וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: האם האוסקר יגיע לישראל?

בשעה שלוש לפנות בוקר ייצא לדרך טקס האוסקר ה-82, עם השאלה הגדולה - האם "עג'מי" ייקח את הפרס? סכנדר קובטי, במאי הסרט: "אני לא מייצג את ישראל"

סוף סוף זה קורה: לאחר שבועות של הכנות, ייערך הלילה (בין ראשון לשני) טקס האוסקר ה-82, האירוע היוקרתי והנוצץ ביותר בעולם הקולנוע. כמדי שנה, יתקיים הטקס בלוס אנג'לס, ומי שנמצאים בעיר מזה כמה ימים הם אנשי הסרט "עג'מי", שינסו להביא הערב לישראל את האוסקר הראשון בתולדותיה.

כדי לעשות זאת הם יצטרכו לגבור על שלושת הפייבוריטים בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר – "סרט לבן" הגרמני, "נביא" הצרפתי ו"הסוד שבעיניים" הארגנטינאי. בסוכנויות ההימורים סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי ממוקם מעל "חלב הצער", הנציג הראשון אי פעם של פרו באוסקר.

כל זה לא ממש מרגש את מוש דנון, מפיק הסרט הנמצא בלוס אנג'לס עם השחקנים והבמאים. "בסך הכל נחמד כאן ולא יותר", אמר דנון לוואלה! תרבות ערב הרגע הגדול. "האמריקאים מתייחסים לאירוע האוסקר שהוא שיא בתרבותם, וזה בא לידי ביטוי בהרבה שואו-אוף ואני לא מרגיש חלק מזה".

למרות תחושת הריחוק עליה מדבר דנון, גם הוא מודה שלהגעת הסרט לאוסקר ישנו אפקט על הצוות: "ישנה התרגשות ומידה של ציפיה, אבל במידה של שפיות", הוא אומר. "הצלחתו של הסרט היא בתגובות הנפלאות של הצופים הרבים ברחבי העולם, המפרגנים ואוהבים את הסרט ומצליחים להזדהות איתו. הסרט החברתי החשוב הזה שם על סדר היום נושאים מאד חשובים, שכל אחד יכול להתחבר ולהזדהות איתם".

במאי "עג'מי", סכנדר קובטי, ממשיך לעורר מחלוקת בישראל. קובטי חזר על טענתו אותה פרס בעבר ונשמע הבוקר בגל"צ אומר כי עצם היותו מועמד לא הופך אותו לנציג ישראל.

מיכאל האנקה, ירון שני, קאלודיה לוסה, סכנדר קובטי, חואן חוזה קמפנלה במסיבת קבלת פנים לבמאי המועמדים לפרס האוסקר בקטגורית הסרט הזר. Kevork Djansezian, GettyImages
מי יקח את הפרס לסרט הזר? במאי הסרטים המועמדים לאוסקר במפגש המסורתי/GettyImages, Kevork Djansezian

קמרון מול ביגלו - הסיבוב האחרון

בשעה שעיני ישראל נשואות למאבק בקטגוריה זו, הוליווד מתרכזת בקרב הצמוד על פרס הסרט הטוב ביותר. אף ש"מטען הכאב" סומן כמועמד המוביל לפסלון, הולכים ומתגברים הקולות הטוענים כי דווקא "אווטאר" יקטוף אותו, בין השאר בשל כל השערוריות ש"מטען הכאב" היה מעורב בהם בשבועות האחרונים, ביניהם הרחקת המפיק הראשי מהטקס בשל בקשתו המפורשת מחברי האקדמיה להצביע לסרט ועד התביעה שהגיש חייל בצבא ארה"ב נגד מפיקי הסרט בטענה כי סיפור הסרט מבוסס על חייו.

הקרב בין שני הסרטים טעון עוד יותר לאור העובדה שהיוצרים של השניים הם אקסים מיתולוגיים – קת'רין ביגלו, במאית "מטען הכאב", היתה בעבר נשואה לג'יימס קמרון, במאי "אווטאר". השניים גם מתחרים זה בזו בקטגורית הבמאי הטוב ביותר, ומי מהם שיזכה יידרש לחזות באהובו לשעבר יושב מולו באולם ולבחור אם להזכיר אותו בנאומו. עם זאת, בלוגרים ומבקרי קולנוע חשובים ממשיכים להמר על "ממזרים חסרי כבוד" של טרנטינו כסוס השחור שעשוי להפתיע את כולם בקטגוריית הסרט הטוב ביותר.

רגעים מעניינים נוספים שצפויים הלילה: נאומי הזכייה של ג'ף ברידג'ס וסנדרה בולוק, שאמורים לקטוף לראשונה את הפרסים בקטגוריות המשחק הראשיות לאחר קריירה ארוכת שנים ואם לא יזכו – אז התדהמה על פני הזוכה המאושר אמורה לספק הנאה לא פחותה; התנהלותה של מוניק, המועמדת המובילה בקטגורית שחקנית המשנה, שמתאפיינת בהופעה חיצונית ובסגנון דיבור חריגים להוליווד; וגם סרטון ההוקרה המסורתי לאושיות הוליוודית שהלכו השנה לעולמן. למרבה הצער, לא חסר השנה כאלה – מפטריק סוויזי ומייקל ג'קסון ועד פארה פוסט וג'ון יוז – והשאלה היא מי מהם יתכבד בפתיחת הסרטון ובנעילתו.

השנה אמור הטקס להיות מהודק וקצבי מאי פעם, וזאת בניסיון להעלות את שיעורי הרייטינג שלו, כך לפחות הצהירו מפיקי הטקס במסיבת העיתונאים המסורתית שקודמת לאירוע. כדי להבטיח את הקצביות שלו החליטו במאיו לוותר השנה על ביצוע חי של השירים המועמדים לאוסקר. אחד הבמאים, אדם שנקמן, צייץ בטוויטר שלו בערב החזרות האחרון כי אף שהכל עובר חלק, הוא חש התפרקות נפשית טוטאלית מרוב מתח.

הטקס יועבר בשידור ישיר מ-3:00 בלווין בערוץ yes 1 של yes movies ובכבלים בערוץ HOT Gold. בשעה 01:00 יועבר השידור מהשטיח האדום בערוץ !E.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully