וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת רוצה שתבואו ללמוד אמנות בירושלים

אייל דץ

19.2.2010 / 10:00

ראש העיר הכריז על פתיחתו של פרויקט "אמנות לומדים בירושלים", שמטרתו למשוך צעירים לבוא וללמוד אמנות בבירה. בתוכנית: יום פתוח לכל בתי הספר, מופעים ושלל פעילויות

תחת הכותרת "אמנות לומדים בירושלים", הכריז השבוע ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, על פתיחתו של הפרויקט אשר מטרתו למשוך צעירים לבוא וללמוד אמנות בעיר הבירה.

הפרויקט ייפתח ב-3 למרץ. ישתתפו בו מוסדות הלימוד הגבוהים לאמנות בירושלים, ובהם בצלאל, מכללת הדסה, בית הספר לתיאטרון חזותי, בית הספר לקולנוע מעלה, בית הספר לקולנוע סם שפיגל, האקדמיה למוזיקה ולמחול, ניסן נתיב, מוסררה ומכללת אמונה.

במסגרת הפרויקט, המתקיים זו השנה השלישית, ייערך יום פתוח בכל אחד מהמוסדות המשתתפים כאשר המטרה היא שהמבקרים יוכלו להסתובב בין בתי הספר השונים ולבחון את אפשרויות הלימוד שעומדות בפניהם. בנוסף, יפעיל כל אחד מבתי הספר פעילויות ומופעים מרכזיים.

בבצלאל, לדוגמא, יתקיים אירוע עיצוב כיסאות זוגיים כאשר הבאים ליום הפתוח יוכלו לעצב כסא שיוצג בתערוכה עצמה. הסטודיו למשחק של ניסן נתיב יקיים אירוע השקה של החלל החדש שלו בבית אלישבע. בבית הספר לקולנוע מעלה תתקיים הקרנת סרטים ביניהם הסרט "ואהבת" – סרט העוסק בהומוסקסואליות בחברה הדתית. ובסם שפיגל יתקיים סט צילומים של סרט רומנטי בהשתתפות הבאים ליום הפתוח כניצבים.

"משהו טוב קורה בירושלים"

מאלישבע מזי"א, מנכ"ל עמותת "רוח חדשה", השותפה לפרויקט, נמסר כי "בשנים האחרונות קורה משהו טוב בסצנת האמנות הצעירה בעיר. אחרי כמה שנים של פעילות מאומצת לחיזוק אוכלוסיית האמנים הצעירים, אנו עדים לשינויים ולפריצות אמנותיות ברחבי ירושלים".

"רואים את זה במרכז העיר, בפתיחתם של מתחמי אמנות חדשים, ובאירועים שונים", אמרה מזי"א. "מעבר לכך, עכשיו רואים את זה גם בהתגייסות של בתי הספר הגבוהים לאמנות לטובת היום הפתוח המשולב, אשר מיועד לשווק את ירושלים כחבילה אחת אטרקטיבית לצעירים שרוצים ללמוד אמנות".

על פי הנתונים של עיריית ירושלים, נכון לשנת הלימודים אשר החלה בחודש אוקטובר 2009 לומדים במוסדות הלימוד הגבוהים לאמנות בעיר כ-3,500 סטודנטים. הם מהווים כמחצית מכלל הסטודנטים לאמנות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully