וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספילברג בסרט שואה חדש

דפנה ארד

19.10.2006 / 12:21

הבכורה לסרטו החדש “Spell your name” העוסק בטבח בבאבי-יאר התרחשה באוקראינה, במקום ממנו יצאו סביו של ספילברג לעבר עתיד שקט בארצות הברית

סרט חדש בהפקתו של הקולנוען זוכה האוסקר [[סטיבן ספילברג]], "Spell your name” הוקרן לראשונה בפני עתונאים בקייב, בירת אוקראינה. להקרנת הבכורה הגיע נשיא אוקראינה [[ויקטור יושצ'נקו]] שדיבר על הצורך להציג את השואה.

הסרט מעלה שוב את סיפור גיא ההריגה ב"[[באבי יאר]]" - רצח של מעל ל-33 אלף יהודים באוקראינה שהתרחש בשנת 1941, בזמן מלחמת העולם השניה ויוצא חודש אחר ציון 65 שנים לטבח הטראגי. הסרט הופק בשיתוף עם יוצר הסרטים הדוקומנטרים, האוקראיני סרג'יי בוקובסקי, וחברת ההפקות של ספילברג "פרוייקט הנצחת השואה".

בסרט הדוקומנטרי מוקרנות עדויות של יהודים שניצלו מרצח והצליחו לברוח, ושל אחרים שהצילו את חבריהם ושכניהם במהלך השואה. הפרוייקט שעלה כמיליון דולר מומן על ידי הפילנתרופ המיליונר ויקטור פינצ'וק, שסביו אף הם עזבו את [[קייב]] רגע לפני פלישת ה[[נאצים]].

סטיבן ספילברג בן ה-59 השתתף בהפקת הסרט כדי להחזיר את נושא השואה לכותרות ולמסכים. "הסיפורים של ניצולי השואה, צריכים להראות ולהשמע בעולם, שאולי לא יודע מה התרחש באוקראינה במהלך מלחמת העולם השניה" אמר שפילברג במסיבת העתונאים. סרטו הקודם שעסק בשואה "[[רשימת שינדלר]]" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר בשנת 1993. גם סרטו האחרון "מינכן" עסק בנושא מהעבר היהודי, טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן.

ארבעת סביו של הבמאי היהודי המפורסם נולדו באוקראינה. "כשירדתי מהמטוס היום אמרתי לעצמי: הגעתי הביתה!" הוא סיפר לעתונאים המקומיים. ביום ההקרנה הלך למקום הטבח בבאבי יאר והניח אבנים על האנדרטה שהוקמה שם בשנות ה-70.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully