וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמני ירושלים נגד ראש העיר ברקת

עינב שיף

24.1.2010 / 14:50

בעקבות שינוי הייעוד של הבניין ברחוב כורש 14 בעיר, שמשמש כחלל אמנות, יערכו אמני המקום הפגנה, אליה יצטרף גם סגן ראש העיר פפה אללו: "אני מבקש לעצור כל ניסיון לעשות שינוי במקום"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת זכה בבחירות האחרונות לתמיכתו של הציבור החילוני בעיר גם בשל הבטחותיו לקדם נושאי תרבות ואמנות. אלא שכעת, לראשונה מאז נבחר, יוצאים אמנים ירושלמים בגלוי נגד ברקת בשל החלטתו להוציא את חללי האמנות שברחוב כורש 14 בעיר מידי האמנים שמשתמשים בהם כסדנאות עבודה. לטענת האמנים, שינוי הייעוד של הבניין נעשה בניגוד להחלטת עירייה שהעביר סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות, פפה אללו. אללו עצמו שלח מכתב לברקת, בו הוא קובל על שינוי הייעוד ומוחה על הפצת שמועה לפיה הוא האשם בשינוי בעקבות עסקה עם גורמים חרדים.

"הגיעו הודעות לתקשורת שאני מעורב בהחלטה להעביר את המבנה לגורם אחר", כתב אללו לברקת. "לא רק שאין שום עסקה איתי, אלא שאני מגנה כל עסקה שמנסה לשנות את הייעוד המאושר של המבנה. אני מבקש לעצור כל ניסיון לעשות שינוי במקום שלא לצורך אמנים צעירים. לזה העיר זקוקה ולזה התחייבנו".

"בהתחלה מסרו לנו בטלפון בדרך עקלקלה שהבניין נמסר על ידי אללו לחינוך החרדי", אמרה לוואלה! תרבות יוזמת פרויקט כורש, ורד חדד, שהקימה במקום את חללי האמנות שהיו אמורים לעבור שיפוץ. "מבדיקות שעשינו התברר שהם בכלל לא הועברו לחרדים ושפפה אללו לא מעורב בזה. לא רק שנצטרך להתפנות מהבניין בעקבות ההחלטה, אלא שנצטרך למסור בחזרה תרומות שהשגנו – ספריות, חומרי גלם ושולחנות שנתרמו במיוחד לפרויקט. גם התחלנו פרויקט עם החברה להגנת הטבע שעוסק בבניין אקולוגי והאמת – אם זה לא ייעשה שם [בבניין ברחוב כורש – ע.ש.], אני ארגיש לא טוב עם הפרויקט הזה ולא בטוח שהוא יימשך".

לאור ההתפתחויות, יזמה חדד הפגנת תמיכה בפרויקט כורש ונגד ברקת, שתתקיים ביום רביעי הקרוב. אל ההפגנה יצטרפו אללו ועימו גם אורי עמדי, מנהל המינהל הקהילתי במרכז לב העיר, ואלי לוי, יושב ראש ועד בעלי העסקים בעיר. "התנהלות הדברים מעלה תהיות על הדרך בה מתקבלות החלטות בעיריית ירושלים", נכתב בהזמנה להפגנה, עליה חתום גם אללו – שהוא, כאמור, סגן ראש העיר.

בתגובה לפנייתה של וואלה! תרבות, מסרה עיריית ירושלים כי היא "רואה חשיבות רבה בפיתוח מתחמי אמנות ויצירה לאמנים בעיר ופועלת לאיתור מתחמים חדשים. בימים אלו נעשית עבודת מטה במסגרתה יוחלט האם המקום [הבניין ברחוב כורש 14 – ע.ש.] ישופץ ויושמש לשימוש אמנים צעירים". בתגובתה, לא אישרה העירייה ולא הכחישה את שינוי הייעוד של המבנה.

  • עוד באותו נושא:
  • ורד חדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully