשירים מהאלבום הקרוב שלו בעיבוד לפסנתר, לאחר מכן אביתר בנאי יופיע עם אמיר צורף באולם "סוזן דלל", ובמקביל דנה ברגר תופיע עם יוני בלוך באולם ירושלמי, ושניהם יארחו את ירמי קפלן. סו ניינטיז!

המופעים המומלצים ביום חמישי

שלומי שבן יעלה על הבמה מופע בשם "ערב בשחור לבן" שיתרחש באולם סוזן דלל ביום השני של הפסטיבל, שמצטייר כיום השווה ביותר בו.

שבן אמר הבוקר שהפסנתר הוא כלי נגינה שיכול לתפוס בישראל: "כמה אפשר בוזוקי? הגיע הזמן שאני אמצה את עצמי על פסנתר. אולי גם מפוחית, ואולי איזה רקדנית, אבל ימי הבוזוקי שלי מאחורי".

שבן מפתיע מדי שנה עם הופעות מיוחדות בפסטיבל הפסנתר (בעבר עשה מופע משותף עם רמי פורטיס שהפך לקובצי אםפי3 פופולארים בסולסיק). ארקדי דוכין שמוציא אלבום ראשון בשפה הרוסית, ישיר על הבמה וינגן ברוסית, וזה נשמע מאוד טוב לפי הביצוע הראשוני במסיבת העתונאים.

באותו יום שני לפסטיבל אפרת גוש תארח בשעה שמונה וחצי חד-פעמית את דני סנדרסון, ואם הוא יהנה אולי הם יעשו את זה שוב. אביב גפן וערן מיטלמן יארחו את ערן צור בחצות וחצי בלילה, עם שירים שמחים כמו "לבכות לך", ו"סוף העולם".

כנסיית השכל יופיעו, למרות שזה פסטיבל פסנתר, בליווי רביעיית כלי מיתר ב-22:45 באולם ירושלמי. סך הכל, שלושה עשר נגנים. ופסנתר? אין. יש קלידים. עמי רייס. כרגיל.

המופעים המומלצים ביום שישי

ביום שישי, שהוא היום השלישי והאחרון בפסטיבל "הפסנתר מארח", ההופעות יתחילו כבר בצהריים.

נינט טייב, דין דין אביב, אפרת בן צור, טל גורדון, תיקי דיין, שילה פרבר מלאני פרס, והבנות נחמה יופיעו באחת וחצי במופע משותף בו כל אחת תבצע שני שירים, ואת כל זה יפיק חברנו מלהבים, יוני בלוך.

באותו הזמן באולם ירון ירושלמי תופיע להקת פאנק'נ'שטיין בפעם הראשונה בלי הבלאגנים, רק פסנתר כנף.

הבילויים שאך חזרו מהקלטות האלבום שלהם בניו יורק יופיעו ב-23:30 עם שירים חדשים מהתקליט שבדרך, ועם הפסנתרנית המוכשרת מאיה דוניץ שתנגן על הקלאווידוניץ, מכונה שטנית שחציה פסנתר וחציה מערכת תופים. מתי כספי וודאי ימלא את אולם סוזן דלל באותה השעה עם מופע שיסכם את כל שנות פעילותו. ועוד באותה השעה באולם "ירושלמי", איה כורם תופיע במופע אינטימי עם השירים הפופולארים שלה.

באותו יום שישי ב-21:00, יוני רכטר יופיע נטול עלי מוהר, ויארח את איתי פרל ההורס, יעל נחשון ויעל צבי. באותה שעה באולם אחר נעם רותם ואסף תלמודי יחשפו שירים מהאלבום החדש שלו, וגם ינגנו קצת "קרח תשע" על פסנתר. נעם רותם מגדיר את ההופעה כאינטנסיבית: "הקהל יהנה מחוויה מיוחדת, משהו מעבר לזמר ששר שירים. קצת כמו בהופעות ביום השואה, אנשים לא ידעו אם למחוא כפיים או לא. ואני אתבאס כשהם יחליטו שלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully