וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת נאדין גורדימר נשדדה

30.10.2006 / 13:13

זוכת פרס הנובל לספרות לא הסכימה לתת לשודדים שפרצו לביתה בדרום אפריקה את טבעת הנישואין שלה, וחטפה

הסופרת הדרום-אפריקאית [[נאדין גורדימר]], נתקפה בביתה ביוהנסבורג. שלושה גברים פרצו לביתה של זוכת פרס הנובל לספרות בת ה-83 ביום חמישי, וגנבו כסף מזומן ותכשיטים.

דובר משטרת [[יוהנסבורג]], סמל סנקו צונקה דיווח שגורדימר נחבלה קלות במהלך השוד. גורדימר אשרה את הדברים אבל סרבה לתת פרטים נוספים. "לצערי הדבר נכון, אבל לא הייתי רוצה לדבר על זה" היא אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס, והוסיפה שהיא חשה בטוב.

צונקה סיפר ששלושת הגברים נכנסו לבית דרך דלת-המטבח ודרשו גישה לכספת. "היא נתנה להם את הכסף המזומן והתכשיטים לפי דרישתם, אבל כשהיא סרבה לתת להם את טבעת הנישואין שלה מנישואיה לסוחר האמנות רינולד קסירר, שנפטר ב-2001, הם, לכאורה, תקפו אותה. שלושת החשודים נעלו את גורדימר ואת העוזרת שלה בת ה-66 בחדר אחסון וברחו מזירת הפשע" הוא אמר. שתי הנשים נמצאו על ידי השומרים שהגיעו חצי שעה מאוחר יותר. " לא נעצרו עדיין האשמים", הוסיף צונקה.

דרום אפריקה נאבקת עם אחוז הפשיעה מהגבוהים בעולם. מדי יום מפורסמות שם בעיתונים ידיעות על חטיפת מכוניות, פריצות, ושודים מזויינים של קניונים ורכבים מאובטחים.

הרשויות בדרום אפריקה הכריזו על השקת קמפיין להפיכת המדינה לבטוחה יותר, מכיוון שהיא תארח את המונדיאל של 2010.
הספרים של גורדימר עוסקים בהשפעות ה[[אפרטהייד]] בדרום אפריקה, וביחסים בין הלבנים והשחורים. היא כותבת נגד [[גזענות]] ובעד סובלנות והגנה על [[חופש הביטוי]] עמדתה זו זכתה לשבחים בעולם.

לעומת זאת בדרום אפריקה ספריה הוחרמו על ידי משטר האפרטהייד. בין ספריה "אורח כבוד" שתורגם ויצא בהוצאת עם עובד בארץ, "המשפחה של יולי" שגרסתו העברית יצאה בהוצאת כתר.
ספרה האחרון שיצא בארץ הוא "המציאה" שהיא כתבה בשנת 2001, ויצא בהוצאת בבל ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully