וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

3.6.2010 / 7:30

אשטון קוצ'ר וקתרין הייגל מסכנים את עצמם למען האהבה, ג'מה ארטרטון נלחמת על חייה, ואם זה מלחיץ מדי בשבילכם – תוכלו מסוף השבוע לקפוץ למסך הגדול להירגע בוורונה או באלכסנדריה

איפה אליס?

התשובה לשאלה בכותרת הסרט היא – אליס הצעירה (ג'מה ארטרטון) כבולה למיטה וכלואה בחדר קטן, אי שם ברחבי אנגליה. מי שחטפו אותה הם שני פושעים קטנים המתכוונים לסחוט כופר מאביה האמיד, אבל מוכן כי התוכנית שלהם תתפתח בכיוונים לא צפויים.

ציונים: רוטן טומייטוס – 81.

מן הביקורות: איש לא שמע על הסרט או על הבמאי לפני שהתגלגל לפסטיבל טורונטו, אבל מיד לאחר הקרנתו שם הוא עורר התלהבות, וגם הפצתו המסחרית בממלכה המאוחדת לפני כחודש עברה בהצלחה. הגרדיאן כתב כי הוא מהנה להפליא, טיים אאוט שיבח את העבודה של השחקנים ושל הבמאי, והדיילי טלגרף העדיף דווקא לפרגן לצלם. בקיצור, כולם יצאו טוב מהסיפור הזה.

במאי: ג'יי בלייקסון. שחקנים: ג'מה ארטרטון, אדי מרסן, מרטין קומפסטון (90 דקות)

קילרים

מפגש פסגה קולנועי ראשון בין אשטון קוצ'ר וקתרין הייגל, שניים מהכוכבים הבולטים שהחלו את דרכם במסך הקטן. השניים נתקלים זה בזו במהלך חופשה בניס, מתאהבים מיידית ונחושים לא לתת לדבר להפריע להם לקיים זוגיות יציבה – אפילו לא לעובדה שאחד מהם הוא רוצח שכיר.

מן הביקורות: מפיצי הסרט בארצות הברית, אולפני ליונסגייט, החליטו שלא להציגו בהקרנות מוקדמות לעיתונאים. הם נימקו את הצעד ברצונם להניח לבשורה על הסרט להתפשט דרך הרשתות אך החברתיות, אך כלי התקשורת בארצות הברית העלו את ההשערה שהם עשו זאת בשל מודעות לאיכותה הקלוקלת של הקומדיה ובניסיון למנוע ביקורת קטלניות מיידיות.

במאי: רוברט לוקטיץ'. שחקנים: אשטון קוצ'ר, קתרין הייגל, טום סלק (105 דקות).

מכתבים לג'ולייט

לאחר "להתאהב ברומא", ממשיכה הוליווד להשתמש באיטליה כדי למממש את הפנטזיות הרומנטיות שלה. במקרה זה, אנו מתלווים למסעה של סופי (אמנדה סייפריד), אמריקאית מאורסת וכמעט בורגנית המגיעה לוורונה, עירם של רומיאו וג'וליה. סופי פוגשת במקום קשישה בריטית (ונסה רדגרייב) ולומדת ממנה, כמו גם מהגיבורים של שייקספיר, שמותר לוותר על הכל, אבל לא על אהבה.

ציונים: רוטן טומייטוס – 46, מטא קריטיק – 50.

מן הביקורות: כנהוג בסרטים רומנטיים, גם הפעם תגובות הקהל היו חמות בהרבה מן הפידבק של המבקרים. עם זאת, היו בכל זאת כמה כלי תקשורת שהעניקו לסרט חיבוק חם – אינטרטינמנט וויקלי, למשל, פיזר עליו מילים יפות וכתב שהוא עושה חשק לטוס מיידית לוורנה. לעומת זאת, וושינגטון פוסט כתב כי הסרט הוא בזבוז זמן אחד גדול, והוול סטרייט ג'ורנל קבע שהוא סתם משעמם.

במאי: גארי ויניק. שחקנים: אמנדה סייפריד, ונסה רדגרייב, גאל גרסייה ברנל (105 דקות)

אגורה

לאחר "פקח את עינייך", "האחרים" ו"הים שבפנים", מנסה לראשונה הקולנוען הספרדי המצליח אלחנדרו אמנבר את כוחו ביצירת אפוסים. כדי לעשות זאת הוא דילג עד אלכסנדריה של סוף המאה הרביעית, שם הוא מתאר לנו כיצד מנסה אשת מדע (רייצ'ל וויז) להגן על האנשים, הנכסים והערכים היקרים לה מפני הקנאות הדתית המתפשטת.

ציונים: רוטן טומייטוס – 62 מטא קריטיק – 50.

מן הביקורות: לאחר ששבר שיאים קופתיים בספרד, הגיע הסרט לארצות הברית וקיבל בסך הכל ביקורות פושרות. ניו יורק פוסט כי הוא מוכיח מדוע ז'אנר האפוס נפח את נשמתו, והווילג' וויס כתב כי למרות ההשקעה הרבה בו, הוא אינו מצליח לשכנע. לעומת זאת, בכמה כלי תקשורת מובילים, ובהם סלייט וניו יורק טיימס, אמרו כי הסרט ראוי להערכה על התבונה שלו ועל כך שהוא עוסק ברצינות בסוגיות היסטוריות.

במאי: אלחנדרו אמנבר. שחקנים: רייצ'ל וויז, מקס מינגלה (127 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully