וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהר ארגוב מגיע לתיאטרון הקאמרי

אייל דץ

14.4.2010 / 12:57

מנהלי התיאטרון הציגו את התוכנית האמנותית לשתי העונות הקרובות, כשהרפרטואר כולל בין היתר מחזמר על חייו של זוהר ארגוב, עיבוד ל"עשו" של מאיר שלו, ומחזה של חנוך לוין כמובן

מחזמר המבוסס על חייו של זוהר ארגוב, המחזה האחרון של חנוך לוין, עיבוד חדש ל"רומיאו ויוליה" ועיבוד בימתי ראשון לספר של מאיר שלו. אלו הן רק חלק מהמחזות שמופיעים ברפרטואר של תיאטרון הקאמרי לשתי העונות הקרובות. במסיבת עיתונאים חגיגית שהתקיימה היום (רביעי) הציגו נעם סמל, מנכ"ל הקאמרי, ועמרי ניצן, המנהל האמנותי, את הרפרטואר שכולל כאמור לא מעט הפתעות.

תחת הכותרת "מחזאות ישראלית חדשה", יעלו בשתי העונות הקרובות המחזה "איחש פישר", המחזה האחרון שכתב חנון לוין ושנחשב לאחת מיצירותיו המוטרפות והמצחיקות ביותר, והמחזה "האריסטוקרטים" מאת עדנה מזי"א - שניהם בבימויו של עמרי ניצן. כמו כן, יוצגו המחזה "פדיון האב" מאת חנן פלד בבימויו של רמי דנון ומחזה חדש מאת א.ב יהושע שעיבד לבמה את ספרו "הממונה על משאבי אנוש".

מחזות ישראלים חדשים שיעלו בקאמרי הם: "סוף טוב" מאת ענת גוב בבימויה של עדנה מזי"א; "שרול", מחזה של שי להב ויוני זיכהולץ בבימויו של משה קפטן שעוסק ב"תעודת הזהות של הישראלי" משלב הלידה דרך הטיול להודו, העבודה בהיי טק, הירידה מהארץ והשיבה הביתה; "בעל למופת", מחזה שכתב יהושע סובול על פי "בעל אידיאלי" של אוסקר ווילד; ו"עד לא ידע" מאת שלמה משיח בבימויו של רוני ניניו.

תחת הכותרת "קלאסיקה ישראלית" יועלו בשתי העונות הקרובות המחזה "קידוש" של שמואל הספרי; "מכולת" מאת הלל מיטלפונקט ובבימויו; "מעבר לגומלין" שכתב י.ח ברנר בשנת 1907 בלונדון כשברח מן השבי הרוסי ושיעלה בבימויו של עודד קוטלר. מחזה מעניין נוסף הכלול ברפרטואר הוא "נפש יהודי" של יהושע סובול, שלא הוצג מאז עלה בפעם הראשונה ב-1982ומספר את הלילה האחרון בחייו של סיפורו של אוטו ויינינגר, פילוסוף יהודי שהחליט להתנצר והתאבד ב-1903. את המחזה יביים המחזאי הצעיר מאור זגורי.

הרפרטואר כולל גם עיבודים לספר "עשו" של מאיר שליו (בבימויו של עידו ריקלין); לספר "מאחורי הגדר" של חיים נחמן ביאליק (בבימויו של משה קפטן); הספר "סטמפניו" של שלום עליכם (בבימויה של עדנה מזי"א); ו"זהב טורקי" עיבוד של חנן פלד למחזה "האוצר" של שלום עליכם ( משה קפטן יביים).

גם זוהר, שם שלמה

בשתי העונות הקרובות יגיעו לקאמרי כמה מהמחזות הבולטים היום בעולם התיאטרון, ביניהם "אנרון" - מחזה מאת לוסי פרבל המוצג בימים אלו בהצלחה רבה ברחבי העולם ומתאר את עלייתה ונפילתה של ענקית הנפט ENRON ( משה קפטן יביים). בנוסף, יועלו המחזה "www.com", מחזה סיני שזכה להצלחה על במות אירופה, ו"הווה" מאת פרנץ קסוור קרץ שיביים יגיל אלירז. גם מקומו של וויליאם שקספיר לא נפקד והרפרטואר העתידי כולל עיבוד ל "רומיאו ויוליה" שיביים נועם שמואל והמחזה "אגדת דשא" שיביים אודי בן משה.

בגזרת מחזות הזמר יעלה ב-10 ביולי, כפי שכבר פורסם, המחזמר "לילה לא שקט" על פי שיריו של שלמה ארצי. יעל רונן היא המעבדת והבמאית ובין צוות המשתתפים מופיעה גם הזמרת אפרת גוש, בפעם הראשונה על במות התיאטרון.

בהמשך לשיתוף הפעולה שלהם עם מתנ"ס העיר שדרות יעלה מחזמר מאת משה קפטן ובבימויו המציג את חייו של הזמר זוהר ארגוב. "נהיה נאמנים לסיפור האמיתי", הבטיח היום קפטן בדברים שאמר במסיבת העיתונאים. במחזמר ישתתפו שחקנים מהקאמרי יחד עם שחקנים תושבי שדרות.

מחזות זמר נוספים הנמצאים ברפרטואר הם "קברט", אחד ממחזות הזמר הפופלארים בעולם (עומרי ניצן יביים), ויצירת המופת "מוסיקת לילה זעירה", מאת סטיבן זונדהיים ויו וילר (משה קפטן יביים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully