וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה סרטים ישראליים בפסטיבל ה-IDFA

נירית אנדרמן

23.10.2006 / 9:51

בתחרות המרכזית בפסטיבל הנחשב לסרטים תיעודיים באמסטרדם יתחרו שני סרטים: "מלון תשעה כוכבים" ו"סובנירים"

חמישה סרטים ישראליים ישתתפו השנה בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של אמסטרדם לסרטים תיעודיים (IDFA). האירוע, שייפתח ב-23 בנובמבר ויינעל ב-3 בדצמבר, נחשב לפסטיבל הסרטים התיעודיים החשוב בעולם.

בתחרות הראשית, "Joris Ivens", המיועדת לסרטים שאורכם 60 דקות ומעלה, ישתתפו השנה שני סרטים ישראליים: "מלון תשעה כוכבים" של עידו הר, שזכה השנה בפרס וולג'ין לסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים (יחד עם "בילעין אהובתי" בבימוי שי כרמלי פולק); ו"סובנירים" של שחר כהן וחליל אפרת, זוכה פרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר וזוכה הפרס הראשון בפסטיבל "דוקאביב" 2006.

"סובנירים", שבימים אלה יוצא בגרסת די.וי.די, עוקב אחר קולנוען מובטל שיוצא עם אביו לאירופה, כדי לברר מה עלה בגורלן של שתי נשים שאביו הכניס להריון בזמן מלחמת העולם השנייה, כאשר שירת בבריגדה היהודית. "מלון תשעה כוכבים" מביא את סיפורם של שני פלסטינים החיים בסתר בגבעות סביב מודיעין, נחשבים לעובדים לא חוקיים ומוציאים את לחמם באתרי בנייה בעיר.

בתחרות "זאב הכסף", המיועדת לסרטים שאורכם עד 60 דקות, ישתתף "גשר על הוואדי" של תומר וברק הימן. הסרט מבוסס על סדרת טלוויזיה בת ארבעה פרקים, המספרת על בית ספר בוואדי ערה שבו לומדים ילדים יהודים וערבים זה לצד זה.

מחוץ לתחרות, במסגרת ששמה "Best of Fests", יוקרן הסרט הישראלי "מועדון בית הקברות" בבימויה של טלי שמש, המספר על קבוצת אנשים מבוגרים הנפגשים כל שבת בבית הקברות בהר הרצל בירושלים. בקטגורית סרטי הילדים יוצג "האוסף של ידידיה", סרטם הקצר של נועם דנסקי ומורדי קרשנר, המספר על ילד שגר בהתנחלות בגוש קטיף ואוסף רסיסי מרגמות ותרמילי רובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully