וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי בחוץ

זיו יצחקי

19.10.2006 / 11:47

כבר הסתיו עכשיו, אתם לא צריכים סיבה לסקירת מחצית של עונת הטלוויזיה בארה"ב. זיו יצחקי פרשננו לענייני

מה שמצליח, מעתיקים. תשאלו את כל מי שפתח חנות ממכר פרוזן יוגורט בתחילת שנות ה-90. וכמו באותם מקדשים של מנורות ניאון בצבעי פסטל, עמדו האקזקיוטיבז של רשתות הטלוויזיה האמריקאית מול "אבודים" ו"עקרות בית נואשות" והתחילו לפרק את הנוסחה: הרבה דמויות, תעלומה אחת גדולה, כמה תעלומות קטנות, בכל פרק לענות על חצי שאלה ולפתוח 16 שאלות חדשות, לסיים בסיום מותח וגם לזרוע רמזים שבעצם יש קשר בין האנשים הזרים האלה. כך נראות רוב הדרמות החדשות של עונת הסתיו האמריקאית. ארבעה שבועות לאחר פתיחתה אפשר לפצוח בסיכומי ביניים של מנצחים ומפסידים:

נפלו בנוק אאוט

שתי הראשונות לחטוף סנוקרת ממדד הנילסן ולצנוח על הרצפה הן "סמית'" המסוגננת של CBS ו"החטוף" של NBC. "החטוף" הוגלתה לשעת שידור נידחת ותשלים 13 פרקים שבסיומם נדע מי חטף את לאופולד קיין, בן למשפחה ניו יורקית עשירה ועמוסת סודות.

סמית' הייתה מצוידת בכוכבים כמו ריי ליוטה ווירג'ניה מדסן. העיצוב, זוויות הצילום ותנועות המצלמה היו בסטנדרט של פיצ'ר, אבל העלילה ממש לא התרוממה ויחד איתה גם העניין של הקהל. סמית' עדיין מגששת אחר השיניים שלה, בתור הסדרה שעפה אחרי רק שלושה פרקים ללא שוב.

מתנדנדות

"סטודיו 60", על כל הבאזז התקשורתי שאופף אותה וכמויות הפרגון הבלתי נדלות שהיא מקבלת מהתקשורת, עושה ככה-ככה ברייטינג. עדיין, הקהל שכן צופה במת'יו פרי ובראדלי ויטפורד הוא מז'אנר המשכילים, העשירים והצעירים שהרשתות מוכנות להרוג בשביל להשיג. הדיל של סורקין עם NBC קובע קנס גבוה ביותר למקרה שבו הרשת תחליט לבטל את הסידרה בטרם עת, ולכן 13 פרקים לפחות יהיו שם.

"התשעה" מבקשת לעקוב אחר ניצולים של שוד בנק, לאחר שהשוד נגמר. כל פרק חושף עוד פרטים על השוד ועל מה שמתרחש איתם לאחריו. הסדרה יושבת מיד לאחר "אבודים", אבל לא מצליחה להחזיק את הקהל או עניין.

ואם כבר אבודים, אז ג'יי ג'יי אברמס הלך ויצר לו את "שש דרגות", על כל מיני ניו-יורקרים שלא מכירים זה את זה, ועד סוף הפיילוט חלקם כבר כן. אבל זה נורא לא מעניין, כי הם נפגשים בנסיבות בנאליות ואין כל רמז לאיזשהו קשר יותר יצירתי מזה. יותר פליסיטי מאשר ג'ון לוק.

הפתעת העונה

אי.אר נמצאת בעונתה ה-13, ובתחילת ספטמבר כולם היו בטוחים שגם תהיה עונתה האחרונה. בשבועות האחרונים פתאום היא מגלה סימני צמיחה בנתוני הרייטינג ו-NBC מתחילים לשקול את כל העניין מחדש. הכוונה המקורית הייתה להוציא את הסדרה לחופשה בנובמבר ולהעלות במשבצת שלה את "האחים דונלי" המקסימה, אבל כעת NBC הזמינו יותר פרקים ויריצו עונה שלמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אופטימיות

שני שחקנים פוטרו לאחר צילום הפיילוט, הרשת שלחה את המפיק הביתה לאחר שני פרקים וסצינת הפתיחה של פרק הבכורה הוחלפה ברגע האחרון לפני השידור. "אחים ואחיות" הייתה מהרגע הראשון הסדרה שהכי עלולה להתבטל. למזלן של קליסטה פלוקהרט, סאלי פילד ורייצ'ל גריפיתס הן יושבות היטב במשבצת שהייתה פעם של "האנטומיה של גריי", מיד אחרי עקרות בית נואשות. הפרק השלישי הראה סימנים של התאוששות מבחינת התסריט והבימוי, והמרקחה של "אחיות" עם "שלושים ומשהו" גרסת המיליניום מתחילה יותר לעניין.

ועוד: CBS כבר הזמינה עונה שלמה, ממה שנראה כחיקוי אבודים היחיד שמצליח לעבוד - "יריחו", בה פצצה אטומית מחריבה את כל ארה"ב חוץ מעיירה אחת. וגם ABC, שהרימה את הכפפה ועשתה גרסה ל"אני, בטי המכוערת", מרוצה כמו 15 מיליון אמריקאים שצופים, אז הוזמנו פרקים עד סוף העונה.

את תואר הסדרה החדשה הטובה ביותר והמרתקת ביותר קוטפת "גיבורים", על אנשים רגילים שמגלים שיש להם כוחות מיוחדים והם לא בהכרח מרוצים מזה. אפלה במידה, מצחיקה במידה, קונספירטיבית במידה ובעיקר עוכרת שלווה. NBC כבר הזמינו פרקים עד סוף העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully