וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה עשן, מעט אש

עינב שיף

26.8.2009 / 19:58

ארגון כבאי ישראל ממשיך לאיים על קיומם של מופעי תרבות, אבל המפיקים ממש לא מוטרדים. ארגון הכבאים בתגובה: "אם אירוע מתקיים, לא מדובר בכישלון המאבק"

ארגון כבאי ישראל ממשיך לאיים בהשבתת אירועי תרבות בעקבות החרפת המאבק לשיפור תנאי ההעסקה מול משרד האוצר. הפעם הודיו בארגון כי הופעתו מחר (ה') של עמיר בניון בבריכת הסולטן בירושלים עומדת בסכנה, כיוון ששירותי הכיבוי לא יגיעו למקום.

אלא שזהו אותו איום שעמד בסוף השבוע שעבר לפני פתיחת פסטיבל הג'אז באילת, כמו גם לפני משחק הכדורגל בין מכבי חיפה לרד בול זלצבורג, אתמול בחיפה. הפקת המופע של עמיר בניון מסרה היום לוואלה! תרבות כי המופע לא באמת עומד בפני סכנה. וגם בהפקות המופעים של מדונה ולאונרד כהן לא נשמעים מוטרדים.

"לא חרטנו על דגל המאבק שלנו את המאבק בתרבות במדינת ישראל ושוחרי התרבות", מסביר רשף בועז רקיע, דובר ארגון הכבאים. "אנחנו לא רוצים לסגור אירועי תרבות. מה שקורה הוא שבמצב הנוכחי, אחרי החרפת המאבק בתחילת השבוע, לא נאבטח אירועים כאלו. אם אירוע מתקיים, לא מדובר בכישלון המאבק".

אז מדוע האיומים האלו?

"כגוף היחיד בישראל האמון על כיבוי אש, קיום אירוע בלעדינו בניגוד לחוק, הוא דבר מסוכן שמזלזל בחיי אדם. היועצים המשפטיים שלנו גם בודקים את הנושא וכיצד אפשר להתמודד איתו. המקרים האלו מדהימים אותנו, שמפיקים או רשויות מקומיות לוקחים אחריות על קיום אירועים כאלו".

"הם ממש מצחיקים", אומר גורם המעורב בהפקת המופע של עמיר בניון. "הם רצים לתקשורת מבלי להודיע להפקה שהם לא מתכוונים להגיע. הרי יש להם חוזה חתום עם המקומות האלו, שמצוידים ברשיונות כחוק. המופעים האלו אף פעם לא עמדו בסכנת ביטול".

"זה בפירוש לא נכון", עונה רקיע לדברים. "בקשר שהיה לי מספר פעמים עם החברה בירושלים, הם הודיעו חד משמעית למטה המאבק שמפיקי האירוע עודכנו. זה בדיוק התפקיד שלנו – להודיע. אם מישהו לוקח אחריות על הכתפיים שלנו. זו לא חוכמה גדולה לבוא אחרי האסון להגיד את זה".

בארגון הכבאים מפנים זעם כלפי המשטרה שאפשרה לאירועים להתקיים ללא מכבי האש. לטענת גורם בארגון תיעשה פנייה חריפה לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שימחה על טיפול המשטרה בנושא. "אנחנו נפעל באמצעים משפטיים ואחרים כדי לוודא שלא יתקיימו אירועים ללא כבאים שמסכנים את הציבור ומתקיימים בניגוד לחוק", מזהירים במטה המאבק. לעת עתה המופע של בניון בבריכת הסולטן צפוי להתקיים כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully