וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 02

אמיר אגוזי

20.6.2008 / 7:22

אמת בפרסום: הבטחנו פודקאסט שבועי של אמיר אגוזי, והנה אנחנו מקיימים. כל מה שאתם צריכים כדי להתניע נמצא בפנים

I:Cube – Nuees Ardentes // Innervisions

Farkoun // Edits du Golem

Yes You May // Moxie

הקטע הראשון בפודקאסט של השבוע, שנפתח עם סיבוב קצר בפריפריות של עולם המועדונים, לקוח מתוך אוסף אמביאנט חדש (כן, אמביאנט!) בשם "Muting the Noise" שיוצא בלייבל ההאוס המשובח Innervisions (ביתם של Ame, דיקסון, הנריק שוורץ ולאחרונה אף לורן גרניה). זה הדיסק המלא הראשון שיוצא בלייבל, הוא כולל את כל האמנים הבולטים שלו פלוס כמה אורחים מפתיעים (כמו אביר הג'דיי מארק פריצ'ארד וחלוץ האלקטרוניקה קלאוס שולץ), והוא חוליה נוספת במגמה שהולכת ומתגברת בשנים האחרונות, בה אמנים מעולם ההאוס והטכנו מרחיבים את המגוון התבניתי שבתוכו הם יוצרים (לראיה - כמות הקטעים שנוצרים על בי.פי.אמים נמוכים, שפעם היו ממש נדירים).

הדבר בא לידי ביטוי גם בכמות לא מבוטלת של לייבלים המוקדשים להוצאתם של קטעי דיסקו וכל מיני מוזרויות באלריות (קטעים בהשראת ימיה הראשונים של הסצינה באיביזה) – המכונסים יחדיו תחת קטגוריית הדיסקו רי-אדיטס (re-edits) - וזוכים בימים אלו לעדנה מחודשת. לייבל חדש שמוקדש לרוח זו הוא Edits du Golem הצרפתי, בו יצאה הפנינה המכונה "Farkoun" (שזה כל הידוע לי עליה. מי שיודע יותר, כמו גם על מה השיר, מוזמן לחלוק עמנו). אחריו, קטע מתוך התקליט האחרון בלייבל הרי-אדיטים הותיק Moxie, שתחת מעטה המסתוריות שנפוץ בסצינה הזו, משחרר קטעים נדירים כבר הרבה לפני הגל הנוכחי, שערוכים מחדש על-ידי מיטב הכישרונות מעולם הדאנס (קרל קרייג אחראי לכמה מהריליסים המוקדמים של הלייבל).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

Roland Appel – Inner Soul // Sonar Kollektiv

Osborne – Evenmore // Spectral Sounds

Michna – Triple Chrome Dipped // Ghostly Swim

מאותה שכונה מוזיקלית כחברי אינרוויז'ינז מגיעים גם רולאנד אפל וכריסטיאן פרומר, שהיו שותפים בהרכבים פאונה פלאש והריינר טרובי טריו, בהם עסקו בתווך מוזיקלי שנע בין נו-ג'אז לדראם אנ' בייס, ואיכשהו קרה שכיום שניהם מוציאים מוזיקה שמתקשרת ישירות עם ליבה של סצינת ההאוס. בעוד פרומר הפיק אלבום שלם של עיבודי ג'אז לקלאסיקות דאנס, אפל הפך בשנה האחרונה לאחד המפיקים המצליחים וחוצי הקליקות בעולם ההאוס והטכנו, עם קטעים כ-"Dark Soldier" שמנוגנים על-ידי סצינת הסולפול האוס והטכנו כאחד. "אינר סול" הוא קטע חדש שלו מתוך אלבום מלא שיצא בקרוב.

גם טוד אוסבורן האמריקאי הוא מפיק רב-ז'אנרי (כולל ברייק-קור תחת השם Soundmurderer בריפלקס), וגם לו אלבום חדש, שבא להציג את כל הטוב בהאוס וטכנו האמריקאים של ימינו. הוא וחברים נוספים המשתייכים ללייבלים ספקטרל סאונד וגוסטלי אינטרנשיונל (של מת'יו דיר), משתתפים בפרויקט "Ghostly Swim" שנרקח עבור אתר האינטרנט ערוץ הקרטונז Adult Swim (השלוחה המבוגרת של קרטון נטוורק), ובו תמצאו גם כמה מאמני אלקטרוניקה מז'אנר ה"וונקי" שהוזכרו כאן בשבוע שעבר; משם גם לקוח הקטע האלקטרו-בולטימורי של מישנה שמופיע כאן. בנוסף לאוסבורן ומתי'ו דיר, תמצאו באוסף גם קטעים של פליינג לוטוס ו-Dabrye, שלחובבי האוס-טכנו מוכר בעיקר תחת השם James T Cotton.

Mathew Jonson – Real Dreams // Wagon Repair

Too Short – I Ain’t Trippin’ // Jive

Dam Funk – I Gots to be Done Wit’ U // Stones Throw

מפיק האוס-טכנו נוסף שלא חושש לתעות במחוזות מגוונים הוא הקנדי המגה-מוכשר מת'יו ג'ונסון, שמלבד הוצאתם של המנוני טכנו על ימין ועל שמאל, הוציא כבי-סייד של תקליט משנה שעברה את פנינת האלקטרו-פאנק הדאון-טמפואית הזו, "Real Dreams". עם הבס הקופצני שבו, "ריל דרימס" נשמע כמחווה לאלקטרו מוקדם נוסח אג'יפשיין לאבר (Egyptian Lover), שלו מניות רבות בסאונד ה"באונסי", שהפך לכה מזוהה עם ההיפ הופ של החוף המערבי. כוכב נוסף מימיה המוקדמים של סצינת החוף המערבי הוא הראפר טו שורט (לטענתו ממציא הביטוי "ביייאץ'". אני גם מכיר מישהו שנשבע שאח שלו המציא את המילה סבבה, או לפחות אחראי לתפוצתה הנוכחית), שעם חדירתם של הקראנק וההייפי לתוך המיינסטרים של ההיפ-הופ זוכה גם הוא פתאום להכרה רחבה משידע בעבר.

אם יש מישהו שעושה כבוד לסאונד המוקדם של האלקטרו-הופ זהו ללא ספק הלייבל Stones Throw של הדי ג'יי פינט-באטר-וולף (גם סטונז ת'רו שיתפו פעולה עם Adult Swim באוסף "Chrome Children" המעולה מלפני שנתיים). בקרוב יראה שם אור אלבומו המלא של Dam Funk, ויחד עם אלו של ברון זן וג'יימס פאנטס, ומה שניתן ללמוד מסטים של בעל הבית מהעת האחרונה, הם מצויים בעיצומה של מגמת חזרה למקורותיהם האיטייזים (מבלי לזנוח את חזיתות ההיפ הופ, הפאנק והג'אז שלהם).

Jose James – Park Bench People // Brownswood

Cody Chestnutt – Afrobama // Bright Moments

Fat Freddy’s Drop featuring Alice Russell – The Camel // Kartel

ולסיום: שלושה שירים ללא קשר מיוחד מלבד קירבתם לליבי. הראשון הוא של זמר ג'אז חדש בשכונה, ג'וזה ג'יימס, עם אחד השירים היפים מתוך אלבום שכולו שווה האזנה למי שמעניינים אותו דברים כאלו. השני, יקירי קודי צ'סטנאט, שאלבומו "The Headphone Masterpiece" הוא מהאהובים עליי בכל הזמנים, ולאחר שחשבתי שכבר לא אשמע ממנו שוב, מפתיע עם שיר קמפיין אפרו-ביטי, כולל מקהלת ילדים ונאום שתול בפנים, עבור המועמד הדמוקרטי ברק אובמה. ואחרונים חביבים, פאט פרדי'ס דרופ הניו-זילנדים, גם כן מההרכבים האהובים עליי, עם סינגל ראשון מתוך אלבום חדש שבדרך, בו משתתפת גם אליס ראסל, האהובה בזכות עצמה.

  • עוד באותו נושא:
  • דיים פאנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully