וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק

עומר בכר

29.10.2006 / 10:34

בדיוק כשהוא חשב שהוא בחוץ, הם משכו אותו בחזרה פנימה. עומר בכר מקבץ את הקדימונים המוברחים של השבוע

היפים והאמיצים

אם גם לכם כמו לסמואלאל ג'קסון נמאס מנחשים מזוינים על המטוס המזוין, בקרוב תוכלו להזדהות איתו במאיסה החדשה שלו ממלחמות (או מעיראקים אני לא יודע בדיוק).בסרט חדש בשם "Home of the Brave", הוא משחק רופא ביחידה צבאית העומדת לסיים את שירותה בעיראק ושוב הביתה. משימתם האחרונה היא להעביר ציוד רפואי ותרופות לכפר נידח אי שם, אך דווקא אז הם נקעים למארב קשה שממנו הם יוצאים עם נזקים פיזיים כמו גם פסיכולוגיים.

הטריילר נפתח בתמונות נוף מדברי כשברקע שיירה גלגלית של צבא ארה"ב וכתובית שמסבירה לנו שאנו נמצאים 70 ק"מ דרומית לבגדד.חייל נרגש פונה אל ד"ר ג'קסון ושואל אותו האם הוא שמע את החדשות המשמחות. ג'קסון, שמטפל ברגלה של ילדה מקומית באותו הזמן (שבטח הוכשה ע"י נחש מזוין) מביט עליו בפרצוף מופתע.

גם ג'סיקה "ישמור עליה האל" ביאל חיילת ביחידה וגם היא כמו כולם שמחה לשוב הביתה ולראות שוב את בתה. לאחר שסימנו וי אצל הקהל הגברי והבהירו לו שיש בסט חיילים, סמואל ג'קסון וג'סיקה ביאל, הגיע הזמן בטריילר להתחנף מעט לקהל הנשי ועל כן שותלים את הסצינה (אולי) היחידה בסרט שבה רואים את מייקל צ'אד מוריי (לוקאס מ"מגרש ביתי"), שבקרדיטים מופיע רק לפני נערת המים. משעשע גם לראות בליהוק את קרטיס ג'קסון (50 סנט בשבילכם) ללא הבלינג בלינג והפו?סי, חוזר למזרח התיכון והפעם לא אל פארק הירקון, כי אם לחיילים הלוחמים בעיראק.

בזמן שכל החיילים מתרגשים מהבשורות הטובות, מחזיר אותם המפקד אל הקרקע ומציג בפניהם את המשימה ההומניטרית האחרונה שלהם. כשהם עוברים בכפר סמוך עוצר אותם ילד קטן, וכמה נשים שעומדים על הכביש ובחור אחר מפעיל בעזרת טלפון סלולרי מטען צד.לאחר כמה תמונות מהלחימה התמונה עוצרת וכתובית אומרת לנו שישנם רגעים שמעצבים את חיינו ,יש חוויות שמאחדות אותנו וישנם רגעים שלא נישכח לעד. אך לאחר כל ההרג והקטל והנזקים הפיזיים שספגה היחידה בלחימה, אנחנו עוברים לחזות בנזקים הפסיכולוגיים, כשהגיבורים שבים הביתה וצריכים להתמודד עם משפחות מנוכרות שלעולם לא יבינו לליבם, חברה אפאתית שלא מעריכה את המחיר שהחיילים שילמו עבור החופש שלה וקשיים כלכליים. החלק הדרמטי בטריילר מופיע כשברקע השיר היפה של דייב מתיו'ז באנד "Space Between".

הבעיה היא שלא ממש מובן מהטריילר מה החלוקה בסרט בין סיפור הלחימה בעיראק לדרמה בבית - בערך 50\50 (סנט), או אולי בכלל מדובר בפלשבקים לאורך הסרט? ולמרות זאת, נראה כי הנראטיב של "משחק הדמים" (רמבו הראשון) עדיין אפקטיבי גם אם הוא מתרחש 20 שנה מאוחר יותר.

ציון טריילר: אינפורמטיבי ויעיל. בטוח יותר מהצבא האמריקני בעיראק.

קהל יעד: גברים בעיקר, עדיף לובשי מדים (יש שניים במחיר אחד עם הצגת חוגר).

שוב פעם אתה?

למרות שהוא אחד השחקנים המובילים בהוליווד, משהו בבחירת הסרטים שלו גורם לי לסלוד מדנזל וושינגטון. ולא שהסרטים רעים בהכרח, די נהניתי מ"איש שבפנים" ומ"יום אימונים מסוכן", אבל כמו להקה שלא מתפתחת, גם הוא כשחקן לא ממש עושה את האבולוציה הנדרשת בעיני משחקן מצליח וותיק.

בסרט חדש שנקרא "ד'זה-וו" הוא משחק בלש שחוקר פיצוץ מעבורת בניו-אורלינס ותוך כדי חושף את סוד תופעת הדז'ה וו, שמרבית האנשים חושבים שזה רק אצלם בראש, אבל האמת היא שיש מאחורי זה יותר ממה שאנחנו יודעים, וגם שם הממשלה מעורבת.

הטריילר מתחיל בתא כלא, שם אדם מקועקע אומר לנו שלמרות שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים מה הולך לקרות, אין לנו מושג. לאחר מכן מתחיל הקריין לספר לנו על התופעה שידועה כדז'ה וו.
עריכה משעשעת חוזרת על הקטע הזה פעמיים (יעני ד'זה וו). וההסבר ממשיך, כשדנזל וושינגטון מגיע לאזור הפיצוץ והקריין מסביר – אתה מגיע למקום שמעולם לא ביקרת בו וזה מרגיש מוכר. דנזל פוגש אישה נאה והקריין – אתה מביט בפנים של זרה ומרגיש שהכרתם כל חייכם.

ואל קילמר מציג את עצמו בפני דנזל וושינגטון ומזמין אותו ליחידה הסודית שלו, דנזל מסכים כמובן והוא מגלה את הסוד הממשלתי שהמחלקה ממונה עליו והוא שהיכולת לצפות ארבעה ימים אל העבר (לא בצילומי וידאו אלא ממש על העבר ולכן גם היכולת לשנות אותו). בסצינה שמזכירה את הסצנה המצוינת מ"סטארגייט" ובה ג'יימס ספיידר רואה לראשונה את הפורטל, מביט דנזל בעיגול גדול עם הרבה אורות, כשמישהו ברקע מסביר לו שמצאו דרך לקפל את החלל בחזרה לתוך עצמו ועל ידי כך לצפות בעבר.

בצורה מגלומנית בעליל, התעקש מפיק העל ג'רי ברוקהיימר שהפיק את הסרט לטריילר שמו עוד לפני הכתובית עם שמו של הבמאי טוני סקוט וכוכב הסרט דנזל וושינגטון.

מבחינת תוכן הטריילר, על-אף משחקי העריכה המתוחכמים למחצה, העלילה שסביבה נסוב הסיפור לא ממש ברורה ואולי טוב שכך ולזה בדיוק התכוונו העורכים. אני מניח שצריך לראות את הטריילר שוב כדי להבין.

ציון טריילר: משחקי עריכה נחמדים, אבל קו העלילה דומה לדברים שכבר ראינו בעבר.
קהל יעד: חובבי סרטי קיץ שמתבאסים שנגמר הקיץ.

סרט אילם

טריילר חדש לסרט ספרדי בשם "Pan's Labyrinth", מציג אגדה גותית קסומה על ילדה ספרדית, שגדלה בספרד בזמן הדיכוי של פראנקו שמצאה נחמה בתוך אגדה שאליה היא נכנסה.
הטריילר שלו מעניין מכמה בחינות. ראשית האספקט הויזואלי יפהפה ומזכיר את העיצובים של טים ברטון. שנית, בניסיון למכור את הסרט לקהל אמריקאי, ניסו להעלים את מה שלכאורה עלול להיות החיסרון הגדול ביותר של הסרט והיא העובדה שמדובר בסרט זר. בשל כך אין בסרט שחקנים מפורסמים ואפילו הבמאי גויירמו דל טורו, שזכה בפרס השופטים בפסטיבל קאן, לא אומר לקהל כלום, שלא לדבר בכלל על השפה הזרה ובשל כך הטריילר עושה שימוש בקריין, שמספר את תקציר העלילה ומונע דיבור בספרדית ורחמנא ליצלן - תרגום. אין בטריילר ולו סצינה אחת, שבה אנו שומעים את אחת הדמויות פוצות את הפה. הסאונד היחיד הוא קולו של הקריין שמלווה במוזיקת מקהלה גותית. בנוסף ניסו לשווק א הטריילר דרך המלצות של מבקרי קולנוע והדגשת הפרס בקאן.

ציון טריילר: מזלזל באינטליגנציה של האמריקאים אבל נראה סרט מעניין.
קהל יעד: היספנים וחובבי אגדות למבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully