וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל סקעת עלה לגמר האירוויזיון

28.5.2010 / 1:29

בזכות ביצוע מעולה ל"מילים", העפיל סקעת מחצי הגמר השני של האירוויזיון לתחרות הגמר שתתקיים בשבת. סקעת: "זה היה מרגש. אני מאושר מאוד"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון. עריכת וידיאו: דורון שטיין)

בתום מה שהיה אחד הביצועים הטובים בהיסטוריית האירוויזיון של ישראל, העפיל הראל סקעת לגמר האירוויזיון עם "מילים", השנסון היפהפה שכתבו נועם חורב (מילים) ותומר הדדי (לחן). סקעת זהר על במת חצי הגמר השני של תחרות הזמר האירופאי, שהתקיימה אמש (חמישי) באוסלו, וזכה לתמיכה נלהבת של הקהל, כולל אלה שהגיעו כדי לעודד מדינות אחרות. סקעת מסר לוואלה! תרבות מיד לאחר ההכרזה על עלייתו לגמר: "אני מאושר מאוד. זו היתה חוויה מרגשת ואני מקווה לשחזר זאת גם בשבת".

הצעד הבא הוא השתתפות בתחרות הגמר, שתתקיים בשבת (22:00, ערוץ 1), גם כן בבירת נורבגיה. סוכנויות ההימורים מסמנות את סקעת כאחד הפייבוריטים הבולטים לזכייה, ואם גם בשבת ייתן על הבמה ביצוע עוצמתי ומרגש כמו היום, הוא בהחלט עשוי ללכת בעקבותיהם של יזהר כהן, חלב ודבש ודנה אינטרנשיונל, ולדאוג שתחרות האירוויזיון תתקיים בשנה הבאה בירושלים, מה שוודאי יעלה באירופה שלל שאלות פוליטיות. בהקשר זה, יש לציין כי לפני כל שיר הערב הוצג באנימציה השטח של המדינה שהוא מייצג, אך במקרה של ישראל העדיפו מארגני חצי הגמר לפסוח על השלב הזה, כנראה כדי לא לעורר רגישויות טריטוריאליות.

יחד עם סקעת השתתפו בחצי הגמר השני 16 שירים נוספים, מתוכם העפילו עוד תשעה לשלב הגמר. הבולט בהם הוא "Drip Drop" המרגש מאוד של סאפורה האזרית, שהיה יכול לכבוש את מצעדי הפזמונים גם בלי עזרת התחרות, ולפי כל ההערכות הוא היריב העיקרי של סקעת. שמונת האחרים הם "Shine" של סופיה ניזארדזה מגיאורגיה; "Sweet People" האוקראיני, שיר חלש שזכה למבצעת סקסית להפליא, אליושה; "We Could Be The Same" של הלהקה הטורקית מנגה; "It’s For You" של קוואנה האירית, שכבר זכתה בעבר, אך קשה להאמין שתעשה זו הפעם (אם כי יש לה סיכוי להתברג במקום גבוה); "Life Looks Better In Spring" של הילדון הקפריסאי מתוק השפתיים ג'וני ליליגרין; "Playing With Fire" של פאולה ואובי הסימפטיים מרומניה; "Apricot Stone" של אווה ריבאס הארמנית, שיר פופ יפה עם נגיעות אתניות שבהחלט עשוי לבלוט גם בשבת; ו- "In A Moment Like This" של תומאס נוורגרין ושאני הדניים, שיר מעולה עם פזמון קליט, שעשוי להפתיע.

המדינות שנותרו בחוץ בתום הערב (ובצדק, ברוב המקרים) הן: הולנד, סלובניה, שוויץ, ליטא, שבדיה, בולגריה וקרואטיה.

גם גרמניה מחכה לסקעת

לכל אלה יחכו עשרה שירים שהעפילו כבר בשלישי מחצי הגמר הראשון של האירוויזיון: "Legenda" של מרסין מרוזינסקי הבוסני, "Run Away" של סנסטרוק פרוג'קט ואוליה טירה המולדובים, "Lost and Forgotten" של פיטר נאליטץ' הרוסי, "OPA" של גיורגיוס אלקיוס היווני, "Ha Dias Assim" של פליפה אזוובדו מפורטוגל, "3+2" של Butterflies מבלרוס, "Ovo Je Balkan" של מילן סטנקוביץ' הסרבי, "Me And My Guitar" של טום דיסה הבלגי, "It’s All About You" של ג'וליאנה פאשה האלבנית, ו-"Je Ne Sais Quoi" של הרה ביורק מאיסלנד. חצי הגמר הזה היה חלש יותר באיכותו, ולא נראה שאחד מעשרת השירים הללו יפריע לסקעת בדרך לצמרת.

נוסף על עשרים השירים שהעפילו משני חצאי הגמר, ישתתפו בתחרות גם חמישה שירים שהעפילו אוטומטית: "My Heart is Yours" של דידריק סולי-טנגן, נציג המארחת נורבגיה, וארבעה שירים של המדינות המממנות את התחרות – "Algo Pequenito" של דניאל דיחס הספרדי, "That Sounds Good To Me" של ג'וש הבריטי, "Alllez, Olla, Ole" שאף שמו הספרדי הוא דווקא של הצרפתי ז'סי מטדור, ו"Satellite" של לנה הגרמנייה. אף שהגרמנים בעיקר מבזים את עצמם בתחרות בעשרים השנה אחרונות, "Satellite" הפופי הוא דווקא אחד השירים הטובים בתחרות השנה, וגם הוא עשוי לדחוק את סקעת מהפסגה. בשבת בלילה נדע אם סקעת השלים את כיבוש אירופה.

עדכון ראשון: 22:53

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

גמר אירוויזיון 2010, מוצ"ש, 29 במאי, 22:00, הערוץ הראשון

"אירוויזיון 2010", אמנים שונים // הליקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully