וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוררים יפגשו עם רוקרים בלבונטין 7

דפנה ארד

24.10.2006 / 15:50

סדרה חדשה בעריכתו של ניסים קלדרון במועדון התל אביבי תפגיש אחת לחודש משוררים ומוזיקאים

אחת לחודש, בימי שישי בארבע אחר הצהריים, יתקיימו במועדון לבונטין 7 מפגשים עם משוררים, את הסדרה יערוך נסים קלדרון. במפגש הראשון, ביום שישי ה-10 בנובמבר, תופיע המשוררת סיוון בסקין שתקריא מספרה "יצירה ווקאלית ליהודי דג ומקהלה", לצידה ינגן שלומי שבן על פסנתר, אסף תלמודי על אקורדיון, יוני סילבר על קלרינט ובס, וקרני פוסטל על צ'לו.

ניסים קלדרון, עורך ערבי "שירה פלוס", אומר ששילוב בין שירה לרוק היא מסורת ישראלית חשובה: "בשנים האחרונות נוצרו יחסים מאוד מעניינים בין מוזיקה לבין שירה. כבר הרבה שנים זה סוד גלוי, שהיקף ההלחנה של שירה בארץ לא דומה למה שמוכר לנו מארצות אחרות. הרוק הישראלי הוא באופן סגנוני בן חוקי של הרוק האנגלי והאמריקאי. שם הם לא נוהגים להלחין את המשוררים שלהם. אצלנו, לעומת זאת, זו תופעה רווחת ביותר. כמעט ולא יוצא תקליט רוק שאין בו מימד הלחנתי של שירה. הקשר הזה הלך והתהדק וקיבל מימדים נוספים. נוצר דבר כזה כמו סיון בסקין שכותבת ספר שירה שהפרקים שלו נקראים על שם שמות של ז'נארים מוזיקליים."

קלדרון אומר שארועי השירה בלבונטין 7, מצטרפים לעוד ארועים דומים: " יש בלי סוף בתל אביב ארועים, כמו ליאורה ריבלין ושילה פרבר בשירי תירצה אתר, ובתקליט 11א של ברי סחרוף, בו באיזשהו רגע הוא עוצר את הנגינה ויהודית רביץ מקריאה שיר של דליה רביקוביץ'."

החיבור עם המועדון התבקש: "נוצרים הרבה מאוד קשרים בין שירה למוזיקה, וכיוון שהם פתחו בלבונטין 7 מקום למוזיקה והם רוצים שיהיה מימד של שירה, חשבנו שיהיה נחמד לחבר בין הדברים האלה"

התזמון והשעה הם מרכיבים חשובים מאוד לפי קלדרון:" אנחנו מקפידים לעשות את זה ביום שישי בארבע אחה"צ בגלל כמה סיבות. זה זמן נינוח זמן של שקט שלא מתנגש עם דברים אחרים, וזמן בו מוזיקאים לא מופיעים וזה לא גוזל להם את הפרנסה.

הרבה מוזיקאים מוכנים לבוא כדי לעשות משהו אקספירמנטלי. אני מצפה שהחיבורים שנוצרים בין שירה לבין מוזיקה ילכו ויתעשרו, כי אני מאמין שזה תחום צומח, שעולה בגדול, וכאן אני נותן לו אפיק כדי שייצמח. "

קלדרון אומר שערבי השירה לא יסתכמו בשבן ובסקין הצעירים: "מאוד יהיה לי חשוב להביא משוררים ומוזיקאים מדורות שונים. אני חושב על חיים גורי. בתכנון, מאור כהן גם ישתלב עם משורר, אבל זה לא סגור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully