וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקהל הישראלי לא מבין כמה טוב אנחנו עושים למדינה"

4.12.2010 / 23:22

בראיון מיוחד מיד לאחר זכייתו בשני פרסי האוסקר האירופי, מסביר במאי "לבנון" שמוליק מעוז למה הקולנוע הישראלי הוא שגריר מעולה וחושף מהם צעדיו הבאים

"הקהל בארץ לא מבין עד כמה הסרטים הישראליים עושים טוב לדימוי שלנו בעולם", אמר הערב (שבת) לוואלה! תרבות שמוליק מעוז, במאי "לבנון", בראיון מיד לאחר זכייתה של דרמת המלחמה בפרס התגלית לסרט ביכורים בטקס פרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע שהתקיימו בטאלין שבאסטוניה. "אני מניח שהטוקבקים לידיעה הזו יהיו שלילים כלפי הסרט, אבל בשנה האחרונה הסתובבתי בעולם והתרשמתי עד כמה הקולנוע הישראלי הוא שגריר חיובי של המדינה. הציבור בעולם מקבל רק את מה שהחדשות בטלוויזיה מאכילות אותו, ואז באים הסרטים שלנו ונותנים לו פרספקטיבה אחרת וחיובית הרבה יותר. אני גאה מאוד להיות חלק מתעשייה הקולנוע הקטנה שלנו, שעושה קולנוע חשוב וכן ותורמת רבות למדינה".

נוסף על הזכייה בפרס התגלית, קטף "לבנון" גם את פרס הצילום, שאותו קיבל גיורא ביח. שני העיטורים הללו הן החוליה האחרונה בשרשרת של זכיות, שהתחילה עם אריה הזהב בפסטיבל ונציה 2009, ומבחינתו של מעוז זוהי סגירת מעגל - "זהו, מבחינתי הפרס הזה הוא סימן שהגיע הזמן להיפרד מ'לבנון' ולהתחיל לעבוד על הפרויקט הבא", הכריז מעוז. "אני מסתובב בעולם כבר יותר משנה, אבל אני מתגעגע לחדר העבודה שלי ומתגעגע לזה שהכלב שלי מחמם לי את כפות הרגליים כשאני כותב. עכשיו אני הולך להפסיק להתרוצץ סביב הגלובוס עם 'לבנון' ולהתחיל לעבוד על הסרט הבא. נראה לי שהרווחתי ביושר את הזכות לעשות כך".

אתה כבר יודע מה יהיה הסרט הבא שלך?

"אני מתלבט עכשיו בין שני רעיונות שיש לי בראש. אתחיל לכתוב את שניהם ואז אראה למה אני מתחבר יותר ומה מרגיש לי נכון יותר. בכל מקרה, זה יקרה מהר מאוד - אני רעב לעשייה. נמאס לי כבר מכל שדות התעופה וחליפות הטוקסידו".

השבוע שעבר על ישראל היה קשה מאוד. האם התחושה הזו הגיעה גם אליכם?

"בהחלט, ולא רק לישראלים. האסון בכרמל עומד בראש החדשות בכל העולם, וכל מי שפגשנו בימים האחרונים מדבר איתנו על זה, ויש תחושה של הזדהות עם הכאב שלנו".

יואב דונט בסרט "לבנון".
"זהו, הגיע הזמן להיפרד מלבנון. אני רעב לעשייה". מתוך הסרט

האם אחרי אריה הזהב והאוסקר האירופי אתה מרגיש שהיעד הבא הוא האוסקר האמריקאי?

"האוסקר האמריקאי הוא אולי פרס סקסי יותר מעיטורים אחרים, אבל אם אתה מסתכל על רשימת הסרטים שזכו בפרס לסרט הזר בשנים האחרונות אתה לא מזהה את רובם, כך שאריה הזהב והאוסקר האירופי הם לא בהכרח פרסים פחות חשובים. ברור שאשמח לזכות באוסקר יום אחד, אבל גם כך מה שקרה בשנה וחצי האחרונות הוא מחמאה גדולה מאוד עבורי. במילה אחת, קולנוע אירופי הוא בעיניי איכות, וזו תחושה נהדרת להיכנס למועדון האיכותי הזה. פגשתי כאן ובטקסים קודמים אנשים שלפני 25 שנה גדלתי עליהם בלימודי הקולנוע, ופתאום הם לוחצים לי את היד ומבקשים ממני הסברים על העשייה של הסרט. זה מרגש. כך או כך, אסור לחשוב על פרסים כשאתה מתחיל לעבוד על היצירה שלך - זו נקודת המוצא הכי גרועה שיכולה להיות. אתה צריך לעבוד מהבטן וללכת עם האמת שלך, ומה שיהיה יהיה".

איך תחגוג את הערב הזה?

"אני חושב שאלך להשתכר, יש כאן המון סוגים של יין וקוקטיילים".

ולאן יילך הפסלון?

"למזנון של אמא שלי כמובן, שם הוא יעמוד בצד אריה הזהב ופרסים אחרים. יום אחד כל הפרסים האלה יגיעו אליי הביתה, אבל בינתיים זה עושה לאמא שלי טוב על הנשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully