וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס האוסקר הבריטי: הלילה של "מטען הכאב"

אייל דץ

21.2.2010 / 23:03

סרטה של קת'רין ביגלו זכה בפרס הסרט הטוב ביותר וחמישה פרסים נוספים, רק שני פרסים ל"אווטאר". "מחוץ למים" הוא הסרט הבריטי הטוב ביותר

"מטען הכאב" סרטה של הבמאית קת'רין ביגלו הוא המנצח הגדול של טקס הבאפט"א (האקדמיה הבריטית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה) המכונה גם "האוסקר הבריטי". סרטה של ביגלו אודות יחידת מפרקי הפצצות של צבא ארה"ב בעירק זכה בלא פחות מ-6 פרסים - פרס הסרט הטוב ביותר, הבימוי הטוב ביותר לביגלו, העריכה, הצילום, התסריט המקורי והסאונד הטוב ביותר.

"אווטאר", שנחשב עד לפני חודשיים כמועמד מוביל לזכייה ברוב טקסי הפרסים, הסתפק בשני פרסים בלבד שגם הם נחשבים שוליים - פרס האפקטים ופרס עיצוב ההפקה. הסרט "מחוץ למים" זכה בפרס היוקרתי לסרט הבריטי הטוב ביותר.

מלבד היוקרה מהווה הזכייה את אחד המדדים המדויקים החוזים את הזוכים בטקס האוסקר, כלומר מדובר בחדשות טובות עבור ביגלו וחדשות פחות טובות עבור בעלה לשעבר ג'יימס קמרון, המתמודד מולה על פרס הבימוי ופרס הסרט הטוב ביותר בטקס שיתקיים ב-7 למרץ.

בפרס הסרט הזר הטוב ביותר זכה הסרט הצרפתי "נביא", שמתחרה מול "עג'מי " בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר. "נביא" גבר על "סרט לבן" הגרמני של מיכאל האנקה (שגם מתמודד מול "עג'מי" באוסקר), "חיבוקים שבורים" של אלמודובר, "קוקו לפני שאנל" של אן פונטיין ו"Let The Right One In" של תומאס אלפרדסון.

בפרס השחקן הטוב ביותר זכה באופן מפתיע קולין פירת' ("סינגל מן") שגבר על מי שנחשב למועמד המוביל, ג'ף ברידג'ס ("Crazy Heart") בפרס השחקנית זכתה התגלית הצעירה קרי מוליגן על תפקידה בסרט הבריטי "לחנך את ג'ני". יש לציין כי סנדרה בולוק, הפייבוריטית לזכייה בקטגוריה זו באוסקר על משחקה ב-"The Blind Side", כלל לא היתה מועמדת. בפרס לשחקני המשנה זכו, כצפוי, מוניק ("פרשס") וכריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד").

הקהל הלך עם קריסטן סטיוארט

הנציג הישראלי היחידי בטקס, יוצר האנימציה גילי דולב, חוזר הביתה בידיים ריקות. סרטו של דולב ,"הברווזון המאושר" אשר היה מועמד בקטגורית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר, הפסיד את הפרס לסרט "Mother Of Many".

"תלוי באוויר" של ג'ייסון רייטמן זכה בפרס לתסריט המעובד הטוב ביותר ויחד עם "מטען הכאב" הוא משלים דאבל נאה תוך 24, אחרי זכייה באותו הפרס בטקס פרסי איגוד התסריטאים. בקטגוריות אחרות בטקס זכה דאנקן ג'ונס, בנו של דיוויד בואי בפרס לסרט הבכורה הטוב ביותר על "ירח". הסרט "למעלה" זכה בפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר ואילו הזכייה הפחות מפתיעה של הערב הייתה של כוכבת "דמדומים" ו"ירח חדש", קריסטן סטיוארט, שזכתה בפרס ל"כוכב העולה" שמעניק הטקס מדי שנה על פי בחירת הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully