וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספיר, החגיגה נמשכת

עינב שיף

29.7.2009 / 12:14

מפעל הפיס טוען כי מתנהלות שיחות עם הסופרים, אבל אמנון דנקנר חושב שהם חצופים, איריס לעאל לא יודעת מה רוצים ממנה ויש אפילו מצב לבג"צ. פרס ספיר, נמוך מזה לא יכול להיות

בעוד ההדים לדבריו הקשים של אלון חילו נגד קרן ספיר של מפעל הפיס ממשיכים להדהד בעולם הספרות, מסתבר שגם הסופרים האחרים שהיו מועמדים לפרס עדיין לא שבעי נחת מהתנהלות הנהלת הפרס. מבדיקת וואלה! תרבות עולה, כי למרות שמונו שני נציגי המפעל לדון עם הסופרים או מי מאנשיהם לצורך פשרה, נראה כי לא נעשה דבר בנידון, לפחות לא לדעתם של 4 מ-5 המועמדים. "לא יצרו איתי קשר ועד כמה שידוע לי – אף אחד לא יצר עם מישהו שקשור אליי קשר", סיפרה לוואלה! תרבות נורית גרץ, מועמדת לפרס על ספרה "על דעת עצמו". "הייתי כבר רוצה להיות מאחורי זה".

"איתי גם לא נוצר קשר והאמת – זה מתחיל להיות לא בסדר", אומר אמנון דנקנר. "למפעל הפיס אין הרבה במה להתגאות עד עכשיו ואני חושב שהגיע הזמן שהם יתחילו לקחת את עצמם בידיים וינהלו איתנו שיחות ומגעים כדי לגמור את העניין. בשביל מה זה היה צריך להגיע לאיומי תביעה? אני חושב שאפשר להגיע לפיתרון, אבל בשביל זה צריך להיפגש. זה ששני האנשים האלו לא מצאו זמן להיפגש איתי, אני מניח שגם אם האחרים לא נפגשו, זה לא טוב. הגיע הזמן לגמור עם זה כבר"

שני סופרים שהביעו את דעתם כבר אתמול היו אלון חילו כמובן, שלא ממשיך לחכות לפשרה והודיע כי יפנה לבית המשפט ואיריס לעאל, מחברת "אש בבית" שהודיעה כי אם לא יגיעו לפשרה, תתבע גם היא את מפעל הפיס. "אין ספק שמפעל הפיס גורר את הנושא וממשיך ועושה את העוול שעשה לנו מלכתחילה", אמרה לעאל, שגיחכה למשמע דברי מפעל הפיס אמש כי
מתקיימת 'התדיינות עם נציגיהם של חמשת הסופרים'. "העוול רק הולך ומחמיר עם הזמן שעובר", היא אומרת. "המגמה שלהם לא ברורה, איתי הם לא דיברו ואני חושבת שההתנהגות שלהם היא ממש תמוהה. אולי הם בונים על זה שהתקשורת תתעייף. אני חושבת שהעלבון שלנו רק הולך ומתעצם".

הם אומרים שהם מדברים איתכם.

"הפיס אומר שיש משא ומתן? עם מי לדעתם הם מדברים?"

במפעל הפיס אומרים כי התנהלותם נעשית מול עורך הדין מיבי מוזר, שניתן לו ייפוי כוח לייצג את אלון חילו, רונית מטלון, נורית גרץ ואיריס לעאל. המגעים מול אמנון דנקנר נעשים ישירות מולו, על פי בקשתו וממפעל הפיס נמסר כי " דנקנר כבר שוחח עם היועץ המשפטי של מפעל הפיס. בנוסף, מתוכננות להתקיים פגישות על מנת להגיע לסיום הפרשה מהר ככל האפשר".

"זו חוצפה", אומר לוואלה! תרבות בתגובה אמנון דנקנר. "שוחחתי עם היועץ המשפטי שלהם לקבוע פגישה עם עמוס ספיר ויצחק אלרון שלהם, זה הכל, זו השיחה שהתקיימה בינינו. שאלתי אותו למה לא נפגשו איתי עדיין, הוא אמר שיפגישו בינינו. מה, הם מתעקשים להמשיך להתנהג כמו אנשים לא רציניים? לא ניהלו איתי שום שיחה עניינית. זה ממש האחים מרקס פוגש את פולישוק". כמו כן טוען דנקנר, כי נאמר לו שיצחק אלרום ועמוס ספיר הם לא האנשים המטפלים בנושא מטעם מפעל הפיס. מפעל הפיס הגיב לדבריו של דנקנר ואמר כי הם דבקים בתגובתם הראשונה.

"מפעל הפיס מנהל איתי משא ומתן", מאשר מצד שני עו"ד מוזר. "מאחר שמה שלא נאמר ואיך שלא נאמר הסופרים לא עשו שום דבר אסור. הפגם נמצא תמיד במפעל הפיס ובדרך בה הוא פעל. גם אם הם טוענים שהדירקטוריון לא אישר את מינוי השופטים, הפגם הוא בהם ולא בשופטים ולא בסופרים. לא יוכל להיות שהם גם עשו את המעשה הפגום וגם הם מחליטים שהם מבטלים את ההחלטה של השופטים".

הסופרים טוענים שהם אינם מעודכנים בנושא כלל.

מוזר: "הם לא יכולים להיות מעודכנים, כי שום דבר לא התגבש. אם תתגבש הצעה שתיראה סבירה, הם יראו ויצטרכו להחליט. אלון החליט, שאם לא תתגבש תוצאה סבירה, הוא מגיש תביעה".

האם לדעתך מפעל הפיס עושה מאמצים לסיום הנושא?

מוזר: "עדיין לא ראיתי שום דבר ממשי ממפעל הפיס. עדיין אין שום דבר ממשי. אני יכול להגיד שנכון לרגע זה, כל המוסד שקוראים לו "פרס ספיר" – הם הצליחו לפגוע בו בצורה משמעותית, על ידי ההחלטה והביטול".

אתם שוקלים גם פנייה לבג"צ?

מוזר: "אנחנו כל שוקלים כל מהלך משפטי שמתקבל על דעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully