וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבנון" זכה באוסקר האירופי לסרט ביכורים

4.12.2010 / 22:15

סרטו של שמוליק מעוז נבחר לתגלית השנה בטקס פרסי הקולנוע האירופי וצלם הסרט, גיורא ביח, זכה בפרס הצילום. "סופר הצללים" של רומן פולנסקי זכה ב-6 פרסים, ביניהם הסרט הטוב ביותר

הישג נוסף לקולנוע הישראלי: "לבנון", סרטו של שמוליק מעוז, נבחר לסרט הביכורים הטוב ביותר של 2010 בטקס פרסי הקולנוע האירופי שנערך הערב (שבת) בטאלין, בירת אסטוניה. "זה מוזר כשמגלים אותך כשאתה קרוב לגיל 50", אמר מעוז עם קבלת הפרס. "אני מניח שמוסר השכל הוא שאף פעם לא מאוחר מדי - אף פעם לא מאוחר מדי להאמין בעצמך, אף פעם לא מאוחר מדי ללכת עם האמת שלך ואף פעם לא מאוחר מדי להגשים את החלום שלך".

בנוסף, גיורא ביח זכה בפרס הצילום על עבודתו בסרט. "זו היתה חוויה ייחודית לעבוד על הסרט והפרס הזה הוא סגירת מעגל נהדרת", אמר ביח עם קבלת הפרס. "זה כבוד גדול לייצג את ישראל ואת הקולנוע הישראלי על הבמה הזו". ביח כבר זכה על עבודתו ב"לבנון" בפרס צפרדע הזהב בפסטיבל Plus Camerimage שבפולין ועתה, בשיחה עם וואלה! תרבות, אמר: "מרגש כאן נורא, אני עוד מתרגש מכדי להבין מה קורה פה בכלל".

"לבנון" היה מועמד בסך הכל לשישה פרסים בטקס: הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, התסריטאי הטוב ביותר, הצלם הטוב ביותר, העורך הטוב ביותר וסרט הביכורים הטוב ביותר. שני הפרסים שהוענקו לו מצטרפים לרצף הפרסים שבהם זכה, כאשר גולת הכותרת היא אריה הזהב בפסטיבל ונציה 2009. רק ביום חמישי האחרון זכה מעוז בפרס התסריט ובציון לשבח ב-Asia Pacific Screen Awards, המקבילה האסיאתית של האוסקר.

המנצח הגדול - רומן פולנסקי

"סופר הצללים" של רומן פולנסקי הוא הזוכה הגדול של הטקס, לאחר שגרף שישה פרסים. הסרט נבחר לסרט הטוב ביותר של השנה, ואילו פרס הבמאי הטוב ביותר ופרס התסריט הטוב ביותר, שגם אליהם היה מעוז מועמד כאמור, הוענקו לפולנסקי (פרס התסריט - במשותף עם רוברט האריס שעמו כתב פולנסקי את הסרט). פולנסקי עצמו לא נכח בטקס אך הודה לאחר הזכיות באמצעות שידור וידיאו. גם את פרס עיצוב ההפקה לקח "סופר הצללים", כשאת פרס השחקן הטוב ביותר גרף יואן מקגרגור על תפקידו בסרט. ולבסוף, אלכסנדר דספלה זכה בפרס מלחין השנה עבור פס הקול של "סופר הצללים".

פרס השחקנית הטובה ביותר הלך לסילבי טסטו על תפקידה ב"לורדס" של ג'סיקה האוזנר, שהוקרן בסוכות האחרון בפסטיבל חיפה. לוק ברנייה ומריון מונייה זכו בפרס העריכה הטובה ביותר, שאליו כאמור היה מועמד גם עורך "לבנון", אריק להב-ברקוביץ'.

"The Illusionist" של הבמאי הצרפתי סילבן שומה נבחר לסרט האנימציה הטוב ביותר. הסרט לא יצא בישראל. פרס נבחר הקהל הלך לסרט "אף אחד לא מושלם" של הבמאי הבלגי ג'ייקוב ואן דרומאל. בסרט מככב של ג'ארד לטו, סולן להקת "30 שניות למאדים" שביקרה בארץ בסוף אוגוסט, והוא נעל את פסטיבל אייקון שהתקיים בסוכות בסינמטק תל אביב. "Nostalgia of the סרטו של הבמאי הצ'יליאני פטריסיו גוזמן זכה בפרס סרט התעודה הטוב של השנה.

(עדכון ראשון 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully