וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני הוליווד בחרו ב"רוק 30" והית' לדג'ר

עינב שיף

26.1.2009 / 5:17

הקומדיה המצליחה של טינה פיי זכתה בשלושה פרסים בטקס פרסי גילדת שחקני המסך שנערך הלילה. הית' לדג'ר קיבל עוד פסלון ומריל סטריפ הופתעה

"רוק 30" היא הזוכה הגדולה של ה-SAG ,פרסי גילדת שחקני המסך שנערך הלילה (17:00 שעון לוס אנג'לס) באל.איי. הקומדיה המצליחה של טינה פיי שיחזרה את הישג גלובוס הזהב שלה, כשכבשה את שלוש הקטגוריות בהן הייתה מועמדת, כולל פרס הסדרה הטובה ביותר, השחקן הטוב ביותר (אלק בולדווין) וכמובן, השחקנית הטובה ביותר לכוכבת וכותבת הסדרה, טינה פיי. זו השנה השנייה ברציפות שפיי ובולדווין זוכים בפרס.

"נער החידות ממומביי" של הבמאי דני בויל, שיחזר גם הוא את תהילת גלובוס הזהב, כשזכה בפרס האנסמבל הטוב ביותר לסרט. "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" של דיוויד פינצ'ר, בעל מספר המועמדויות הרב ביותר בטקס האוסקר, שוב נותר ללא פרס.

גם הית' לדג'ר המשיך את מסע הניצחון שלו שלאחר המוות, כשזכה בפרס "שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקיד הג'וקר בסרט "האביר האפל". עמיתו לסרט, השחקן הוותיק גארי אולדמן, קיבל את הפרס בשמו של לדג'ר ואמר בהתרגשות כי "הית' היה צעיר יוצא מן הכלל עם כישרון יוצא מן הכלל. זה נפלא שהכרתם בכך והענקתם לו את הפרס הזה, אני מודה לכם בשם משפחתו של הית' ובשם משפחת 'האביר האפל' ". במסגרת החזרה על בחירותיהם של תא הכתבים הזרים של גלובוס הזהב, גם"הגברים של מחוז מדיסון" (סדרת הדרמה הטובה ביותר) וגם לורה ליני ופול ג'יאמטי, כוכבי המיני-סדרה "ג'ון אדאמס", זכו בפרס היוקרתי.

לעומת זאת, שון פן ומריל סטריפ הפתיעו את מיקי רורק וקייט ווינסלט, ההימורים הכמעט בטוחים בקטגוריות השחקנים המובילים בקולנוע. פן זכה על תפקידו בסרט "מילק" וסטריפ זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "ספק" והפתיעה את הקהל בהתרגשות רבה כשאמרה, "ועוד אמרו שלא אכפת לי יותר מפרסים". ווינסלט הסתפקה בפרס "שחקנית המשנה הטובה ביותר", על תפקידה בסרט "נער הקריאה".

השחקנית הוותיקה סאלי פילד זכתה לראשונה בפרס על תפקידה בדרמה "אחים ואחיות" לאחר שש מועמדויות ב-SAG ללא ניצחון. בקטגוריה הגברית המקבילה, זכה יו לורי בכבוד, זו השנה השנייה ברציפות, על "האוס".

פרס מפעל החיים הוענק לשחקן ג'יימס ארל ג'ונס בן ה-78, הידוע כקול של דארת וווידר במלחמת הכוכבים, ששיחק בקלאסיקות כגון "התקווה הלבנה הגדולה" (עליו היה מועמד לאוסקר) ו"ד"ר סטריינג'לאב". בנאום קצר אך מרגש ציטט ג'ונס את הפסוק העוסק בבריאת האדם מספר בראשית ואמר כי אינו רוצה להשוות בין מעשה המשחק לבריאת האדם "אך מרגע שנבחרנו, עלינו להפיח חיים בדמות". בנוסף, הצדיע ג'ונס לפול ניומן המנוח ואמר "פול ניומן, מישהו כאן למטה אהב אותך".

למי שפספס את הטקס, הוא ישודר בשידור חוזר בערוץ E! הערב (שני) ב- 21:35 (שידור ערוך). או בשישי ב- 17:25 (שידור ערוך ומתורגם).

רשימת הזוכים המלאה בקולנוע

אנסמבל השחקנים הטוב ביותר: "נער החידות ממומביי"

השחקן הטוב ביותר: שון פן - "מילק"

השחקנית הטובה ביותר: מריל סטריפ - "ספק"

שחקן המשנה הטוב ביותר: הית' לדג'ר – "האביר האפל"

שחקנית המשנה הטובה ביותר: קייט ווינסלט - "נער הקריאה"

צוות הפעלולנים הטוב ביותר: "האביר האפל"

רשימות הזוכים בטלוויזיה

האנסמבל הטוב ביותר בסדרה קומית: "רוק 30"

האנסמבל הטוב ביותר בסדרת דרמה: "הגברים של מחוז מדיסון"

השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית: טינה פיי, "רוק 30"

השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית: אלק בולדווין, "רוק 30"

השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה : יו לורי – "האוס"

השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה: סאלי פילד - "אחים ואחיות"

השחקן הטוב ביותר בסרט טלוויזיה/מיני סדרה: פול ג'יאמטי – "ג'ון אדאמס"

השחקנית הטובה ביותר בסרט טלוויזיה/מיני סדרה: לורה ליני – "ג'ון אדאמס"

צוות הפעלולנים הטוב ביותר: "גיבורים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בצל השביתה

טקס פרסי גילדת שחקני המסך (SAG) המתקיים זו הפעם ה-15, משקף את בחירתו של איגוד השחקנים העצמתי (שלמעשה ללא חברות בו, קשה מאוד להשתתף בסרט בהוליווד), כשאת הבחירה עצמה מבצעים 12,000 חברים בארגון הנבחרים באקראי (מתוך 120 אלף החברים הקיימים). השנה שימשה רשימת המועמדים בטקס כ"מנבאי" המועמדים לטקס האוסקר, כש- 18 מתוך 19 המתמודדים על הפרסים השונים בקטגורית השחקנים, נבחרו גם כמועמדים סופיים לפרס האוסקר. הטקס השנה מתקיים בצל איומי השביתה של גילדת השחקנים, אשר כרגע פועלים ללא חוזה מסודר אל מול האולפנים מזה שבעה חודשים.

גילדת השחקנים הוקמה ב- 1933 והיא מייצגת את השחקנים החברים בה בתעשיות הוליווד השונות, לרבות קולנוע, טלוויזיה, אינטרנט ובכל פורמט מדיה קיים. נשיא הגילדה הוא אלן רוזנברג וראש צוות המשא ומתן מטעם הגילדה הוא דאג אלן ומעמדם של השניים התערער לאחרונה בשל מחלוקת על תמיכתם האגרסיבית ביציאה לשביתה מול האולפנים, לעומת התומכים הרבים בהגעה להסדר פשרה, נוכח המשבר הכלכלי התוקף את ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully