וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 76

אמיר אגוזי

7.1.2010 / 14:15

הקאסט השבועי של אמיר אגוזי מזכיר לכם את האש החיה של תרבות המועדונים בארץ, שאף עירייה לא תוכל לכבות. תצביעו באזניים

לא נותר הרבה מה להוסיף על כל מה שכבר נאמר סביב התנהלותה של משטרת ישראל בתקופה האחרונה: סגירה אגרסיבית של מסיבת רחוב בחיפה לפני כחודש וההתנכלות למקומות בילוי רבים בתל-אביב ומחוצה לה, שבאה לידי ביטוי חסר פרופורציה ומתוקשר בליל הסילבסטר – זה מרגיש כמגמה והתנכלות. כי אם היו רוצים לטפל בליקויים כאלה ואחרים לגופו של עניין, ניתן היה גם לעשות זאת אחרת וללא רהב.

לצערי התנהלות זו מוכרת לי מקרוב, וגם כשמקומות עושים כל שביכולתם כדי לעמוד בדרישות המוצבות בפניהם (לגבי חלקן בכלל לא ברור אם הן כבר מעוגנות בחוק כלשהו), המשטרה מפגינה שילוב מתסכל של סחבת, אטימות וזלזול, שלא לומר מדיפה ריח רע של שיקולים זרים.

קטע הפתיחה שלנו השבוע - "Living for the Night" של אנדרגראונד רזיסטנס מ-91' - מוקדש לכל אנשי הענף הדק הזה - בעלי המקומות, עובדיהם והקהל – שמטולטל כעת עד לכדי סכנת שבירה. רק לפני כחודש הזכיר לנו סול וויליאמס שכאשר ישראל מוזכרת בחדשות בעולם, מדובר תמיד בחדשות רעות. אך דווקא במוזיקה וחיי לילה יש לנו הישגים כאילו היינו גדולים ממידותינו האמיתיות. ללא תמיכה ומימון ממסדיים, מתקיימת כאן סצנה פורחת ומגוונת למדי – של מוזיקה, תרבות, בילויים ושמחת חיים – שגם אם היא דלת אמצעים ולא מושלמת, הפכה את תל-אביב לשם דבר בעולם. יעידו על כך מאות כתבות שהתפרסמו אודותיה בתקשורת העולמית, חלקם מאת עיתונאים שהגיעו לכאן במימון משרדי ממשלה ועיריית תל-אביב. מה בדיוק אפשר לעשות וכמה יעיל זה יהיה, קשה לומר כרגע. אבל הרשת מלאה בימים אלו במגוון התארגנויות סביב העניין, וכנראה שזה הזמן להביע את קולנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

Underground Resistance ft Yolanda – Living for the Night // Underground Resistance

Wbeeza – A116 // Third Ear // 5:00

Mugwump – Everything Remains // R&S // 9:00

Dan Black – Symphonies (Hot City remix) // Universal // 13:20

Guillaume & the Coutu Dumonts – Raw // Musique Risque // 16:50

Legowelt – Day Sailor // Open Concept // 21:00

Jason Fine ft Lee Anderson – Broken Home // Kontra // 25:40

Deadboy – Heartbroken // Well Rounded // 29:10

Four Tet – Love Cry (Joy Orbison remix) // Domino // 33:00

Darkstar – Aidy’s Girl a Computer // Hyperdub // 37:10

Instra:mental – Forbidden // Apple Pips // 40:30

Headhunter – Prototype (Modeselektor remix) // Tempa // 44:00

Millie & Andrea – Ever Since You Came Down // Daphne // 47:40

Emika – Drop the Other (Scuba remix) // Ninja Tune // 51:10

Guido ft Chakra – Beautiful Complication // Punch Drunk // 55:15

Aardvarck – 2 // Bloom // 58:50

Charlotte Gainsbourgh – Heaven Can Wait (Nosaj Thing remix) // Because // 60:05

במיקס השבוע תמצאו ערבוביה של האוס, טכנו, אלקטרו, דאבסטפ וכמה שביניהם – מוזיקת מועדונים בגוון עמוק, על הגבול שבין אופוריה למלנכוליה. חלק מהשירים הם שאריות מסיכומי 2009 שלנו, כמו מפגש הדאבסטפ-אר'נ'בי של גוידו ("Beautiful Complication"), או "Aidy’s Girl a Computer" של דארקסטאר, אחד ההרכבים המעניינים באלקטרוניקה של ימינו, שהוציא בינתיים בקושי חמישה קטעים רשמיים: סינגל בכורה שכבר נכלל ברשימת 500 שירי העשור של פיצ'פורק ("Need You"), וקאבר ל"Videotape" של רדיוהד (ואחד עתידי להיומן ליג), שמצביעים על עולם עשיר ומורכב מהמקובל בז'אנר הדאבסטפ שממנו צמחו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהלך בשבילים בין-ז'אנריים. ג'וי אורביסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדומה לדארקסטאר, גם המפיק הצעיר ג'וי אורביסון מהלך בשבילים בין-ז'אנריים שטרם מופו. קטע הבכורה האפי שלו, "Hyph Mngo", נבחר לטראק השנה באינספור בלוגים ואתרי מוזיקה מובילים כ-Fact ו-Resident Advisor (שנחשב למעוז מבוצר למדי של האוס וטכנו), ובמיקס השבוע תוכלו לשמוע את הרמיקס הנהדר שלו ל"Love Cry" של פור טט (הנהדר גם בגרסתו המקורית), שהוא מרשים לא פחות מאותו סינגל בכורה מדובר, גם אם בדרך צנועה יותר.

מוקדם יותר במיקס תמצאו את ג'ייסון פיין הצעיר עם קטע אלקטרו בעל ניחוח קלאסי וחדיש גם יחד (זה עם המלודיה ה"שורקת"); לא מאוד רחוק מזה של המפיק הפורה והמוערך Legowelt שממש לפניו, שהשבוע נודע כי יופיע ב-21.1 בתל-אביב ו-23.1 בירושלים; הרכב הדראם'נ'בייס Instra:mental, שגם הופיע במהדורה הקודמת, נמצא כעת בעיצומו של רצף יצירתי ללא רבב, שכולל קטעים על כל הטווח שבין דאונטמפו, טכנו ודאבסטפ; ונסיים עם הרמיקס של Nosaj Thing לשרלוט גינסבורג, שחותם את המיקס באווירת בונוס טראק עד למפגשנו הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצא בעיצומו של רצף יצירתי. ההרכב Instra:mental/מערכת וואלה!, צילום מסך

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully