וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוראט מוזמן רשמית לקזחסטאן

דפנה ארד

19.10.2006 / 16:17

בכיר במשרד החוץ של המדינה המרכז-אסייתית הזמין את המשמיץ מספר 1 שלה, הקומיקאי סאשה ברון כהן להתארח בקזחסטאן

סגן שר החוץ של קזחסטאן, רח'ת אלייב, (חתנו של נשיא המדינה, נורסולטאן נזרבייב) הזמין את בוראט למדינה אותה הוא אוהב להשמיץ, בראיון מהפכני לעיתון "קזחסטאן טודיי" הוא אמר: "סאשה כהן מוזמן לקזחסטאן, והוא יגלה הרבה דברים על המדינה. כמו למשל שנשים מורשות לנהוג במכוניות, שיין עשוי מענבים, ושיהודים מורשים ללכת לבתי כנסת."

בוראט הוא אחד מהדמויות אותן מגלם הקומיקאי הבריטי סאשה ברון כהן (עלי ג'י). בוראט מציג את תגובת הקהל האמריקאי לעתונאי אנטישמי ושוביניסטי מקזחסטאן שמתאר את מקום מוצאו כארץ בה שותים שתן של סוסים, ובה מעמד האישה נמצא מתחת למעמד הכלב אבל מעל למעמד הג'וק.

הסרט המלא "בוראט", העוקב אחר מעלליו הוקרן לראשונה בישראל במסגרת פסטיבל חיפה בשבוע שעבר.

בשנה שעברה, משרד החוץ הקזחי איים בתביעה על סאשה ברון לאחר שהנחה את טקס פרסי MTV כבוראט, ועשה צחוק מהמדינה העשירה בנפט, כרגיל. בעקבות זאת, הם סגרו לו את האתר הרשמי.

למרות הכל אנשים הלכו לסרט ולא הפסיקו לצחוק. אז, כדי שהצופים לא יטעו לחשוב שמדובר בסרט דוקומנטרי, משרד חוץ הקזחי שידר פרסומות ב-CNN ופרסם מודעות ב"טיימס" הניו יורקי עם עובדות ונתונים על הצמיחה הכלכלית המהירה בקזחסטאן, וההישגים התרבותיים והכלכליים בה.

הצעד הזה גרם לסאשה ברון כהן לכנס מסיבת עתונאים לבוש בכל בגדי-בוראט-הישנים, בה אמר: "היתי רוצה להגיב על הפרסומות האחרונות בטלויזיה על האומה שלי, קזחסטאן, בהם נאמר שיש שם שיוויון לנשים, וסובלנות דתית. הפרסומים המגעילים האלה הם שקריים, וחלק מפרופגנדה נגד המדינה, שיצאו מאוזבקיסטאן, שאנשיה מאוד חטטנים, ויש להם עצם במח. נוסף לכך, כל הטענות על כך שהמנהיג המדהים של מדינתי לא מרוצה מהסרט שלי, הן שקריות. למעשה אחת מהמטרות המרכזיות של ראש הממשלה נזרבייב בביקורו בוושינגטון היתה לקדם את הסרט."

אתמול אלייב, המייצג ממש את אותו משרד, הציג מדיניות שונה לגמרי:"זה חסר תועלת להעליב אמן ולאיים עליו בתביעה." אמר אלייב "זה רק יפגע עוד יותר בתדמית המדינה, ויהפוך את בוראט ליותר פופולארי." אלייב מבין מדוע בוראט שנוא בקזחסטאן, "אבל חייב להיות לנו חוש הומור ואנחנו חייבים לכבד את חופש היצירה."

מעניין אם בוראט יקבל את ההזמנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully