וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרק, סרק

יובל אביבי

26.10.2006 / 9:42

למרות שידע כי ראיון עם לריסה טרימבובלר גדול על מידותיו של דודו טופז כעיתונאי, יובל אביבי שוב נפל בפח

ארבעה חודשים שמר דודו טופז במעמקי כספתו "ראיון" -המרכאות הכפולות כאן הן לא טעות הגהה - עם אשתו של יגאל עמיר לריסה טרימבובלר. לא צריך להיות גאון טלוויזיה בשביל להבין מדוע; את השמן הדל שהיה אצור בזית המיובש הזה טופז רצה להפיק עד תום, ובדרך לגזור קופון כ"עיתונאי אמיתי". עיתונאי הוא לא, אבל כאיש טלוויזיה משופשף עד דק, טופז ידע שיש לו ביד קצת פחות מכלום, וכמו שחקן פוקר מנוסה שאוחז בידו זוג שמיניות בלבד, הוא סמך עלינו, שנשליך ראשונים את הקלפים על השולחן ונודה – "הפסדנו". ולמרות שידענו כי ראיון אמיתי עם טרימבובלר גדול על טופז בעשר מידות, שנאלץ לעבור ויה דולורוזה של יותר משעה כדי להגיע אליו, שלנו יש רויאל פלאש, נכנענו בכל זאת לפרצוף הפוקר של טופז.

אז ראיון לא היה שם. את מחצית הזמן תפסה שיחת טלפון חסרת ערך של טרימבובלר עם עמיר בנסיעה במכוניתו של טופז אל בית הכלא לביקור, כשטופז צועק כל מיני שטויות אופייניות לחלל האוויר בתקווה שחלק מהן ייקלטו באזנו של עמיר, שמנוע מלדבר עם התקשורת. רבע נוסף הוקדש לשאלותיו של טופז, שלא מסוגל להניח לרגע את האגו שלו בצד, גם כשמונח מולו יהלום כטרימבובלר (שלא לדבר על כך שהוא אשכרה הציע לעמיר לשמור אותה "חמה" עבורו. לאיש אין גבולות). את הרבע האחרון, שארך ברוטו כשתי דקות, מילאו מלמוליה של טרימבובלר, שלא נשאלה שום שאלה אמיתית ועל כן גם לא ענתה על שום דבר. גולת הכותרת הייתה הצהרתה ש"אהבה היא לא עסק". רגע, למצוא מחסה, השמיים נפלו. זו הסיבה שהראיון נשמר לשעת הכושר: לא היה בו כלום, וללא הגב של המשגל המתוקשר, אם אכן צלחו השניים את הרגע הקסום הזה, העניין במשדר אמש היה שוב שואף לאפס.

הכול עשר

לשם שינוי, אין לי הרבה טענות לטופז. הבחור אוחז באחת המשרות המביכות ביותר בתקשורת הישראלית, וזה כולל את מדור הרכילות בעיתון בית הספר של עירוני ה'. עם זאת, טופז הוא הרבה דברים, אבל טיפש הוא לא, ואם הנרקיס הגדול שמופיע מולו במראה כל בוקר לא מסתיר לו את השמש, הרי שגם הוא יודע שהקריירה הנוכחית שלו שווה כקליפת השום, למרות משכורתו השמנה. גם הוא רוצה הכרה ערכית, וזו שהוא מקבל מהעמך, עמוק בפנים, לא ממש מספקת אותו. נכון שהדרך שלו לקבל קרדיט היא ירייה מכוונת היטב ברגלו שלו, אבל זו הטלוויזיה שהוא יודע לעשות. איך לומר זאת? נו, טלוויזיה גרועה. אם במשימות ואם בראיון, טופז אמן גדול ומאומן ביצירת תוכן רע.

טרימבובלר, לעומת זאת, ראויה לתואר יותר גרנדיוזי מ"לא טיפשה". יש סיבה טובה מאד לאי הופעתה בערוצי החדשות המקובלים, מול עיתונאים אמיתיים ששואלים שאלות אמיתיות ואפילו, רחמנא ליצלן, מחכים לתשובה. עיתונאים כאלו היו קורעים אותה לגזרים, וגורמים לה להגיד דברים שהיא לא רוצה להגיד, או להיאטם, כהרגלה בקודש, דבר שאף פעם לא כדאי לעשות מול מצלמות הטלוויזיה. לכן היא בחרה גם בגיל ריבה על תוכניתו השטותית לפני כשנה. ייתכן שהיה זה חוסר הכרתה את עולם התרבות החילוני שגרם לה לבחור בו, כיוון שבמסווה השפתיים האדומות והגרביים המתוחות, ריבה הוא איש עיתונות פי כמה יותר גדול ממה שטופז יהיה לעולם, ואם לריסה למדה משהו מהראיון עם ריבה, זה אף פעם לא לסמוך על המזל וללכת על הנמוך ביותר האפשרי. ככה, לפחות, אין הפתעות. כמו אצל דודו. חיים מבת ים לעולם לא יכזיב ויופיע באולפן בבגד ים עם שנורקל, סנפירים ומשקפי צלילה.

טרימבובלר לא באמת רוצה לענות על השאלות הקשות, והיא צודקת. זה לא עניינו של אף מה קרה בחדר הקטן, וזה לא עניינו של אף אחד מדוע היא התחתנה עם עמיר או אם היא רוצה לעשות ילד עם בעלה החוקי. עמיר לא שונה כמובן מכל רוצח אחר, ויש לו את אותן הזכויות, וכל מי שטוען אחרת הוא אוויל שלא מבין כלום בדמוקרטיה ובשלטון חוק. טרימבובלר יודעת זאת, ואין לה שום כוונה לשחק את המשחק המטופש והצהוב שכולנו היינו שותפים לו בימים האחרונים ואתמול בלילה. לכן היא בחרה בטופז, המראיין שלעולם לא יקשה, לא יערים עליה, לא יתחכם ולא יעלה עליה בשכלו ובחריפותו. האיש שלעולם יאריך בשאלות עד שלא יישאר זמן לתשובות לפני הפיר-סו-מות. אז טופז הרוויח קצת רייטינג חסר הצדקה, טרימבובלר הרוויחה קצת חשיפה נטולת אימה, והיחידים שיצאו עם כיסים ריקים הם שוב אנחנו. כמו שאומר חבר שלי, "את הכסף סופרים במדרגות", ואתמול רוקנו אותנו, וזו לא אשמת הקזינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully