וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ואלס עם באשיר" לקח גם את פרס הכותבים

עינב שיף

8.2.2009 / 6:44

ארי פולמן כבש גם את גילדת הכותבים של אמריקה, שהעניקה לו את פרס התסריט הדוקומנטרי הטוב ביותר על "ואלס עם באשיר". "בטיפול" היא הסדרה החדשה הטובה ביותר

"ואלס עם באשיר" זכה הלילה בפרס התסריט הטוב ביותר לסרט דוקומנטרי, בטקס פרסי גילדת הכותבים שהתקיים הלילה במקביל בלוס אנג'לס ובניו-יורק. במאי וכותב הסרט, ארי פולמן, גבר על כותבי הסרטים " Boogie Man: The Lee Atwater Story" (סטפן פורבס ונולנד ווקר), "Chicago 10" (ברט מורגן), "Fuel" (ג'ון אוהרה) ו"Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson" (אלכס גיבני, בהתבסס על כתביו של הסופר המנוח האנטר ס.תומפסון).

זהו פרס שלישי לפולמן וסרטו, רק בשבוע הנוכחי, לאחר שבשבת שעברה זכה בפרס "הבמאי הטוב ביותר" בטקס פרסי גילדת הבמאים ובאמצע השבוע זכה "ואלס עם באשיר" בפרס "הסרט הזר הטוב ביותר" בטקס פרסי מבקרי הקולנוע של לונדון. הערב יתמודד "ואלס" על פרסי "הסרט הזר הטוב ביותר" ו"סרט האנימציה הטוב ביותר" בטקס פרסי האוסקר הבריטי וב- 22 בפברואר יתמודד "ואלס" על הזכות להיות הסרט הישראלי הראשון שזוכה בפרס האוסקר, שם יתמודד בקטגורית "הסרט הזר הטוב ביותר".

חדשות טובות גם לאנשי "בטיפול" הישראליים, במיוחד ליוצר, חגי לוי. הסדרה בגרסה האמריקנית זכתה בפרס הסדרה החדשה הטובה ביותר.

בקטגוריות אחרות בטקס, בלטה שוב עליונותו של "נער החידות ממומביי", שזכה בפרס התסריט המעובד הטוב ביותר. סיימון ביופוי, שעיבד את סיפורו של ויקאס סווארופ, זכה לכבוד בהתאם לפרגון הרב שהסרט מקבל בעונת הפרסים הנוכחית. דאסטין לאנס בלאק זכה בפרס התסריט המקורי על התסריט של "מילק" בבימויו של גאס ואן סנט.

בקטגוריות הטלוויזיה זכתה "רוק 30" בפרס התסריט לסדרה קומית ולפרק בסדרה קומית. "הגברים של שדרות מדיסון" זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר, "משפחת סימפסון" בפרס הפרק בסדרת אנימציה ו"סאטרדיי נייט לייב" בפרס תוכנית הבידור.

שנה לאחר השביתה

טקס פרסי גילדת הכותבים של אמריקה התקיים הלילה בפעם ה- 61. הפרס, בעל אחוזי ניבוי גבוהים לקטגוריות התסריט באוסקר, מוענק לכותבים הטובים ביותר בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה והרדיו, אשר מיוצגים על ידי הגילדה המחולקת לשניים – גילדת הכותבים של אמריקה במערב והגילדה המקבילה לה במזרח.

בשנה שעברה התאחדו שני הסניפים לשביתה בת שלושה חודשים כנגד אולפני הוליווד לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכם חדש ביניהם בשל מחלוקת בנוגע לתמלוגים מסרטי DVD ותמלוגים משימוש בעבודתם בפלטפורמות "ניו-מדיה" (אינטרנט, סלולר וכו'). השביתה ארכה שלושה חודשים והביאה לפגיעה קשה בתעשייה ההוליוודית, בעיקר בתוכניות האירוח ובסדרות הטלוויזיה שנאלצו לצאת לפגרה או לפעול במתכונת מצומצמת. רק לאחר כ- 100 ימי שביתה הושג הסכם בין הכותבים לאולפנים ולמעלה מ- 12,000 התסריטאים השובתים שבו לעבודתם. למרות זאת, ב- 19 בנובמבר הודיע הסניף המערבי של הגילדה כי האולפנים ורשתות השידור לא עומדות בתנאי ההסכם והגיש בקשה להליך בוררות בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully