וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה וספר לדודו גבע

דפנה ארד

26.10.2006 / 10:36

ספר ובו מבחר מיצירותיו של הברווז הנצחי, חלקן לא מוכרות, ייצא לאור לציון שנתיים למותו של האמן הגדול

"פשר החיים", ספר חדש מיצירות [[דודו גבע]] ז"ל יצא בקרוב ויקיף יצירות רבות מכל תקופות חייו, מהילדות ועד ימיו האחרונים. רבות מהן אינן מוכרות לקהל הרחב. הספר יהיה קטלוג נרחב, שיכלול גם מאמרים של כותבים כיאיר גרבוז, אביב הברון, ציפה קמפינסקי, עפרה רודנר ורפי לביא.

צביקה מאיר, העורך הראשי של הוצאת כתר מרחיב: "בספר ישנה פרישה מפתיעה של היצירות של דודו. רוב האנשים מכירים בעיקר את היצירה הקומית שלו, ולא הרבה יודעים איזה צייר גדול הוא היה. זה יהיה ממש ספר אמן, בו תוכלו לראות את התפתחות היצירה שלו מאז התקופה בה היה סטודנט בירושלים, ואפילו כולל כמה ציורים מהילדות שלו. מי שאוהב את דודו גבע יהנה מאוד מהספר הזה."

עורכי הסופר רוצים להראות את הפן הלא-מצחיק של דודו גבע: את עיסוקו בענייני פוליטיקה וחברה, את ההומור העצוב ו"דברים עגומים" כפי שמגדירה זאת בתו, תמי גבע. "אין לנו שום קשר למאמרים ולזה שחוקרים אותו ברמה אקדמאית. אבא היה מגחך על הקטעים שפירסמו, ויש מצב שגם אנחנו נגחך, אבל הדברים מעניינים. הכוונה בקטלוג היא התחלה של דיון על העבודות של אבא, הוא וההומור, הוא והישראליות, הוא והיהדות. היו לו הרבה מסרים חברתיים. אז היה מגוחך להתעסק בזה, ועכשיו זה מעניין."

כמובן, למרות כל הרצינות, הספר לא יהיה כולו עיוני, "למרות הכל הספר חייב להיות מצחיק, כי גם בטקסטים יש קריקטורות ועבודות שלו בצד שעונות על המאמרים הרציניים. הפן ההומוריסטי עובר דרך הידיעות שלו."

במקביל ליציאת הספר לאור תיערך תערוכת רטרוספקטיבה מיצירותיו של דודו גבע ז"ל במוזיאון נחום גוטמן, באצירת טלי תמיר, האוצרת הראשית של המוזיאון.

זהו הספר השני שיוצא לגבע ב"כתר" מאז מותו של המאייר והסאטיריקן, שנפטר בגיל 54 מהתקף לב. "שתיקת הברווז", הספר הראשון, היה קובץ של כל המדורים תחת הכותרת הזו שנכתבו ואויירו על ידי גבע לעיתון "העיר" בשנים בהן דודו עבד שם.

בהוצאת כתר מתכננים להוציא בקרוב ספר אמן מהודר נוסף, המקיף את יצירתו של יאיר גרבוז. גם לגרבוז תיערך, במקביל לספר, תערוכה גדולה במוזיאון תפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully