וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני "The Ghost Writer" עומדים מאחורי פולנסקי

עינב שיף

12.2.2010 / 20:55

פירס ברוסנן ויואן מקגרגור הגיעו לפסטיבל ברלין להקרנה החגיגית לסרטו החדש של הבמאי העצור ותקפו את רשויות שוויץ: "למה דווקא עכשיו?", תהה כוכב סרט, פירס ברוסנן

פסטיבל ברלין נכנס הערב (שישי) להילוך גבוה, עם הקרנת הבכורה העולמית ל-"The Ghost Writer", סרטו החדש של הבמאי רומן פולנסקי. הבמאי בן ה-76 נמצא כרגע במעצר בית בשוויץ, לאחר שנעצר בחודש ספטמבר האחרון.

עם זאת, תהליך עריכת הסרט הסתיים בזמן והוא הגיע, כצפוי, לתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין. עם זאת, פולנסקי כמובן שלא יכול היה להגיע וכך נקלע צוות הסרט, מהשחקנים הראשיים פירס ברוסנן ויואן מקגרגור ועד הסופר שעל יצירתו מבוסס הספר רוברט האריס, נדרשו להתמודד עם הסיטואציה המוזרה.

פירס ברוסנן. AP, AP
איך מציגים סרט בלי הבמאי? פירס ברוסנן, הערב בפסטיבל ברלין/AP, AP

במסיבת העיתונאים שנערכה לפני ההקרנה, נדרש צוות הסרט לנושא ולא חסך בביקורת. "אני לא מבין למה לעצור אותו דווקא עכשיו?", אמר ברוסנן. "הוא אבא, אני אבא. ליבי יוצא למשפחתו ואני מקווה שהעניין הזה יסתיים בקרוב. זה מקרה מורכב מאד".

"עבורי, זה פשוט חבל שהוא לא כאן להקרנת הבכורה", אמר מקגרגור. "אני יכול להגיד שהוא אחראי לאופן בו אני משחק בסרט הזה, דבר שלא יכולתי לומר בעבר. "הוא ממש ביים את הדמות שאני משחק בה וזה דבר לא רגיל בכלל. הוא כמו אמא - באופן מעצבן, הוא תמיד צודק".

יואן מקרגור, רוברט האריס. AP
ברוסנן ורוברט האריס, במסיבת העיתונאים/AP

והיה גם סרט לדבר עליו. "The Ghost Writer" מבוסס על הספר "סופר צללים" של רוברט האריס, העוסק בסופר (מקגרגור) הנשכר כדי לחבר את זיכרונותיו של ראש ממשלת אנגליה לשעבר (ברוסנן). כאשר ראש הממשלה מואשם בפשעי מלחמה, מגלה הסופר כי הראשון שיקר בנוגע לנושאים רבים בעברו ויוצא לחיפוש אחר האמת.

הסרט מרמז באופן די בולט למעורבותו של טוני בלייר, ראש ממשלת אנגליה לשעבר בזמן הפלישה האמריקאית לעיראק. עם זאת, ברוסנן אמר כי פולנסקי הבהיר לו שאינו משחק את דמותו של בלייר.

האריס, לעומת זאת, תקף בחריפות את הממשל האנגלי באותם ימים. "הראיות מראות שבוש, צ'ייני ופאוול אמרו לשרים בריטים שאין צורך שבריטניה תיכנס למלחמה הזו", אמר האריס. "אני חושב שההיסטוריה כבר גזרה את דין הלגיטימיות והחוקיות של המלחמה הזו".

מתוך הסרט The ghost writer. imdb
האם זה הסיפור של טוני בלייר? ברוסנן ומקגרגור ב-"The Ghost Writer"/imdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully