וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

18.3.2010 / 7:30

מה הוליד המפגש בין טים ברטון ולואיס קרול, מה חושב רומן פולנסקי על טוני בלייר ומה השפיע על ג'ון לנון בנעוריו? כל התשובות - מהיום על המסך הגדול

אליס בארץ הפלאות

לאחר "צ'רלי בממלכת השוקולד", ניגש טים ברטון לעבד קלאסיקה ספרותית אחרת – "אליס בארץ הפלאות" של לואיס קרול. במקרה זה הוא מגיש את הסרט גם בגרסה תלת-ממדית, אבל כרגיל אצלו, הוא עושה זאת בשיתוף עם ג'וני דפ ובלי נאמנות יתרה למקור. הגרסה של ברטון למעשה ממציאה מחדש את הספר ומערבבת לתוכו כמה יצירות אחרות של קרול. הפעם אליס (מיה ואסיקובסקה) כבר בגיל הנעורים, והיא מבקרת בארץ הפלאות בפעם השנייה בחייה כדי להילחם במזימותיה של המלכה האדומה (הלנה בונהם קרטר). יסייעו לה במשימה הכובען המטורף (ג'וני דפ) והמלכה הלבנה (אן האתוואיי).

מן הביקורות: התקשורת לא היתה שותפה להתלהבות של הקהל מהסרט. הניו יורק אובזרבר הציע לטים ברטון ולג'וני דפ להפסיק את שיתוף הפעולה המקצועי ביניהם, פרמייר טען שהסרט חסר קסם, הסן פרנסיסקו כרוניקל הכריז שברטון ביצע כל טעות אפשרית, ורק יו.אס.איי טודיי היה חיובי והצהיר שהחזון הוויזואלי של הסרט שם את "אווטאר" בכיס הקטן. כך או כך, הצופים לא ייחסו יותר מדי משמעות להשמצות.

ציונים: רוטן טומיימטוס – 52, מטה קריטיק – 53.

במאי: טים ברטון. שחקנים: ג'וני דפ, הלנה בונהם-קרטר, אן האתוואיי, מיה ואסיקובסקה (106 דקות).

אסטרו בוי

עיבוד לסדרת אנימה יפנית פולחנית, המבוססת על ספרי מאנגה מצליחים. הסרט נקרא בשמו של ילד-רובוט, המנצל את כוחות העל שלו כדי להציל את העולם מהחייזרים שמנסים לכבוש אותו.

מן הביקורות: בניגוד לסרטי אנימציה אחרים מהעת האחרונה, "אסטרו בוי" השאיר את המבקרים אדישים. רובם טענו שהוא מיועד בעיקר לילדים ובכלל לא צריך לעניין בוגרים שכמותם. גם הלוס אנג'לס טיימס וגם וושינגטון פוסט כינו אותו גרסה בינונית של פינוקיו, והביטוי "בינוני" חזר על עצמו בשאר הביקורות.

ציונים: רוטן טומייטוס – 49, מטה קריטיק – 53.

במאי: דיוויד באוורז. קולות: ניקולס קייג', סמואל ל. ג'קסון, שרליז תרון (באנגלית); אריה צ'רנר, עדי טופול (בעברית). (94 דקות).

חוזה אינטימי

מותחן נוטף זימה המתרחש בצדדים הזוהרים והאפלים של ניו יורק. כנהוג בז'אנר, גם הפעם מתאר הסרט כיצד פאם-פאטל (פס וגה) מקלקלת את דרכיו של גבר מהוגן.

מן הביקורות: הסרט לא זכה להפצה מסחרית בארצות הברית, אך כמה אתרי אינטרנט טרחו להתייחס אליו כשיצא בדי.וי.די. המסקנות היו שליליות: אתר ריל פילם כתב שהסרט משמים להפליא, ובאתר פילם קריטיק טענו שהוא פשוט לא מעניין בשום צורה.

במאית: ג'אדה פינקט-סמית. שחקנים: טד דנסון, פס וגה, אידריס אלבה. (94 דקות).

לילי המכשפה: הדרקון וספר הקסמים

עיבוד קולנועי ראשון לספרי הילדים המצליחים של קניסטר. גם הפעם, הגיבורה היא ילדונת בשם לילי, שנבחרת לרשת את מקומה של מכשפה מקשישה. כדי לעמוד בכבוד במשימה, עליה להבין כיצד לנצל את כוחותיה בלי לגרום נזק, ובו בזמן גם לסכל את מזימותיו של מכשף.

במאי: סטפן רוזובצקי. שחקנים: אלינה פרונד, סמי הרצוג. קולות: בר פאר, אמנון וולף. (89 דקות).

נער משום מקום

מה עיצב את אישיותו ואת עולמו האמנותי של אחד המוזיקאים החשובים בכל הזמנים? סרט זה מנסה לענות על השאלה, וכדי לעמוד באתגר עוקב אחר נעוריו של ג'ון לנון (אהרון ג'ונסון), רגע לפני שהקים את הביטלס. כך אנו זוכים להתוודע לטלטלות העגומות שחוותה משפחתו, להאזין לשירים שעליהם גדל וכן לחזות במפגש הראשון שלו עם אחד, פול מקרטני.

מן הביקורות: הסרט טרם הגיע לאקרנים בארצות הברית, אך הוא כבר הופץ במולדתו של לנון, אנגליה, והמבקרים המקומיים היו מרוצים ברובם מהביוגרפיה של האייקון הלאומי. אמפייר והטיימס, למשל, שיבחו במיוחד את עבודת השחקנים. לעומת זאת, האינדיפנדט העוקצני השווה את הסרט לדרמת טלוויזיה סתמית.

ציונים: רוטן טומייטוס – 83.

במאית: סם טיילור-ווד. שחקנים: אהרון ג'ונסון, קריסטין סקוט-תומאס, אן מארי-דאף. (98 דקות).

סופר הצללים

לפני שנפל באמבוש של רשויות החוק השוויצריות, הספיק רומן פולנסקי לעבד את רב המכר של רוברט האריס, המבוסס בצורה ברורה (אם כי לא רשמית) על סיפורו של טוני בלייר. העיבוד הקנה לו לפני כמה שבועות את פרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל ברלין, מה שנתן לו סיבה לחייך בכלאו.

סופר הצללים שבשמו נקרא הסרט הוא צעיר בריטי (יואן מקגרגור) הנשכר לכתוב את האוטוביוגרפיה של ראש ממשלתו לשעבר (פירס ברוסנן) ונסחף לתוך הסודות והקנוניות של מעסיקו החדש.

מן הביקורות: חוץ מהפרגון בפסטיבל ברלין, זכה פולנסקי גם לאהדת המבקרים. רובם שיבחו את המיומנות הקולנועית של הבמאי הפולני, והלוס אנג'לס טיימס אף השווה אותו להיצ'קוק. הוליווד ריפורטר, מצדו, העכיר את השמחה והעיר כי הסרט שטחי.

ציונים: רוטן טומייטוס – 81, מטא קריטיק – 77.

במאי: רומן פולנסקי. שחקנים: יואן מקגרגור, פירס ברוסנן, קים קטרל, אוליביה וויליאמס. (128 דקות).

רחובות ברוקלין

כעשור לאחר "יום אימונים מסוכן" מגיש אנטואן פוקואה סרט משטרה נוסף. הפעם הוא מתרחש, כמשתמע משמו, ברחובות ברוקלין, ופוקואה עוקב אחר שלושה שוטרים הפועלים בהם. כל אחד מהם אומלל בדרכו שלו, וכולם ייפגשו באותה זירת פשע.

מן הביקורות: הפצתו של הסרט נדחתה בשנה, ועושה רושם שהתקשורת האמריקאית היתה שמחה לו היתה מתעכבת עוד קצת. הרולינג סטון אף הגדיר את המותחן כפארודיה גרועה על ז'אנר המשטרה, ושיקגו טריביון כינה אותו "'יום אימונים מסוכן' לעניים". אאוץ'.

ציונים: רוטן טומייטוס – 40, מטא קריטיק – 43.

במאי: אנטון פוקואה. שחקנים: ריצ'רד גיר, איתן הוק, דון צ'ידל, ווסלי סנייפס. (132 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully